2021-05-31, 12:55
Medlem
Någon som har koll på vad för bråk de har varit mellan deltagarna nu i efterhand? Typ länta varför han vart så arg?
2021-05-31, 13:03
Medlem
Mina reflektioner efter att ha sett samtliga avsnitt:

Larvigt mycket mat deltagarna fått serverat.
Hade blivit förbannad om jag vore deltagare och ständigt blivit utsatt för dessa plötsliga gamechanger-regler. Den sista omröstningen var verkligen spiken i kistan. Hade lackat om jag var Andreas och det sitter massa jeppar som aldrig ens träffat honom som röstar på honom.
Tycker hela grejen med Gränslandet kändes idiotisk från början, blev ju tragikomiskt när Ludde kom tillbaka tredje gången. Det måste ännu en gång varit frustrerande för deltagarna att faktiskt lyckas rösta ut någon (flera gånger till och med), men efter några dagar är personen tillbaka. Tröttsamt.
Ska bli skönt att slippa höra Annki.
Grattis Dennis, värdig vinnare i slutändan!

Tycker att det varit relativt intressanta deltagare, men själva produktionen får ett fett underkänt.
2021-05-31, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsortering

Hade blivit förbannad om jag vore deltagare och ständigt blivit utsatt för dessa plötsliga gamechanger-regler. Den sista omröstningen var verkligen spiken i kistan. Hade lackat om jag var Andreas och det sitter massa jeppar som aldrig ens träffat honom som röstar på honom.
Tycker hela grejen med Gränslandet kändes idiotisk från början, blev ju tragikomiskt när Ludde kom tillbaka tredje gången. Det måste ännu en gång varit frustrerande för deltagarna att faktiskt lyckas rösta ut någon (flera gånger till och med), men efter några dagar är personen tillbaka. Tröttsamt.

Tycker att det varit relativt intressanta deltagare, men själva produktionen får ett fett underkänt.
Robinson har ju alltid vara så! Det är ett socialt spel också! För några år sen var det ju t.o.m omröstning på slutet vem som skulle vinna! 2 senaste åren har dom iaf haft en tävling med dom 3 sista
2021-05-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Robinson har ju alltid vara så! Det är ett socialt spel också! För några år sen var det ju t.o.m omröstning på slutet vem som skulle vinna! 2 senaste åren har dom iaf haft en tävling med dom 3 sista

Må så vara, har inte följt Robinson på väldigt många år, gillade ändå inte upplägget.
2021-05-31, 13:50
Medlem
Gv1875s avatar
Det här med att deltagarna fått mycket mat blir ju konstigt att säga, det är stor skillnad på söderhavsö och skärgård norr om polcirkeln!
2021-05-31, 14:02
Avslutad
Vilka gjorde nattliga besök ?
https://www.expressen.se/premium/noje/sanningen-efter-romans--ryktena-i-robinson/
2021-05-31, 14:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
Det här med att deltagarna fått mycket mat blir ju konstigt att säga, det är stor skillnad på söderhavsö och skärgård norr om polcirkeln!

Verkligen. Utöver det så fanns det ju mer eller mindre noll mat i naturen, framför allt efter sammanslagningen. Varken blåbär eller svamp. På söderhavsöarna finns det trots allt kokos och palmhjärta. Klart deltagarna måste få mat i magen.
2021-05-31, 14:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad som händer med hinkarna vet jag inte, men att det de facto är hinkar är 100% säkert såvida inte Andreas ljög om det. Att produktionen bär iväg hinkarna efter ett tag känns logisk.

Angående torkning:
Har för mig att Joanna någon gång nämnt att de torkar sig med blad och ej toapapper. Dock ej 100 på det.

Var förövrigt en tjej, Cissi, i förra årets säsong som började gråta för det inte fanns toapapper. Lite av en klassiker.

Det stämmer att Joanna också har besvarat toafrågan i en videochatt häromdagen (med förra årets vinnare Micke och Dennis var med också) att de satt på toaletter som var som burkar med lock och inget toapapper fanns utan de torkade sig med löv och annat (borde vara mossa/lav) och att de också efteråt fick gå och tvätta sig i vattnet för att bli riktigt rena efter nr.2.

De grävde inte ner det själva för de var i ett Naturreservat utan produktionen tog tunnorna när de var fyllda.
2021-05-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najix

Men tidigare har det varit folk som åtminstone kommit en bit in i tävlingen som fick rösta. Nu var den som blev utröstad först med och fick fälla ett avgörande över personer som han aldrig träffat. Jag tycker att Robinson ska vara ett socialt spel - du ska lyckas rösta ut medspelare samtidigt som du behåller deras respekt. Att någon du knappt haft möjlighet att prata med då ska fatta beslut över ditt öde i tävlingen är riktigt fel.
2021-05-31, 14:27
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burpie
Någon som har koll på vad för bråk de har varit mellan deltagarna nu i efterhand? Typ länta varför han vart så arg?

I den här tråden (minns ej inläggets nummer eller vem som skrev det) så nämns det att på Joanna Swica Instagram har hon skrivit att Länta var arg/ilsken eller tvär på finalfesten och mer vet jag inte. Du får leta ett par sidor bakåt så hittar du inlägget och vad det handlade om! Det verkar inte som att det har skrivits i medierna eller i övrigt ngt skvaller om det - vad jag har sett iaf!
2021-05-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsortering

Årets Robinson har ju gjort allt för att efterlikna Sverige 2021. Feminister, transor, politisk korrekthet och nu även ett gränsland som väl skall motsvara vår rättvisa. Grip brottslingar, och se dem tillbaka på gatan några timmar senare.
2021-05-31, 14:45
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
I den här tråden (minns ej inläggets nummer eller vem som skrev det) så nämns det att på Joanna Swica Instagram har hon skrivit att Länta var arg/ilsken eller tvär på finalfesten och mer vet jag inte. Du får leta ett par sidor bakåt så hittar du inlägget och vad det handlade om! Det verkar inte som att det har skrivits i medierna eller i övrigt ngt skvaller om det - vad jag har sett iaf!
(FB) Robinson Sverige 2021

Någon sida därefter lades en screenshot upp, men länken är död.

Det Joanna skrev var något i stil med:

”Länta ville att vi skulle höras efter Robinson, och att jag skulle träffa hans dotter, men något hände och han tappade det helt på finalfesten”.

Vad som faktiskt hände har nog inte framgått. Nån kan väl skriva om fråga Joanna!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in