2021-05-31, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det fanns ett blont hårstrå med rot, som inte matchade Stefan eller Lena.. det har inte kontrollerats mot tex HD eller någon annan, det finns hopp om inte locket läggs på

Det hårstråt är 100% matchat mot samtliga som topsats i fallet där även HD ingår. Det är även matchat mot samtliga tillgängliga DNA i polisens DNA register utan träff. Det är grundläggande polisarbete.
2021-05-31, 08:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hoho, det var precis vad hon sa på morgonen till sin chef(?) Om jag inte missminner mig

Exakt. Varför skulle HD säga något så dumt om hon natten innan varit ute och dödat LW?

Varför rikta polisens misstankar mot sig själv på det viset? En mördare vet att hålla sin mun på arbetsplatsen dagen efter mordet. Enkel logik i min bok.
2021-05-31, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag var en av många som trodde SD skulle bli friad även i HR. Men i brist på bevis, inte p.g.a. att han är oskyldig.
Det var exempelvis anmärkningsvärt att han inte häktades vilket kan ses som tecken på att domen blir friande. Man tycker att han kunde blivit häktad så snart HR hade bestämt att fälla.

Jag tror inte HD är dum nog att säga att hon önskar att Lena är död om hon nu kvällen innan hade mördat henne. Varför misstänkliggöra sig själv på det viset?

Om hon är så dum ???
"Jag önskar att Hon är död"
Bara att säga dom orden visar ju hur korkad hon är.
Spelar väl ingen roll om Lena är död eller försvunnen, för Hanna erkänner ju med dom orden att hon önskar att Lena är död.
Vi har alla läst hennes förhör, och vi har alla läst vad hon sagt och hur hon betett sig.
När hon svarar på förhörsledarnas frågor så framställer hon sig själv som ko-dum.
Och i detta fallet så har hon lyckats med sitt skådespel.
Nä, i mina ögon så är Hanna högst ansvarig för Lenas död. Gemensamt och i samförstånd med Stefan.

Nu lägger vi ner detta. Du tycker si & jag tycker så.
Ha en underbar dag i solen.
2021-05-31, 09:20
Medlem
Citat:
Exakt. Varför skulle HD säga något så dumt om hon natten innan varit ute och dödat LW?

Varför rikta polisens misstankar mot sig själv på det viset? En mördare vet att hålla sin mun på arbetsplatsen dagen efter mordet. Enkel logik i min bok.

Kanske hade lika svårt att hålla käften på morgonen som SD... typ "tråkiga rubriker i tidningen".

Tillägg

Nu tror jag inte att hon var med bakom planket men är inte främmande för att SD kontaktat henne på ett eller annat sätt på natten. Kanske sagt att han gett henne en omgång, eller att han tagit hand om problemet... dina loggar kommer inte att raderas inför vår resa... och pga det hoppades HD att hon var död.

Blir din forskning ang tråden (deltagare i) försenad nu med tanke på vad som har hänt SD?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-05-31 kl. 09:31.
2021-05-31, 09:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Om hon är så dum ???
"Jag önskar att Hon är död"
Bara att säga dom orden visar ju hur korkad hon är.
Spelar väl ingen roll om Lena är död eller försvunnen, för Hanna erkänner ju med dom orden att hon önskar att Lena är död.
Vi har alla läst hennes förhör, och vi har alla läst vad hon sagt och hur hon betett sig.
När hon svarar på förhörsledarnas frågor så framställer hon sig själv som ko-dum.
Och i detta fallet så har hon lyckats med sitt skådespel.
Nä, i mina ögon så är Hanna högst ansvarig för Lenas död. Gemensamt och i samförstånd med Stefan.

Nu lägger vi ner detta. Du tycker si & jag tycker så.
Ha en underbar dag i solen.

Jag är också övertygad om att HD vet betydligt mer än vad som kommer fram. Dock är jag osäker på hur pass mycket hon är inblandad. Om hon bara haft vetskap om vad SD gjort. Om hon faktiskt var där. Eller om hon hjälpt till att städa undan.

Hennes uttalande "jag hoppas hon är död" framstår med facit i hand som obehagligt.

Men när hon sa det hade hon ju inte facit. Hon uttalade sig om en kvinna som hon anser förstört sitt äktenskap och som hon hatade.

Vi lär aldrig få veta nu. Antingen ville SD inte sitta i finkan och tog sig själv av daga, eller så skyddade svärfar för en gångs skull sin dotter och såg till att den som kunde sätta henne i finkan av hämnd eftersom han själv åkte dit togs av daga.
2021-05-31, 09:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske hade lika svårt att hålla käften på morgonen som SD... typ "tråkiga rubriker i tidningen".

Tillägg

Nu tror jag inte att hon var med bakom planket men är inte främmande för att SD kontaktat henne på ett eller annat sätt på natten. Kanske sagt att han gett henne en omgång, eller att han tagit hand om problemet... dina loggar kommer inte att raderas inför vår resa... och pga det hoppades HD att hon var död.

Ja, tråkiga rubriker i tidningen blev det ju om att Lena var försvunnen. SD visste om att hon var försvunnen p.g.a. att hennes familj kontaktat honom om detta.

Anser du att bara mord och misshandel räknas som tråkiga nyheter i media?
2021-05-31, 09:43
Medlem
Citat:
Ja, tråkiga rubriker i tidningen blev det ju om att Lena var försvunnen. SD visste om att hon var försvunnen p.g.a. att hennes familj kontaktat honom om detta.

Anser du att bara mord och misshandel räknas som tråkiga nyheter i media?

Det blir förmodligen inga rubriker om någon stukat foten eller var förbi Maxi och handlat grädde till sonens födelsedag.

Hur blir det med din forskning nu ang LW-tråden (trådskrivare)? Blir den försenad pga av SD:s frånfälle?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-05-31 kl. 09:46.
2021-05-31, 09:58
Medlem
LaRues avatar
Jag är övertygad om att Stefan har tagit sitt liv. Han klarade inte av att alla fick reda på att han är en feg jävla kvinnomördare. Som den psykopat han var så kunde han inte leva med vetskapen att han var genomskådad. Ruttna i helvetet ditt fega kräk Stefan Davidsson.
2021-05-31, 10:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det blir förmodligen inga rubriker om någon stukat foten eller var förbi Maxi och handlat grädde till sonens födelsedag.

Hur blir det med din forskning nu ang LW-tråden (trådskrivare)? Blir den försenad pga av SD:s frånfälle?

Lena hade alltid minst en mobil med sig. Att hon därför på MAXI (eller i skogen med stukad fot) skulle ignorerat sin familjs kontaktförsök är högst osannolikt. Familjen visste att något hänt henne - i synnerhet när dörren var öppen dessutom med ett ensamt sovande barn.

Det var inte bara för SD det stod tidigt klart att det skulle bli tråkiga nyheter, om minst ett försvinnande. Däremot är SD rättfram och pratar innan han tänker till och därför högst olämpligt hävde ur sig kommentaren om tidningsrubriker.
2021-05-31, 10:13
Medlem
Citat:
Lena hade alltid minst en mobil med sig. Att hon därför på MAXI (eller i skogen med stukad fot) skulle ignorerat sin familjs kontaktförsök är högst osannolikt. Familjen visste att något hänt henne - i synnerhet när dörren var öppen dessutom med ett ensamt sovande barn.

Det var inte bara för SD det stod tidigt klart att det skulle bli tråkiga nyheter, om minst ett försvinnande. Däremot är SD rättfram och pratar innan han tänker till och därför högst olämpligt hävde ur sig kommentaren om tidningsrubriker.

LW kunde ju ha glömt mobilen likt SD? Barnet ringde honom tidigt... SD hörde inte av sig, LW hade kunnat vara hemma fem minuter efter att SD blev kontaktad på morgonen. SD brydde sig inte... nu vet vi vad det berodde på.

Hur går det med forskningsrapporten på oss ts i LW-tråden som du skrev om? Får vi se något resultat från den?
2021-05-31, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är också övertygad om att HD vet betydligt mer än vad som kommer fram. Dock är jag osäker på hur pass mycket hon är inblandad. Om hon bara haft vetskap om vad SD gjort. Om hon faktiskt var där. Eller om hon hjälpt till att städa undan.

Hennes uttalande "jag hoppas hon är död" framstår med facit i hand som obehagligt.

Men när hon sa det hade hon ju inte facit. Hon uttalade sig om en kvinna som hon anser förstört sitt äktenskap och som hon hatade.

Vi lär aldrig få veta nu. Antingen ville SD inte sitta i finkan och tog sig själv av daga, eller så skyddade svärfar för en gångs skull sin dotter och såg till att den som kunde sätta henne i finkan av hämnd eftersom han själv åkte dit togs av daga.

Hej.
Hon kanske hade facit. Jag tror hon visste att Lena var död.

"develi" hittade ett bra förhör i FUP.
Vet inte vilken aktbilaga det var men det finns där.

Vad säger du efter att Stefan svarat såhär ?

"FL2: Jag minns när vi sitter på den här häktningsförhandlingen .. så säger du eh .. du säger
nått liknande "är det nån som har motiv så är det Hanna".
SD: (lång tystnad) mm"
(..)
SD: Ja att.. nu är det ju inte Lenas fel eh .. jag är liksom en stor del i det hela men nu pratar vi
om Lena .. eh .. Lena har förstört Hannas liv .. genom att vara med mig. Och tar man bort det som förstört livet då tar man bort liksom nånting som .. som inte har varit bra .. men .. nej .. jag vet givetvis att Hanna inte har mördat Lena. Men ... men hon skulle kunna ha ett motiv."

Är inte det ett märkligt svar ?
2021-05-31, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desas
Det hårstråt är 100% matchat mot samtliga som topsats i fallet där även HD ingår. Det är även matchat mot samtliga tillgängliga DNA i polisens DNA register utan träff. Det är grundläggande polisarbete.
Du har fel.
Det behövs beslut och det hårstrået är inte matchat mot tex HD, eftersom hon inte var misstänkt då

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in