2021-05-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är mycket möjligt att SD tar på sig skulden för nån annan och skyddar henne så gott det går. Begår tillsist självmord för att få slut på det hela.

Nix! Nästintill på promillen offrar sitt liv för någon annan vuxen person. Det handlar om heder och skuld.
2021-05-30, 20:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
1. Om någon kan komma med ett bra motiv för Stefan att mörda Lena, så är jag beredd att backa. Han har inget motiv.
Hanna har flera motiv och inget alibi.

2. En far skyddar Alltid sin dotter. Därför är Stefan död idag. Stefan hotade med att berätta den riktiga sanningen, och då har en far inget annat val än att skydda sin dotter.

Det blir bara tydligare för varje gång jag tänker på det.

Nej. 2 fel blir inte 1 rätt.

SD tog LW av daga eftersom LW höll på att förstöra för SD genom att avslöja omfattningen på deras otrohet till HD. Dvs. bränna SD's broar att någonsin få tillbaka HD.

HD hade givetvis ett enormt hat mot LW, antagligen påhejjat av SD när de 2 var ensamma.

Så jag ser även ett scenario där HD är skyldig till stämpling för mord.

Kortfattat:

HD: Du måste bevisa att det verkligen är över med LW
SD: Hur då?
HD: Döda LW
SD: Men va? Nej, jag kan inte det..
HD: Då är det över föralltid och jag går tillbaka till XXX (en annan man)
SD: Okejrå, då är det du & jag sen?

Lite så verkar det ju ha utspelat sig också. HD & SD fann varandra igen efter LW blev brutalt mördad. Det är en udda sak att "pair bonda" över... om inte bägge två är inblandade

Jag är dock helt övertygad att HD inte varit på plats rent fysiskt vid mordet. Den biten stod SD för. Kanske lurade ut henne för sex utomhus och lägga en ny cache? Så blev LW cachen, så att säga.

SD har dessutom givetvis tagit livet av sig.
2021-05-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Hanna dödade Lena. Hannas pappa dödade Stefan. 😂

Ni är för fan helt verklighetsfrånvända. Gå till en psykolog, sök hjälp för fan. Ni vill inte ha ett slut på denna soppa för ni är så investerade i den att ni inte kan se att Stefan dödade Lena och att Stefan tog livet av sig. Ni vill att detta ska vara nåt slags evighetsförlängt avsnitt av Wallander.
Det är såna som er som tittar på "i huvudet på en mördare" och sedan vill samtala om avsnittet med era arbetskollegor på lunchrasten medans dom bara vill äta sin mat i lugn och ro.

Fallet och trådarna kommer dö ut nu och jag är skadeglad som fan och hoppas det blir en sån saknad av "snasket" hos er att ni faller i depression. Det förtjänar vissa av er Ni är patetiska. Sherlock Holmes wannabes.

Hannas pappa dödade Stefan. Hahaaaaa! Tss.
Det kommer inte dö ut.
Sanningen ska segra, finns mycket kvar att rodda i
2021-05-30, 21:01
Medlem
Citat:
Fanns nåns dna på brottsplatsen?
Allt av värde var pyttelite dna under en av Lenas ringar. Inget annat.
OM man gjort en grundlig husrannsakan hemma hos Hanna så kanske man hade hittat nåt.
Undra varför deras bästa vän Jerry tipsar polisen att leta efter Lena hemma hos Hanna.
Han visste hur mycket Hanna hatade Lena.
Så hans tips är ingen slump.
Sen kan man ju alltid lyssna/läsa virrpannans förhör, det är så fruktansvärt genomskinligt och dåligt så det nästan blir pinsamt.
Nä, hon står högt på min lista, och jag anser att Åsa gjorde ett stort misstag som inte höll kvar henne i utredningen.
Det fanns ett blont hårstrå med rot, som inte matchade Stefan eller Lena.. det har inte kontrollerats mot tex HD eller någon annan, det finns hopp om inte locket läggs på
2021-05-30, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det fanns ett blont hårstrå med rot, som inte matchade Stefan eller Lena.. det har inte kontrollerats mot tex HD eller någon annan, det finns hopp om inte locket läggs på

Baaam....
Detta är inte över än..
2021-05-30, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad du och andra flashbackare har för konspirationsteorier är egalt.

HD blev avskriven av åklagarna från all form av inblandning i Lenas mord. Hon fick tusentals kronor i skadestånd för sin enda ynka utredningsvecka i häktet. Just för att man beslutade att hon var oskyldigt häktad.

Nu har även HR i domen klart och tydligt slagit fast att SD ensam utförde mordet på LW.

Du var själv övertygad om att Stefan inte skulle dömas, alltså i juridisk mening tror du att det kan vara nån annan...
Eller har du ändrat dig på den punkten.
Det gjordes ingen rejäl utredning mot Hanna.
Hon hämtades in på förhör, thats it.
Ingen husrannsakan, ingen förlängning på häkningen.....
Där anser jag att dom gjorde en miss.
Jag skiter i vad du tycker för du svamlar bara.
Jag köper inte Hovrättens bedömning av Stefans Motiv. Hanna visste redan att dom pippade, alla visste att dom pippade. Det är ett krystat motiv och egentligen inte ett motiv alls.
Hanna HATADE Lena. Över allt annat.
Där har du ett motiv.
Jag är 110% övertygad om att Stefan fixade ner Lena bakom planket, och sen har Hanna o Stefan gemensamt o i samförstånd mördat Lena tillsammans.
Du får säga vad du vill.......
Och hade man på riktigt utrett Hanna så hade hon varit dömd idag..
Där är en jättemiss.
Din påhittade forskning och din påhittade kunskap i juridik funkar inte på mig, så ta det med nån annan.
Hanna borde varit dömd för mordet på Lena, sen får du tycka vad du vill.
2021-05-30, 21:28
Medlem
Stefan hade misshandlat Lena någon månad innan mordet.han förföljde henne..klart att han är mördare och han tog livet av sig .ingen tvekan.om det.punkt slut
2021-05-30, 21:31
Medlem
LenaPauls avatar
Det verkar som att rättvisan vann, det är extremt ovanligt. Nu kanske Lena Wesström kan vila i frid😔
2021-05-30, 23:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Du var själv övertygad om att Stefan inte skulle dömas, alltså i juridisk mening tror du att det kan vara nån annan...
Eller har du ändrat dig på den punkten.
Det gjordes ingen rejäl utredning mot Hanna.
Hon hämtades in på förhör, thats it.
Ingen husrannsakan, ingen förlängning på häkningen. Där anser jag att dom gjorde en miss.
Jag skiter i vad du tycker för du svamlar bara.
Jag köper inte Hovrättens bedömning av Stefans Motiv. Hanna visste redan att dom pippade, alla visste att dom pippade. Det är ett krystat motiv och egentligen inte ett motiv alls.
Hanna HATADE Lena. Över allt annat.
Där har du ett motiv.
Jag är 110% övertygad om att Stefan fixade ner Lena bakom planket, och sen har Hanna o Stefan gemensamt o i samförstånd mördat Lena tillsammans.
Du får säga vad du vill.......
Och hade man på riktigt utrett Hanna så hade hon varit dömd idag..
Där är en jättemiss.
Din påhittade forskning och din påhittade kunskap i juridik funkar inte på mig, så ta det med nån annan.
Hanna borde varit dömd för mordet på Lena, sen får du tycka vad du vill.

Ja, jag var en av många som trodde SD skulle bli friad även i HR. Men i brist på bevis, inte p.g.a. att han är oskyldig.
Det var exempelvis anmärkningsvärt att han inte häktades vilket kan ses som tecken på att domen blir friande. Man tycker att han kunde blivit häktad så snart HR hade bestämt att fälla.

Jag tror inte HD är dum nog att säga att hon önskar att Lena är död om hon nu kvällen innan hade mördat henne. Varför misstänkliggöra sig själv på det viset?
2021-05-31, 02:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej. 2 fel blir inte 1 rätt.

SD tog LW av daga eftersom LW höll på att förstöra för SD genom att avslöja omfattningen på deras otrohet till HD. Dvs. bränna SD's broar att någonsin få tillbaka HD.

HD hade givetvis ett enormt hat mot LW, antagligen påhejjat av SD när de 2 var ensamma.

Så jag ser även ett scenario där HD är skyldig till stämpling för mord.

Kortfattat:

HD: Du måste bevisa att det verkligen är över med LW
SD: Hur då?
HD: Döda LW
SD: Men va? Nej, jag kan inte det..
HD: Då är det över föralltid och jag går tillbaka till XXX (en annan man)
SD: Okejrå, då är det du & jag sen?

Lite så verkar det ju ha utspelat sig också. HD & SD fann varandra igen efter LW blev brutalt mördad. Det är en udda sak att "pair bonda" över... om inte bägge två är inblandade

Jag är dock helt övertygad att HD inte varit på plats rent fysiskt vid mordet. Den biten stod SD för. Kanske lurade ut henne för sex utomhus och lägga en ny cache? Så blev LW cachen, så att säga.

SD har dessutom givetvis tagit livet av sig.
Förstår inte hur du kan vara så säker på att inte HD var på platsen då Lena mördades?
2021-05-31, 02:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja, jag var en av många som trodde SD skulle bli friad även i HR. Men i brist på bevis, inte p.g.a. att han är oskyldig.
Det var exempelvis anmärkningsvärt att han inte häktades vilket kan ses som tecken på att domen blir friande. Man tycker att han kunde blivit häktad så snart HR hade bestämt att fälla.

Jag tror inte HD är dum nog att säga att hon önskar att Lena är död om hon nu kvällen innan hade mördat henne. Varför misstänkliggöra sig själv på det viset?
Hon kanske inte visste att hon var död, bara skadad?
2021-05-31, 07:11
Avslutad
Citat:

Hoho, det var precis vad hon sa på morgonen till sin chef(?) Om jag inte missminner mig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in