2021-05-31, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Därför att det uppenbarligen är något som är åt skogen fel med vårt rättssystem.

Ja samtliga berörda parter skulle kallats med obligatorisk närvaro inför att dom muntligen meddelas av beslutande rätt.
Citera
2021-05-31, 00:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är självklart hemskt att hamna i fängelse i så många år .

Hade SD inte dödat LW så hade han ju inte fått fängelse .

Eftersom barn till en person som tar livet av sig får trauman så funderar man ju på :

Hade SD velat sina döttrar väl psykiskt och funnits för dem så att de fått känna trygghet och ro i sinnet så skulle han ju inte gjort en sådan handling som gör att han hamnar i fängelse eftersom fängelse för honom betyder att han måste ta livet av sig .

Varför förstod han inte att om han struntat i att döda LW ; därigenom sluppit 18 år i fängelse -då hade han sett till att hans döttrar sluppit må dåligt av att han nu tog självmord ??

Jag förstår inte hans tänkande ?

Vet du att det var självmord? Polisen misstänker väl mord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Du saknar för fan inte några chips. hela påsen är för fan tom! Jadu, jag kan förstå att det gjorde din dag.
För det ska not inte mycket till för det..

Du sa han inte till LW att han inte ville ha med henne att göra, har du läst FUP? Är du med i någon feministgrupp som vägrar inse sanningen? Får män inte säga nej?
Märklig argumentation du tar till för att försvara en mördare. Om du själv verkligen läst FUP borde du inse varför både SD och HD häktades i ett tidigt stadium av utredningen och vad som talar för att SD faktiskt är mördaren. Men jag antar att du valt att ta till dig de delar som komprometterar brottsoffret. Det behöver man knappast vara med i någon s k feministgrupp för att inse. Ingen här har heller gett uttryck för åsikten att en man inte har rätt att säga nej. Det har helt enkelt inte alls med saken att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vilka jävla ni? Vad är det för jävla säck ni ska knyta ihop? Du saknar mening i ditt liv, eller hur?
Du vägrar låta polisen sköta detta (även om den är kass)..

Behöver jag säga att du äcklar mig något oehört..

Två flickor har förlorat sin pappa, det gjorde jag också i tidiga tonåren. Skillnaden är att när han dog kom
människor med blommor och förklarade hur trevlig han var. Ändå stannade mitt liv.

Det ända du tänker på är att det är som en jävla fotbollsmatch. Det räcker inte för dig att de i tre år har
fått läsa hur jävla bedrövlig och motbjudande han är, fy fan!

Tappat fattningen? Återigen: vad skrev du i tråden om Lenas barn, när Lena mördades. Jag kan inte hitta något. Eller är du så intimt kopplad till Davidssons att du har skygglappar?
Citera
2021-05-31, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man mister resten av sitt liv. Tror du folk hellre vill ha dödsstraff än fängelse?
I och med domen tappade han ansiktet. Och den sociala skammen vore värre än döden för SD. Att ha noll koll på bysnacket i 12 år skulle han inte klarat. Han var kontrollfreak. Tror det var ett ganska lätt beslut för honom. Och världen blev en bättre plats för resten av oss. Även om jag inte kan låta bli att känna mig snuvad på tillfredsställsen och vetskapen att han sitter och ruttnar i fängelset, med skam och kontrollförlust.
Citera
2021-05-31, 00:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Döden är väl ändå värsta straffet.
En filosofisk fråga. Man kan ju se det som att den som är död inte längre vet att den har levt en gång i tiden, således ingen skada skedd.
Citera
2021-05-31, 00:11
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Nej du har rätt , jag vet inte det .
Dumt av mig
Citera
2021-05-31, 00:12
Medlem
Citat:

Gör de? Då hade de nog inte släppt den anhållne...
Citera
2021-05-31, 00:12
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är självklart hemskt att hamna i fängelse i så många år .

Hade SD inte dödat LW så hade han ju inte fått fängelse .

Eftersom barn till en person som tar livet av sig får trauman så funderar man ju på :

Hade SD velat sina döttrar väl psykiskt och funnits för dem så att de fått känna trygghet och ro i sinnet så skulle han ju inte gjort en sådan handling som gör att han hamnar i fängelse eftersom fängelse för honom betyder att han måste ta livet av sig .

Varför förstod han inte att om han struntat i att döda LW ; därigenom sluppit 18 år i fängelse -då hade han sett till att hans döttrar sluppit må dåligt av att han nu tog självmord ??

Jag förstår inte hans tänkande ?

Jag tror inte SD's mord på LW var vidare planerat eller genomtänkt.

HD kan mycket väl ha ställt ett ultimatum med kort varsel. Nu, eller så förlorar du mig för alltid.

Kanske kombinerat med att LW gjorde det också; om det inte blir du och jag, så berättar jag ALLT.

SD valde HD. Ett enkelt val - men med oerhörda konsekvenser.

USA resan är sista chansen i SD's huvud att "ordna så allt blir bra igen".

Sen sa det bara smack.
Citera
2021-05-31, 00:14
Medlem
Citat:
Man mister resten av sitt liv. Tror du folk hellre vill ha dödsstraff än fängelse?

SD valde det självmant, så uppenbarligen ansåg han den sociala skammen värre än att ta sitt straff.
Citera
2021-05-31, 00:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Gör de? Då hade de nog inte släppt den anhållne...

Det kanske var någon annan som mördade honom?
Citera
2021-05-31, 00:18
Medlem
Citat:
Det kanske var någon annan som mördade honom?

Misstänker verkligen polisen det? Den person som de tog med på förhör var ju, så vitt de vet, den enda som befann sig på platsen förutom den döde mördaren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in