2021-05-30, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det kan väl hända att det funnits nåra alldeles särskilda skäl eller bedömningar av hälso- el familjenatur som vägt in för att låta GM vara på fri fot tiden närmast efter HR-förhandlingarna. Och försäkringar. Av privat natur. Och sen har då nåt hakat upp sig alldeles inför sluttampen kanske.
?
Förstod inte, menar du att domstol el ÅK skulle ge honom nån special treatment?
Citera
2021-05-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Du saknar för fan inte några chips. hela påsen är för fan tom! Jadu, jag kan förstå att det gjorde din dag.
För det ska not inte mycket till för det..

Du sa han inte till LW att han inte ville ha med henne att göra, har du läst FUP? Är du med i någon feministgrupp som vägrar inse sanningen? Får män inte säga nej?

SD hade sex med LW ända fram till han mördade henne.
Citera
2021-05-30, 23:38
Medlem
Verkar vara rätt ensam om att tro att Hanna D inte har med mordet på LW att göra. Möjligt att hon har haft sina aningar om att hennes före detta make låg bakom det vansinniga mordet men till henne bedyrade han väl att han var oskyldig och hon visste inte vad hon skulle tro.

Tycker att ni fantastiska människor som jagar henne här, anonymt, öppet ska säga till henne vad ni är så övertygade om men det vågar ni förstås inte. Fegt. Ni vågar inte ta en anmälan om förtal.

Nä, jag känner henne inte men anser att hon är det första offret i den här bedrövelsen, sedan kom nästa offer som råkade mycket värre ut. Hanna har i alla fall livet i behåll och det får man anta att hon är tacksam över.
Citera
2021-05-30, 23:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag också, Slutet blev helt fel
Döden är väl ändå värsta straffet.
Citera
2021-05-30, 23:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
?
Förstod inte, menar du att domstol el ÅK skulle ge honom nån special treatment?

Det är det jag funderar på. Det finns ju nån lite slappare formulering om flyktfara o recidiv i nåt dokument. Flyktfaran var ju nån som förklarade bort i media. Han fick ju gå lös överraskande länge innan det kom till åtal också. Det fanns väl en del bestyr med familjen där kan man tro. Barnen kanske var på ort nu där han inte kunde ”nå” dem. Etc.

Frågan är bara om sånt finns. Och sen då borde han ju gripits före elva likafullt i mina ögon o öron. Helst.
Citera
2021-05-30, 23:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Verkar vara rätt ensam om att tro att Hanna D inte har med mordet på LW att göra. Möjligt att hon har haft sina aningar om att hennes före detta make låg bakom det vansinniga mordet men till henne bedyrade han väl att han var oskyldig och hon visste inte vad hon skulle tro.

Tycker att ni fantastiska människor som jagar henne här, anonymt, öppet ska säga till henne vad ni är så övertygade om men det vågar ni förstås inte. Fegt. Ni vågar inte ta en anmälan om förtal.

Nä, jag känner henne inte men anser att hon är det första offret i den här bedrövelsen, sedan kom nästa offer som råkade mycket värre ut. Hanna har i alla fall livet i behåll och det får man anta att hon är tacksam över.

Citat:
Nä, jag känner henne inte men anser att hon är det första offret i den här bedrövelsen

Jag håller med om det. Och jag tycker att vi kan låta polisen ta hand om det här nu.
Alla vet att HD har psykisk ohälsa. Det räcker med ett mord och ett ev självmord.
Låt henne och barnen vara ifred nu. LW och SD har ställt till med tillräckligt mycket elände.
Citera
2021-05-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och det har jag fått skit för i tre år. Men när det gäller någon annan än LW så är det tydligen andra regler som gäller.

Det är väl ganska stor skillnad på ett brottsoffer och en mördare, eller? Att respektera ett brottsoffer hör till vanligt förnuft oavsett om hennes leverne inte föll alla på läppen, medan en mördare inte förtjänar samma respekt.
Citera
2021-05-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Döden är väl ändå värsta straffet.
Nej, det straffar bara de efterlevande
Citera
2021-05-31, 00:00
Medlem
landbandys avatar
Det är självklart hemskt att hamna i fängelse i så många år .

Hade SD inte dödat LW så hade han ju inte fått fängelse .

Eftersom barn till en person som tar livet av sig får trauman så funderar man ju på :

Hade SD velat sina döttrar väl psykiskt och funnits för dem så att de fått känna trygghet och ro i sinnet så skulle han ju inte gjort en sådan handling som gör att han hamnar i fängelse eftersom fängelse för honom betyder att han måste ta livet av sig .

Varför förstod han inte att om han struntat i att döda LW ; därigenom sluppit 18 år i fängelse -då hade han sett till att hans döttrar sluppit må dåligt av att han nu tog självmord ??

Jag förstår inte hans tänkande ?
Citera
2021-05-31, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför krävs inte att dom endast meddelas muntligen i närvaro av åtalad och advokat.
Därför att det uppenbarligen är något som är åt skogen fel med vårt rättssystem.
Citera
2021-05-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför krävs inte att dom endast meddelas muntligen i närvaro av åtalad och advokat.

Precis, så tänkte jag också. Då hade detta med SDs självmord kunnat undvikits.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-31 kl. 00:03.
Citera
2021-05-31, 00:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nej, det straffar bara de efterlevande
Man mister resten av sitt liv. Tror du folk hellre vill ha dödsstraff än fängelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in