2021-05-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Han var ju inte med från dag 1.
Eller menar du från Dennis/Wrenkler/Joanna och pastorn(minns inte namnet) dag 1.
I finalen var det ju bara pladdertanten som varit med från start.
Lovisa som tvingades hoppa av av medicinska skäl
2021-05-30, 22:23
Medlem
Helt klart den bästa utgången av finalen för egen del. En surfi*** (Joanna) enligt andra deltagare är ingen värdig vinnare tycker jag då man sprider negativitet i gruppen. Man såg ju även när Oliva och hon fick maktens boning hur maktgalen hon blev. Sen gnälla på sin onda axel, men gick jävligt bra och kasta hinken allt hon kunde med den armen utan en grimas. Anki har jag inget att säga om utan hon flöt med taktiskt.
Grattis till Dennis för en perfekt resa!
2021-05-30, 22:27
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Kan ju vara så att man tycker om någon som person även om man inte spelade med den. Att TV4 vill gärna få det att se ut som det inte finns vänner över paktgränserna men det stämmer inte. Bara en tanke. T ex Ludde och Olivia var tydligen bra vänner men det såg vi inget av. Tycker du kan fundera över ditt hat mot personer i ett väldigt vinklat tv program.

Vad vet du mitt "hat" mot personerna i fråga? Jag ogillar Johanna starkt, hon har tydligt visat vad hon är för sorts person. Det behövdes ingen "vinkling" öht för att höra hur hon förlöjligade och kallade de andra deltagarna för korkade. Hon om någon bör väl fundera över hur hon behandlar andra.
2021-05-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Fåglarna var väl likadana på puzzlet - däremot hade alla tre olika koder som gav dem nycklar att låsa upp just sin låda till ved/tändstål etc. Dennis såg inte riktigt hur fågelns vingar skulle vara och sedan la han sina tecken lite fel - men lyckades till slut. Men attans vad nervös och stressad han var som glömde tända sin egna fackla och sprang iväg men fick vända om och tända den

Se detta: https://i.imgur.com/EeWjJSX.png

Tjejernas pussel är i stort sett identiska, men av någon anledning valde dom att ge dennis en svårare variant.
2021-05-30, 22:28
Medlem
tjejerna har lika pussel , fjädrar ner på sista raden, Dennis har inte det. Då blir det ju lättare

Hade dock varit episkt om Anki vann . Alla hade ju INTE grattat henna, fast hon gjorde en mycket bra insats
Senast redigerad av bridge 2021-05-30 kl. 22:30.
2021-05-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush.T

Tjejernas pussel är i stort sett identiska, men av någon anledning valde dom att ge dennis en svårare variant.

Hans andra "tecken" i nedersta raden saknar även ett slut på klossen ovanför, vilket inte heller gör det hela lättare.

Men skönt att han vann trots detta.
2021-05-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Fåglarna var väl likadana på puzzlet - däremot hade alla tre olika koder som gav dem nycklar att låsa upp just sin låda till ved/tändstål etc. Dennis såg inte riktigt hur fågelns vingar skulle vara och sedan la han sina tecken lite fel - men lyckades till slut. Men attans vad nervös och stressad han var som glömde tända sin egna fackla och sprang iväg men fick vända om och tända den

https://imgur.com/EeWjJSX

Jag kollade bilden igen. Det ser faktiskt ut som att det är tre olika pussel. Olika tecken på alla men när det gäller fågeln är den vänd åt ena hållet för Joanna och andra för Annki. Dennis ser helt annorlunda ut med huvudet rakt fram på två bitar istället för en och inga fjädrar på samma bitar som tecknen. Tycker fortfarande Dennis fick ett mer avvikande och svårare pussel dock. Tv4 kommer säkert hävda att alla var olika men tjejernas är mer lika och lättare enligt mig.
2021-05-30, 22:33
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
tjejerna har lika pussel , fjädrar ner på sista raden, Dennis har inte det. Då blir det ju lättare

Hade dock varit episkt om Anki vann . Alla hade ju INTE grattat henna, fast hon gjorde en mycket bra insats

Ja under finalen blev det mycket tydligt att lättkränkta gänget med bolibompamannen med flera verkligen inte ville att Anki skulle vinna.
2021-05-30, 22:33
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Bra att Dennis vann, han var min favorit.
2021-05-30, 22:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush.T

Ja du - jag får väl gå till Spacesaver som man brukar säga enligt reklamen, men jag tycker faktiskt att fåglarna ser lika dana ut iaf! MEN att de har alla olika tecken på sina puzzel Nåja Dennis vann till slut och hela tävlingen var faktiskt en thriller i och med att de alla tre varvade varandra emellanåt i med att leda i olika moment. Trodde faktiskt att Annki skulle vara långt efter Joanna och Dennis men hon tog ikapp dem bägge och det tycker jag var duktigt gjort av gumman.
2021-05-30, 22:35
Medlem
Varför fick alpnacken å pundarn rösta ?
2021-05-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilmaWankie
Varför fick alpnacken å pundarn rösta ?
Elias, Alex och Tova fick inte rösta eftersom de var med i matfusket. Wrenkler och Lovisa var inte med eftersom de hoppade av i förtid. De skulle vara 11 personer.

Fast egentligen har jag inget svar på det. Förra året var de bara 9 i juryn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in