2021-05-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoffen
Har hejat på vinnaren sedan dag 1
Han var ju inte med från dag 1.
Eller menar du från Dennis/Wrenkler/Joanna och pastorn(minns inte namnet) dag 1.
I finalen var det ju bara pladdertanten som varit med från start.
2021-05-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime

Kan ju vara så att man tycker om någon som person även om man inte spelade med den. Att TV4 vill gärna få det att se ut som det inte finns vänner över paktgränserna men det stämmer inte. Bara en tanke. T ex Ludde och Olivia var tydligen bra vänner men det såg vi inget av. Tycker du kan fundera över ditt hat mot personer i ett väldigt vinklat tv program.

2021-05-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush.T
Det är absolut inte "exakt samma jävla pussel din blinde fan"

varsågod:
https://i.imgur.com/EeWjJSX.png

båda tjejerna fick en enklare variant med fjädrar även ned på det nedersta lagret. vilken gör färre kombinationer möjliga. Att även hans fågel är helt symmetrisk med vingspetsarna som täcker exakt samma yta på dom motsatta blocken, gör hans pussel svårare.
Helvete, du har rätt. De fick lättare. Han fick ju ingen ledtråd på de klossarna. Epic fall CP TV4
Medlem
Grattis Dennis och varför nästa säsong i Västindien när allt finns på Fiji
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag tycker mig se fjädrar på allas bild av fågeln (i nederkant). Däremot är inte bilderna helt identiska men jag kan inte se hur något av pusslen skulle vara svårare än de andra.

Han hade tex inte försökt lägga bitarna på detta sättet om det fanns fjädrar på nedersta blocken som på deras.

https://i.imgur.com/kmXxNHL.png
2021-05-30, 22:07
Avslutad
Citat:

varsågod:

båda tjejerna fick en enklare variant med fjädrar även ned på det nedersta lagret. vilken gör färre kombinationer möjliga. Att även hans fågel är helt symmetrisk med vingspetsarna som täcker exakt samma yta på dom motsatta blocken, gör hans pussel svårare.

Du har helt rätt. Fjädrarna på Dennis fågel når inte det nedersta lagret. Inte undra på att han trodde det var Robinson-facklan först. Ett riktigt lågvattenmärke av produktionen.

2021-05-30, 22:08
Medlem
mr.demons avatar
Vad vi har lärt oss av denna final är att Joanna är skarpare än Dennis. Och att Gunde är smartare än dom båda. Hade hon varit 10 år yngre så hade hon vunnit.
2021-05-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag tycker mig se fjädrar på allas bild av fågeln (i nederkant). Däremot är inte bilderna helt identiska men jag kan inte se hur något av pusslen skulle vara svårare än de andra.

Dennis pussel är huvudet på fågel över två kuber. De övriga två ligger huvdet på en kub. Det var därför dennis trodde det var en fackla
2021-05-30, 22:09
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du menar att Zazzi, Emma, Tilde, Karolina, Ellenor, Mirre och eventuellt Jennifer inte skulle känna sig så ensamma?
Förlåt???
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-30 kl. 22:13.
2021-05-30, 22:10
Medlem
Starkt jobbat av Dennis trots att han fick svårare pussel, produktionen visar ännu en gång att de vill vara med och styra lite för mycket.
2021-05-30, 22:11
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

varsågod:

Det där är ju helt sinnessjukt.. TV4 tycker tydligen att kvinnor är ”så dumma att de inte kan lägga pussel, så de får ett enklare” eller så är det en kompensation för att TV4 tycker kvinnor är fysiskt svagare eller för gamla i tävlingar. Pinsamt..
2021-05-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Starkt jobbat av Dennis trots att han fick svårare pussel, produktionen visar ännu en gång att de vill vara med och styra lite för mycket.

Det gör ju bara Dennis till ännu värdigare vinnare!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in