2021-05-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Wenström kommer tydligen från en frireligiös bakgrund...

Ah, jag tänkte precis fråga om han var frireligiös. Hans snack om att ”tussas ihop” med kvinnliga programledare på reklamaffischer låter så otroligt frireligiöst på nått sätt. Men då har han alltså den bakgrunden.
Citera
2021-05-30, 18:54
Medlem
PutinJailFreeNavals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag fokuserade inte så mycket på henne, men tyckte nog att hon verkade lite nervös emellanåt, och jag tyckte det lät som att hon sa "Valli" istället för Vialli...

Media tycks tycka att hon överglänste Ola. Gjorde hon det?
Citera
2021-05-30, 19:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag fokuserade inte så mycket på henne, men tyckte nog att hon verkade lite nervös emellanåt, och jag tyckte det lät som att hon sa "Valli" istället för Vialli...
Så är hon hela tiden. Hackar och stammar sig fram oíbland. Känns inte lika självklar och tydlig som exempelvis Wenström eller Lasse Granqvist. Men kanske orättvisst och jämföra med dom. Hon är inte dålig men samtidigt fånigt att höja henne så till skyarna bara för denna prestation. Såg samma sak i Expressen. Det hjälper ju inte liksom heller utan förlöjligar bara alltihop och visar på att man bara gör bedömningen för kön/händelseförlopp. Det är ju i sig respektlöst och reducera hennes prestation till det istället för att mäta henne enligt samma kriterier som man gör andra.
Citera
2021-05-30, 19:27
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
.....Trist, Gillar Ola W. Men är det inte lite dålig stil att "lajka" en kritisk tweet om en kollega..? Det gör man bara inte.

Klart man gör. När dom kör ett drev mot en och man fått sparken mer eller mindre så finns ingen anledning att vara flask och ljuga. En ordentlig man skulle gjort samma sak även innan om tillfälle funnits.
Citera
2021-05-30, 19:46
Medlem
Vad var det för tweet som han "lajkade" ?
Citera
2021-05-30, 19:58
Medlem
Drickbacks avatar
Var hon bättre än i sin första sändning? Oh ja, är hon bra överhuvudtaget? Nopp.

Dags för Nent att leta upp ett proffs varken hon, Suzanne, Claes eller Niclas är ett vettigt alternativ till Ola.

Som sagt vilken del av meddelandet avser lajken???? Om någon skriver 100 rader och en rad är tok men folk lajkar avser det då den dåliga raden?
Citera
2021-05-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
.
Det är ju bara att fråga tittarna vem de vill ha i studion. För egen del tror jag både Kuck och Bojan är inkvoterade. Genus och mångkultur.

Jo, om tittarna får välja så är det Ola för hela slanten. Men jag har full förståelse för att ledningen måste få en sund arbetsplats. Inkvoterat? Nej, de måste skapa TV som är bra för alla. Är ju inte bara Jimmie Å. som tittar utan även Lars ohlysar.
Citera
2021-05-30, 20:04
Medlem
Masingas avatar
Han visste mycket väl vad han gjorde när han gillade inlägget, ville visa att han inte gillar henne och hur hon fick jobbet. Tror inte han är så dum att inte förstod att dett skulle uppdagas, med det sagt var han antingen naiv och trodde han va "untouchable" eller så ville få kicken.
Citera
2021-05-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Så är hon hela tiden. Hackar och stammar sig fram oíbland. Känns inte lika självklar och tydlig som exempelvis Wenström eller Lasse Granqvist. Men kanske orättvisst och jämföra med dom. Hon är inte dålig men samtidigt fånigt att höja henne så till skyarna bara för denna prestation. Såg samma sak i Expressen. Det hjälper ju inte liksom heller utan förlöjligar bara alltihop och visar på att man bara gör bedömningen för kön/händelseförlopp. Det är ju i sig respektlöst och reducera hennes prestation till det istället för att mäta henne enligt samma kriterier som man gör andra.

Hon gick väl i mellanstadiet fortfarande när t.ex Granqvist var chef på Radiosporten, så lite orättvist att jämföra, ja.
Citera
2021-05-30, 20:11
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Han visste mycket väl vad han gjorde när han gillade inlägget, ville visa att han inte gillar henne och hur hon fick jobbet. Tror inte han är så dum att inte förstod att dett skulle uppdagas, med det sagt var han antingen naiv och trodde han va "untouchable" eller så ville få kicken.
Varit klart i flera veckor att Ola skulle lämna, exakta orsaken är inget som har förmedlats officiellt utåt. Han var ju erbjuden nytt kontrakt i dec -20, tackar jag jan -21 med vissa förbehåll som Nent ej går med på varpå Ola avbryter. Här efter är locket på i princip…
Citera
2021-05-30, 20:38
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Varit klart i flera veckor att Ola skulle lämna, exakta orsaken är inget som har förmedlats officiellt utåt. Han var ju erbjuden nytt kontrakt i dec -20, tackar jag jan -21 med vissa förbehåll som Nent ej går med på varpå Ola avbryter. Här efter är locket på i princip…
Jo jag vet, tänkte mest innan sista matchen.
Citera
2021-05-30, 20:48
Medlem
Det verkar ju som att alla, eller i vart fall de flesta av frilansarna, studiomännen etc. inte har några problem med Ola. Problemen ligger säkert i redaktionen och hos en del reportrar.
Förmodligen har Ola skjutit ned en hel del idéer som kommit från yngre, mer oerfarna medarbetare på redaktionen och då kanske främst från kvinnor och män som han ansett inte varit där på egna meriter.
Det är troligt att Ola känt att det är han som har byggt upp och utvecklat PL- och CL-studion till det framgångsrika konceptet som det idag är, och han ville inte vara med och fronta någonting som han inte till 100% kan ställa sig bakom.

Angående Bojan och de andra syltryggarna som sitter i expertsoffan så är det väl klart att de inte vill riskera ett lukrativt och glassigt studiogig. De vet ju att de är fullständigt utbytbara mot vilken random, avdankad fotbollsprofil som helst.
Tror ni verkligen att Bojan skulle göra något som med stor sannolikhet skulle sluta i att han gick miste om en fast lön på 50-60tusen Kr i månaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in