2021-05-30, 11:23
Medlem
Masingas avatar
Man vet vilka som är på ens sida när det blåser hårt. Räkna inte att arbetskollegor har din rygg när det gäller även om de håller med din åsikt. Mina kollegor är största råttorna, de klagar och klagar o i det tysta men när jag framförde våra åsikter på jobbet framför cheferna så va de tysta och fega när jag bad de backa upp mig.
Senast redigerad av Masinga 2021-05-30 kl. 11:26.
Citera
2021-05-30, 11:31
Medlem
Det här handlar antagligen om pengar. Vissa programledare som lyckats bli högprofilerade har kunnat ta ut ofattbara summor för ganska ordinära insatser och att avpollettera någon i skydd av "woke"-argument är väl ganska typiskt i denna tid. Då behöver man ju inte ens rättfärdiga och förklara agerandet. De kunde väl inte dra rasistkortet så det fick bli feministvinkel istället. Folk tittar ju för att se matcherna och i pauserna gör man annat.
Citera
2021-05-30, 11:51
Moderator
farbror_barbros avatar
För mig har Ola W varit kärnan och navet i den kvalitetskänsla som funnits i PL och CL-studion. När han haft topp-krafter som Niva eller Lagerbäck med så har det gått av sig själv, men även med den gapige Bojan eller eller andra bisittare på lägre nivå så har det funkat.

Nu tappar Viasat CL som går till Telia/TV4/Cmore* och navet Wenström försvinner också. Jag tror de får ordning på PL-studion, men det blir inte samma sak. Frågan är hur många tittare som går över till Cmore.

*) För 1 miljard kr/år <=> ca 400 kr/år per hushåll i Sverige!?!
Citera
2021-05-30, 12:24
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
De låga förväntningarnas sexism.

Patrik Brenning ursäktar sitt manliga kön som sportjournalist och tokhyllar Jennifer Kucukaslan för gårdagens studioinsats. Bara för gårdagen så ska hon ha Kristallen! Det är synd om Jennifer för att hon är könshandikappad, och hon var felfri igår, och nu ska hon tokhyllas. Årets TV-prestation!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Ep6gQo/arets-tv-prestation-ar-redan-avgjord

Jag såg samma TV-sändning som Brenning och håller med om att hon var felfri. Men hon fick inte gårdagens sändning efter Ola Wenström för att hon är kvinna, utan för att hon var den mest lämpade för jobbet.

Jag spyr på kvoteringstjafset. Det handlar om kompetens, inget annat. Och Jennifer får gärna Kristallen, men inte för att hon har en fitta.

Jag hoppas att hon har studion för PL och CL även nästa säsong.

Jag fokuserade inte så mycket på henne, men tyckte nog att hon verkade lite nervös emellanåt, och jag tyckte det lät som att hon sa "Valli" istället för Vialli...
Citera
2021-05-30, 13:15
Bannlyst
Är det här under rubriken ”nya ämnen” lr är vad som hänt fjanten Ola Wenström det mest intressanta som händer i Sverige just nu??????
Sverige, ett land i kris där allt är kaos, kriminalitet, invandring, massdöd i covid, sjukvård i kris, värdelösa politiker och journalister m.m.m.m
Och ni är mest intresserade av vad som hänt med Ola Wenström, snälla säg att detta är ett skämt.

R.I.P Flashback 😂😂😂👎👎👎👎😂😂😂😂
Citera
2021-05-30, 13:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Trist, Gillar Ola W. Men är det inte lite dålig stil att "lajka" en kritisk tweet om en kollega..? Det gör man bara inte. Tror det ligger mer bakom än att han rensas ut av "PK-skäl". Har framgången stigit honom åt huvudet? Har han blivit en Hyland? (ja, menar då inte att komma till studion helplakat... .).
Citera
2021-05-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Trist, Gillar Ola W. Men är det inte lite dålig stil att "lajka" en kritisk tweet om en kollega..? Det gör man bara inte. Tror det ligger mer bakom än att han rensas ut av "PK-skäl". Har framgången stigit honom åt huvudet? Har han blivit en Hyland? (ja, menar då inte att komma till studion helplakat... .).
Underskatta inte dessa "PK-skäl", det krävs inte mycket nu för tiden. Det var fö tydligen ett högljutt tjafs i studion efter förra veckans PL-sändning där Ola efterfrågade mer backup av kollegorna. Det verkar såklart ha varit Bojan som gapat emot högst då, så störig med sin attityd, självgodhet samt så ser karln ut som en sliskig balkan-trafficer.

Är detta det bästa gänget de lyckats samla ihop? Ynkrygg till vd som föll för PKismen och plockade bort Ola. Hoppas att de tappar PL-rättigheterna.
Citera
2021-05-30, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it2flash
Vadå mest TV? Han är ju en översittare och mobbare som o då spelar det ju knappast någon roll att han varit journalist.. ett svin är ett svin oavsett position utbildning erfarenhet osv..

Det är inte så jag ser det... o nu vet jag inte vad du har för jobb men tänk dig själv om en outbildad person skulle tala om för dig hur du ska sköta ditt jobb. Vem har mest rätt?? Du som kan ditt jobb eller den som vill anmärka på hur du gör? Vem som är svinet beror på vilken sida av myntet du väljer att se.
Citera
2021-05-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Haha han är ett typexempel på en person vars yttre lurar folk att tro att han har något innanför pannbenet.. Hade han inte gömt sig bakom de tjocka bågarna, frillan och kostymen hade han aldrig fått någon tv-tid alls!

Martin Åslund?

Jag skulle hävda att det är precis tvärtom.
Han ser ut som en Stureplan-brat och anglofil som typ bara kollar på toppmatcherna i Premier League för att kunna hänga med i fotbollsdiskussionerna under lunchrasterna.
Men han är en riktig fotbollsnörd som uppenbarligen följer Serie A och La Liga, vilket för mig som Calcio-fantast känns rätt skönt att se eftersom svenska och brittiska fotbollsstudion ofta hämtar in oseriösa personer som fejkar intresse och koll på italiensk fotboll.
Hans taktiska analyser är inte i nivå med en Michael Cox, men det mesta han säger är sunt. Han är behaglig att lyssna på.

Bojan däremot är en pajas som levererar floskel efter floskel och tycks mest vara ute efter att bli en meme eller trend på Twitter. En riktig tryhard. Jag skäms för hans skull när man hör honom prata.

Ola är en riktigt bra programledare som jag hoppas få se i C More-studion i höst. Han ger starka narcissist-vibbar, men de är skickligast socialt.
Citera
2021-05-30, 14:59
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Underskatta inte dessa "PK-skäl", det krävs inte mycket nu för tiden. Det var fö tydligen ett högljutt tjafs i studion efter förra veckans PL-sändning där Ola efterfrågade mer backup av kollegorna. Det verkar såklart ha varit Bojan som gapat emot högst då, så störig med sin attityd, självgodhet samt så ser karln ut som en sliskig balkan-trafficer.

Är detta det bästa gänget de lyckats samla ihop? Ynkrygg till vd som föll för PKismen och plockade bort Ola. Hoppas att de tappar PL-rättigheterna.

Kanske du har rätt - isf är det såklart fördjävligt.

Säg inte så till en Viasatkund och Arsenalfan! Illa nog när Serie A försvann... Vet inte vem man ska ha som studioankare - Ola W var faktiskt perfekt i den rollen, kunnig, humörhöjare, frispråkig.
Citera
2021-05-30, 15:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Dålig stil kanske. Men det är ju ärligt om kollegan suger pung. Det verkar vara en Oldsberg ungefär, Wenström tror han är stjärnan över alla andra. Ska styra och ställa. Vilket kanske stämmer. Men det går inte hem hos PK-maffian som fått fäste hos Nent Group. Nu har de ju tappat CL detta Nent Group så de PK-idioterna kommer ju snart gråta fattiga.
Citera
2021-05-30, 18:24
Medlem
Citat:
Naturligtvis är det så. PK eller inte, han har gjort sig omöjlig i firman. Vilken chef som helst på ett större företag hade reagerat på offentliga förolämpningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in