2021-05-30, 18:27
Medlem
AZ-vaccinet är ett utmärkt vaccin. Det visste vi ju redan innan men det är ju bra att tabloiden reparera litet av skadan de skapat.

Citat:
Astra Zenecas vaccin är ett bra vaccin med dåligt rykte. Företaget, myndigheter och medier har bidragit till förvirring och oro, vilket har fått somliga att rata vaccinet och därmed ta en mycket högre risk. Detta visar hur svårt det är att värdera risker.

Citat:
De så kallade mRNA-vaccinerna, Pfizer och Moderna, har visat sig ha lite högre skydd mot all form av sjukdom än Astra Zenecas covidvaccin. Men mot svår sjukdom är de jämförbara.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/astra-zeneca-ett-bra-vaccin-med-daligt-rykte/
Citera
2021-05-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
https://www.pbs.org/newshour/health/the-shock-and-reality-of-catching-covid-after-being-vaccinated

The rare and unnerving reality of catching COVID after being vaccinated

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2021-03-05/why-didn-t-the-vaccine-keep-me-from-getting-covid

I Got Vaccinated, Then I Got Covid. What Happened?
Har du ingen bättre källa så kan du ge fan i att citera mig nåt mera.
Citera
2021-05-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Glöm inte att vaccinera dig om 6 veckor för den nya mutationen från Senegal.. eller var det Kambodja?

Detta är inget att skoja om. Mer och mer smittsamma varianter kommer, och Storbritanien har problem med den indiska trots hyfsat långt gången vaccination, och vissa återstående restriktioner. Något säger mig att det inte är helt bra. Samtidigt, med restriktioner hur länge som helst kommer ingen smittas men alla svälta ihjäl. Något säger mig att vi närmar oss den punkten, och det t.ex. är därför Boris Johnson gifter sig med 30 gäster, trots ökad smitta.
Citera
2021-05-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Har du ingen bättre källa så kan du ge fan i att citera mig nåt mera.

Inte lätt att vara efterklok när man tryckte in sig ett gift som skyddade mot.. ingenting?
Citera
2021-05-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Detta är inget att skoja om. Mer och mer smittsamma varianter kommer, och Storbritanien har problem med den indiska trots hyfsat långt gången vaccination, och vissa återstående restriktioner. Något säger mig att det inte är helt bra. Samtidigt, med restriktioner hur länge som helst kommer ingen smittas men alla svälta ihjäl. Något säger mig att vi närmar oss den punkten, och det t.ex. är därför Boris Johnson gifter sig med 30 gäster, trots ökad smitta.

Man kommer bli tvungen att ta vaccinet år efter år efter år för att en "ny" variant har hittats i något exotiskt skithåls land, allt medans vaccin bolagen (som inte tar ansvar för skador vacciner medför) blir rikare och rikare (och betalar politiker/MSM att fortsätta hetsa och skrämma folk om ett dödligt virus (med 0.3% dödlighet).
Citera
2021-05-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag kan tex öppna ett kafé enbart för ovaccinerade?

Nej.

Som enskild näringsidkare är det inget som hindrar dig att göra just det.
Citera
2021-05-30, 18:38
Medlem
Citat:
Det är inget gift. Det är ett vaccin.

Vaccinet innehåller kaliumklorid som ges som sista injektion till dödsdömda i usa för att få hjärtat att stanna.
Och det är ett gift.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ännu färre bryr sig om foliehattar. Skickar ett vykort från utlandsresan och berättar om "biverkningarna".

Du bryr dig tillräckligt för att skicka dom vykort. Jag gillar inte epitetet foliehatt kontra inte vaccinera sig.
Man behöver inte vara foliehatt bara för man inte tar ett chans vaccin som fått ett nödgodkännande.
Citat:
Vilka är "man"?

Naturligtvis skyddar vaccinerna.

Det är inte helt säkert, finns dom som blivit allvarligt sjuka även som vaccinerade.
Citera
2021-05-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vaccinet innehåller kaliumklorid som ges som sista injektion till dödsdömda i usa för att få hjärtat att stanna.
Och det är ett gift.

Kaliumklorid finns även naturligt i kroppen,

Citat:
Det är inte helt säkert, finns dom som blivit allvarligt sjuka även som vaccinerade.

De allra flesta får ett gott skydd.
Citera
2021-05-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är ju logiskt att framgångsrika mutationer sprids och infekterar lättare. Jag hoppas verkligen att vaccinet vinner denna kapplöpning. För egen del är jag dock inte bekymrad. Med en genomgången infektion förra våren så har jag, säkert en del T-cells immunitet kvar, plus att jag fått första vaccindosen, Pfizer, och får andra dosen om några veckor. Så jag räknar med att jag, till 75 procent, även är skyddad emot den indiska och den vietnamesiska varianten. Stackars foljehattar som inte genomgått en infektion och som vägrar att vaccinera sig mot COV-19!

Bara för man inte vill ta ett oprövat vaccin som inte är utrett med riktigt godkännande förrän början 2023, tycker jag det är väl starkt epit och benämna dom som foliehattar.

Dom som vill ta vaccinet får göra det. Dom som inte vill låter bli.
Valet är fritt.

Citat:
Som enskild näringsidkare är det inget som hindrar dig att göra just det.

Lite svårt att hålla reda på vem som är det och inte.
Citera
2021-05-30, 18:50
Medlem
Citat:
Det står inget om att det vart covid.

Med ett okänt antal biverkningar som kan vänta runt hörnet.
Vilka biverkan skulle det vara?
Citera
2021-05-30, 18:50
Medlem
Citat:
Det är ett fritt val idag. Att du sedan inte kan göra vissa saker är inte diskriminering utan en konsekvens av ditt val. T ex får du inte åka tåg om du saknar tågbiljett som jämförelse.

Det var en dålig jämförelse, bättre jämförelse är att du inte får åka tåg ifall du inte är vaccinerad.
Citera
2021-05-30, 18:52
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det resonemang jag sett kring detta är antalet positiva fall ökat för att smittsamheten är högre (läste 60% högre än standardvarianten, den brittiska skulle enligt samma källa vara omkring 20% mer smittsam.).

Det är inte speciellt många i UK som fått två doser heller.

Jo.

I princip alla som ska/vill vaccineras har fått första dosen och ungefär varannan britt som är aktuell för vaccination (barn undantagna) har fått två doser. 25 miljoner är fullvaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in