2021-05-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Ingen bryr sig om vaccinet, ta det och njut av biverkningarna

Ännu färre bryr sig om foliehattar. Skickar ett vykort från utlandsresan och berättar om "biverkningarna".
Citera
2021-05-30, 17:52
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Indiska finns redan i Sverige.
Jo, men det lär ju knappast hjälpa om vi skulle få in ännu mera av den ifrån Storbritannien. Känner någon till om den spritt sig snabbare än andra varianter även i Sverige?
Citera
2021-05-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det ska vara fritt val att vaccinera sig eller ej, då ska man inte bli diskriminerad om man inte väljer att vaccinera sig.

Det är ett fritt val idag. Att du sedan inte kan göra vissa saker är inte diskriminering utan en konsekvens av ditt val. T ex får du inte åka tåg om du saknar tågbiljett som jämförelse.
Citera
2021-05-30, 18:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är ett fritt val idag. Att du sedan inte kan göra vissa saker är inte diskriminering utan en konsekvens av ditt val. T ex får du inte åka tåg om du saknar tågbiljett som jämförelse.
Jag kan tex öppna ett kafé enbart för ovaccinerade?

Nej.
Citera
2021-05-30, 18:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Enligt myndigheter i Vietnam sprids den lättare luftburet, är i betydligt större mängd i slemhinnor mun, svalg,näsa och de som blir smittade blir sjuka betydligt snabbare,redan efter 1-2 dagars kontakt med viruset.

Så låter värre ja.

För övrigt så ökar smittspridningen i Storbritannien nu..

Det är ju logiskt att framgångsrika mutationer sprids och infekterar lättare. Jag hoppas verkligen att vaccinet vinner denna kapplöpning. För egen del är jag dock inte bekymrad. Med en genomgången infektion förra våren så har jag, säkert en del T-cells immunitet kvar, plus att jag fått första vaccindosen, Pfizer, och får andra dosen om några veckor. Så jag räknar med att jag, till 75 procent, även är skyddad emot den indiska och den vietnamesiska varianten. Stackars foljehattar som inte genomgått en infektion och som vägrar att vaccinera sig mot COV-19!
Citera
2021-05-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är ju logiskt att framgångsrika mutationer sprids och infekterar lättare. Jag hoppas verkligen att vaccinet vinner denna kapplöpning. För egen del är jag dock inte bekymrad. Med en genomgången infektion förra våren så har jag, säkert en del T-cells immunitet kvar, plus att jag fått första vaccindosen, Pfizer, och får andra dosen om några veckor. Så jag räknar med att jag, till 75 procent, även är skyddad emot den indiska och den vietnamesiska varianten. Stackars foljehattar som inte genomgått en infektion och som vägrar att vaccinera sig mot COV-19!

Glöm inte att vaccinera dig om 6 veckor för den nya mutationen från Senegal.. eller var det Kambodja?
Citera
2021-05-30, 18:16
Medlem
Citat:
Glöm inte att vaccinera dig om 6 veckor för den nya mutationen från Senegal.. eller var det Kambodja?
Vaccinerna skyddar även mot dessa varianter.
Citera
2021-05-30, 18:19
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du har antagligen ett mycket myckrt bra skydd vid det här laget, i och med att du hade tidigare infektion, följt av mRNAvaccination.

Skyddet är effektivt mot "mutationer från Senegal och Kambodja", som vissa byfånar här i tråden svamlar om.

https://m.youtube.com/watch?v=6aOMs1loXN0&t=20m05s
Citera
2021-05-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Varför ljuger du? Man säger bokstavligen att vacciner inte skyddar mot viruset.
Citera
2021-05-30, 18:21
Medlem
Citat:
Varför ljuger du? Man säger bokstavligen att vacciner inte skyddar mot viruset.
Vilka är "man"?

Naturligtvis skyddar vaccinerna.
Citera
2021-05-30, 18:24
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Du har antagligen ett mycket myckrt bra skydd vid det här laget, i och med att du hade tidigare infektion, följt av mRNAvaccination.

Skyddet är effektivt mot "mutationer från Senegal och Kambodja", som vissa byfånar här i tråden svamlar om.

https://m.youtube.com/watch?v=6aOMs1loXN0&t=20m05s

Varför ljuger ni? Man har uttryckligen sagt att vaccinerna INTE skyddar mot ett virus (med 0.3% dödlighet). Lyssnar och läser ni ingenting utan sväljer allt? Vad fick ni? En öl? En påse chips? Hahaha era feta djävlar

https://files.catbox.moe/ja4ga7.png
Citera
2021-05-30, 18:26
Medlem
Citat:
Vilka är "man"?

Naturligtvis skyddar vaccinerna.

https://www.pbs.org/newshour/health/the-shock-and-reality-of-catching-covid-after-being-vaccinated

The rare and unnerving reality of catching COVID after being vaccinated

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2021-03-05/why-didn-t-the-vaccine-keep-me-from-getting-covid

I Got Vaccinated, Then I Got Covid. What Happened?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in