2021-05-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Skötsam företagsfamilj från Göteborg, de är besläktade med Alikhan

Klanen Simmo/Semmo är en av de 12 klaner i västsverige som pekats ut som kriminella i polisens rapport.

Citat:
Vidare har vi en 54-årig man och tre söner med efternamnet Semmo (Semmou/Simmo) vilka omnämns som kriminella aktörer i rapporten. Polisen uppger också att de har misstänkta islamistkopplingar.
https://blog.zaramis.se/2021/01/04/gangland-goteborg-partihallarna/

Klanen Simmo/Semmos kopplingar till islamism och jihadism finns beskrivet i den här tråden
https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=simmo&t=2202762&sp=1
https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=semmo&t=2202762&sp=1
Citera
2021-05-30, 17:20
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Alikhan familjen har vunnit för att de är sammanhållna med en stark klankultur. Medan de har varit i bråk med gäng som består av vänner. Blod är tjockare än vatten.

Nu hamnade de i konflikt med en stor klan som är precis som dem. Alikhan killen fick ju tydligen duktigt med stryk igår och därför kom dem med vapen idag.

Det visar att den andra familjen skiter fullständigt i alikhan om man misshandlade en av dem öppet på gatan.

Så nu får vi se vad alikhan går för när de möter likasinnade.

Jag tror att alikhan familjen kommer betala blodspengar i mångmiljon klassen eller så kommer båda familjerna tunnas ut under ett långt gängkrig

De e ju förfan samma stamm men bara olika klaner dom är kusiner mer eller mindre ca 1000st bara i angered alla ihop
Citera
2021-05-30, 17:21
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Inte vad jag vet. Har du källa? Något brott som de legat bakom? Domar?
Om det är som du säger borde det finnas gott om källor och domar du kan länka till.

Jag följer brottsforumet noga och aldrig stött på det namnet tidigare.
Är född och uppvuxen i göteborg på 60-talet, och har under mina år stött på dom.
Måste man ha domar och måste det stå om dom på Flashback? ( Väldigt komiskt faktiskt att du antar att allt som har hänt ska stå på flashback. Du vet att det fanns en värld innan 2000talet. )

Hmm då kanske du tillhör en ung generation som inte riktigt har koll på Göteborg genom åren.
Citera
2021-05-30, 17:21
Medlem
Står nu på text tv att det är 4 st till sjukhus efter skottlossningen!
Citera
2021-05-30, 17:23
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
De e ju förfan samma stamm men bara olika klaner dom är kusiner mer eller mindre ca 1000st bara i angered alla ihop

Så har jag också förstått det. Men det finns skillnader och familjerna följer olika grenar som ibland hamnar i konflikt med varandra.
Citera
2021-05-30, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Varför inte lite gladiatorspel på Ullevi?
Det förstör gräsmattan.
Citera
2021-05-30, 17:26
Medlem
Stort polispådrag på drottningtorget runt 14 idag. Nån som vet om det finns nån koppling?
Citera
2021-05-30, 17:26
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Är det en ur Alikhan som blivit skjuten? Är det klarlagt? Trodde det var Alikhan som sköt?

Måste ha missat det i tråden. Var läste du det?

Jag frågade OM det var någon ur Ali Khan som dödats. Jag vet ju inte. Användaren "814" antydde att en ur Ali Khan blivit skjuten i huvudet tidigare idag. Denna person var då skadad. Detta inlägg skrevs innan nyheten om dödsfall blivit offentlig.
Citera
2021-05-30, 17:27
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Är född och uppvuxen i göteborg på 60-talet, och har under mina år stött på dom.
Måste man ha domar och måste det stå om dom på Flashback? ( Väldigt komiskt faktiskt att du antar att allt som har hänt ska stå på flashback. Du vet att det fanns en värld innan 2000talet. )

Hmm då kanske du tillhör en ung generation som inte riktigt har koll på Göteborg genom åren.

Domar bör finnas även innan flashback.
Och om de var stökiga på 90-talet men inget sedan 2000-talet. Då är de ju inte stökiga nu som du skrev
Citera
2021-05-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Är det så här det har gått till?

Fredag: Något dumt jävla bråk om en skitsak där en ur klanen Ali Khan får ordentligt med stryk av någon ur klanen Simmo eftersom han varit oförskämd mot en av Simmos "åldermän". Ali Khan-klanen ska "snacka" med Simmo-klanen. Storbråk utbryter med gruff med 50 pers involverade. Polisen avstyr det hela.
EDIT: från gp.se:
"Bakgrunden till striderna i Hjällbo sägs vara en händelse i fredags eftermiddag.

Då blev en 14-årig kille avsparkad eller nedknuffad från sin moped när han kom åkande. Efter detta uppstod handgripligheter.

Denna misshandel var motiv för en av grupperna att försöka hämnas på den andra."
Senast redigerad av Skewie 2021-05-30 kl. 17:40.
Citera
2021-05-30, 17:28
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag frågade OM det var någon ur Ali Khan som dödats. Jag vet ju inte. Användaren "814" antydde att en ur Ali Khan blivit skjuten i huvudet tidigare idag. Denna person var då skadad. Detta inlägg skrevs innan nyheten om dödsfall blivit offentlig.

Tror det är oklart från vilken sida som någon dött
Citera
2021-05-30, 17:30
Medlem
Stockholms polisen lyckades knäcka södertäljemaffian (det finns fortfarande kriminellt i Södertälje) samma sak måste ske i Göteborg.

Polisen i Göteborg tillsammans med andra polisregioner, NOA och andra myndigheter måste inledda operation Ali Khan.

Ett par hundra poliser och tjänstemän från andra myndigheter ska så länge som det behövs arbeta med operationen. Målet med operationen är att knäcka den organiserade kriminella klanfamiljen.

Operationen måste börja nu. Annars så kommer Ali Khan att beväpna sig ännu mer och vissa områden blir som latinamerikanska städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in