2021-05-30, 17:09
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klickor
Mitt på torget ligger Simmo Lågpris som är en liten livsmedelsbutik som främst säljer frukt och grönsaker. Så i Hjällbo har de ju en viss närvaro.

Nu verkar helikoptern vara tillbaka.
Även Ali-Khans? Trodde dessa huserade i Hammarkullen eller möjligen på Hisingen..?
Citera
2021-05-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Låt oss hålla oss till ämnet och inte disskutera en massa politik. Finns andra trådar för det.

Vad jag fått höra:

Någon ur A-K stod utanför en Simmo butik, hamnade i konflikt med en äldre ur Simmo familjen.

Senare under dagen skulle en ledande figur ur A-K träffa någon eller några ur Simmo familjen för att prata om händelsen och då urartade det hela och någon ur A-K blev misshandlad.

Dagens händelse har jag ej hört något om. Någon som vet?
Ironiskt om den stora Khan släkten som varken polisen eller andra kriminella verkar kunna bekämpa imploderar av sig självt i ett stort inbördeskrig.
Citera
2021-05-30, 17:10
Medlem
Ken Drydens avatar
Är det så här det har gått till?

Fredag: Något dumt jävla bråk om en skitsak där en ur klanen Ali Khan får ordentligt med stryk av någon ur klanen Simmo eftersom han varit oförskämd mot en av Simmos "åldermän". Ali Khan-klanen ska "snacka" med Simmo-klanen. Storbråk utbryter med gruff med 50 pers involverade. Polisen avstyr det hela.

Lördag: Ali Khan-klanen håller rådslag: "vi kan inte tåla det här. Vi tappar ansiktet om vi inte sätter dit någon ur Simmo-klanen!"

Söndag: Ali Khan-klanen ska sätta dit Simmo-klanen på allvar, storbråk utbryter med 50 pers involverade. En ur Ali Khan-klanen skjuts till döds och två andra förs skadade till sjukhus.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-05-30 kl. 17:15.
Citera
2021-05-30, 17:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Familjen Si**o kan du enkelt se är bosatt till 66% i Angered, koncentration i Hjällbo. Fåtal i Bergsjön och Partille. Spännande. Drygt 10% med detta efternamn är dömda brottslingar. Nästan alla män under 30 år.
Och Ali-Khans - även dem i Hjällbo..?
Citera
2021-05-30, 17:11
Medlem
Bara början. Det vi sett hittills genom åren i Sverige är bara början. När vågen från 2015, och åren efter och pågående, får sina ungdomar i brottsbenägen ålder - från 12 och uppåt - sätter den stora offensiven in.

Lycka till Löfven, Damberg, Morgan och Ygeman.
Svensk polis kan stoppa detta?
Citera
2021-05-30, 17:14
Medlem
bottenpaflaskans avatar
"Polisens presstalesperson Christer Fuxborg säger till GP att de tror att de båda kriminella gängen som misstänks vara inblandade i bråket igår kommer ha ett möte för att lösa konflikten."

Ett citat från en artikel postad av omni för 22 h sen på Facebook.

Verkar ha varit ett lyckat möte..
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Ironiskt om den stora Khan släkten som varken polisen eller andra kriminella verkar kunna bekämpa imploderar av sig självt i ett stort inbördeskrig.

Alikhan familjen har vunnit för att de är sammanhållna med en stark klankultur. Medan de har varit i bråk med gäng som består av vänner. Blod är tjockare än vatten.

Nu hamnade de i konflikt med en stor klan som är precis som dem. Alikhan killen fick ju tydligen duktigt med stryk igår och därför kom dem med vapen idag.

Det visar att den andra familjen skiter fullständigt i alikhan om man misshandlade en av dem öppet på gatan.

Så nu får vi se vad alikhan går för när de möter likasinnade.

Jag tror att alikhan familjen kommer betala blodspengar i mångmiljon klassen eller så kommer båda familjerna tunnas ut under ett långt gängkrig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Även Ali-Khans? Trodde dessa huserade i Hammarkullen eller möjligen på Hisingen..?

Nog finns det Ali-Khans i Hjällbo. Sen om det är samma Ali-Khans som styr Angered som helhet vet jag inte. Har personligen sett det namnet på dörrar/trappuppgångar i området och googlar man så finns det än fler än de jag har sett.
Citera
2021-05-30, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Och Ali-Khans - även dem i Hjällbo..?
Det är en stor släkt som spridit sig lite överallt..
Citera
2021-05-30, 17:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Minst en person har blivit skjuten i stadsdelen Hjällbo i Göteborg under eftermiddagen. Fyra personer har förts till sjukhus med ambulans och enligt obekräftade uppgifter ska de ha skottskadats. En person har gripits efter skottlossningen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/skottlossning-i-goteborg-man-ford-till-sjukhus

Citat:
Polisen uppger att en person i 40-45-årsåldern är död och att skadeläget för två andra personer är oklart.

En man i 20-25-årsåldern har gripits misstänkt för mord.
https://www.expressen.se/gt/krim/larm-om-skottlossning-i-hjallbo/

Ingen dålig eftermiddag i Hjällbo.
Citera
2021-05-30, 17:19
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Är det så här det har gått till?

Fredag: Något dumt jävla bråk om en skitsak där en ur klanen Ali Khan får ordentligt med stryk av någon ur klanen Simmo eftersom han varit oförskämd mot en av Simmos "åldermän". Ali Khan-klanen ska "snacka" med Simmo-klanen. Storbråk utbryter med gruff med 50 pers involverade. Polisen avstyr det hela.

Lördag: Ali Khan-klanen håller rådslag: "vi kan inte tåla det här. Vi tappar ansiktet om vi inte sätter dit någon ur Simmo-klanen!"

Söndag: Ali Khan-klanen ska sätta dit Simmo-klanen på allvar, storbråk utbryter med 50 pers involverade. En ur Ali Khan-klanen skjuts till döds och två andra förs skadade till sjukhus.

Är det en ur Alikhan som blivit skjuten? Är det klarlagt? Trodde det var Alikhan som sköt?

Måste ha missat det i tråden. Var läste du det?
Citera
2021-05-30, 17:19
Medlem
Abwehrs avatar
Åkte förbi vid 14-tiden då var det fullt med folk på parkeringen framför ICA, massa blåljuspersonal samt BMW, Mercor och Audis stående hejvilt på gräsmattor.
Såg vad som såg ut som en Volvo som hade kört ner för en trappa ner mot spåren. En kille som satt vid vägkanten bojad och en som så ut som han blivit OCad för han hällde vatten i nyllet med ett par poliser runt sig.
Annars får jag säja att de som kollade på gick runt rätt lojt på Mena-maner med tanke på att 4 pers blivit skjutna. Förutom trafiken tyckte jag det såg rätt lugnt ut, polisen hade tilloch med tid att tillrättavisa en som filmade när han körde förbi.

Ska köra den vägen till jobbet hela veckan, kanske tar en alternativ rutt tror jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in