2021-05-30, 11:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Jag skulle kunna komma med en rimlig förklaring:
Om det var fd svärfadern som blev häktad så kan han flippat ur när det går upp för han att SD verkligen var en mördare, detta då han redan dödshotat fru & barn flera ggr, oftast när allt inte går EXAKT som SD vill.
Dödshot var tydligen en vanligt förekommande sak från SDs mun & därav inget man skulle ta på allvar...
Enligt SD själv om jag minns rätt.

För att återkoppla till om SD själv varit inne och härjat i tråden: svar ja, samt hans fd fru HD & hans stjärtkompis JG samtliga med flera konton. Säkerligen fler i SDs krets som deltagit.
Har för mig några av kontona knutna till HD & JG är listade någonstans i fuppen.
Eller så är både HD och ev. svärfadern medskyldiga till mordet på Lena och fegisen SD tänkte dra med dem också då han fick domen?
Svärfar beslutade att tysta SD för gott?
Alltså ovan skrivet är endast spekulationer om SD mördats.
Senast redigerad av rubin22 2021-05-30 kl. 11:36.
2021-05-30, 11:36
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Åh fan. Jag har inte intresserat mej mer än nån enstaka gång för denna affär men jag har noterat att det varit en frekvent tråd. Därför mina dumma frågor.

Först nu när det brände till från den fällande domen vaknade mitt intresse. Föstrött antog jag felaktigt att domen skulle bli densamma som i Tingsrätten dvs ingen dom.

Av det du säger antar jag att det var svärfadern som hittade honom hängande där. Jag hörde tidigt att han hade hängt sej. Men det kan vara en felaktig uppgift eftersom snuten väljer att fortsätta mörka av nån outgrundlig anledning.

Märkligt ställe att söka sej till för självmord. Svärfadern måste väl nästan ha varit den ledsnaste när hans lilla flicka går och blir mördad. Men han sökte sej kanske hit rättegångens sista dag i hopp om att svärfar skulle övertygas om hans "oskuld" då han frikändes för andra gången. Vilken blåsning dom åkte på.

Enligt GW Persson i dag på TV var det poliser som skulle hämta in honom efter domen föll som hittade honom. Alla fick ju domen samtidigt, men man kan ju tycka att domarens skulle varsko polisen lite tidigare. Nu tog det väl sådär 20 minuter innan polisen kom och mördaren hann mörda sig själv också.
2021-05-30, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
ja, det kan man säga.
Även de som följt Stefans olika förehavanden är förundrade över hur det stått till i huvudet.

Ja, man undrar. Hur det än stod till innan så lär väl de senaste årens intensiva stress inte lämnat något positivt bidrag.

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Leta reda på förhör med SD från hösten 2020. I dokumentet Göta HR B 1752-20 Aktbil 58, Förundersökningsprotokoll (23 .pdf finns förhör med chefen och Stefan.

På Stefans arbetsplats fanns en tjänstebil som användes av tre personer, chefen, en kollega och Stefan. Våren 2018 använde Stefan bilen för en tjänsteresa till Skåne. För att få plats med allt bagage (kombinerade med en privat geocashingresea) så lyfte han ur en plastback med stövlar, ett armeringsjärn och en tillfälligt ditlagd domkraft som chefen hade haft utlånad till en god vän. Efter påtryckningar lämnades plastback och domkraft tillbaka men skaftet till domkraften saknades.

Tankarna gick hos såväl chefen som polisen om detta kunde vara mordvapnet och Stefan blev inkallad till förhör. Samma dag när han återvänder hem så försöker han filma när han hittar domstolsskaftet i sitt garage, men upptäcker att han har enbart tagit ett foto. Så dagen efter gör han om sitt fynd i garaget och filmar hela eventet och resultatet är det du ser på videon.

Hans plan, berättar han, är att ta fram det inpaketerade domkraftsskaftet vid hovrättsförhandlingarna men efter ett spontanmöte på stan med sin försvarsadvokat meddelas polisen om fyndet och det hämtas av polisen från en garderob i Stefans bostad.

Tack igen! Ja nu har jag tack vare din mycket tydliga genomgång bra koll på bakgrunden. Filmen förblir ändå mycket märklig. Det är lite som att mannen är i ett permanent lek- och skojläge, alldeles oavsett hur allvarligt sammanhanget är. En sådan film känns ungefär som det sista en person i hans läge ska ta sig för att spela in.
2021-05-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Enligt GW Persson i dag på TV var det poliser som skulle hämta in honom efter domen föll som hittade honom. Alla fick ju domen samtidigt, men man kan ju tycka att domarens skulle varsko polisen lite tidigare. Nu tog det väl sådär 20 minuter innan polisen kom och mördaren hann mörda sig själv också.
Tror du missuppfattar GW, han pratar om att det blev ett tidsglapp mellan domen föll och att polisen skulle hämta honom och att han gissningsvis hann ta livet av sig själv i det tidsglappet. Han säger inte att det var polisen som fann honom.
Senast redigerad av Zymbal 2021-05-30 kl. 12:31.
2021-05-30, 12:13
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Ja, man undrar. Hur det än stod till innan så lär väl de senaste årens intensiva stress inte lämnat något positivt bidrag.

Tack igen! Ja nu har jag tack vare din mycket tydliga genomgång bra koll på bakgrunden. Filmen förblir ändå mycket märklig. Det är lite som att mannen är i ett permanent lek- och skojläge, alldeles oavsett hur allvarligt sammanhanget är. En sådan film känns ungefär som det sista en person i hans läge ska ta sig för att spela in.
Han var ju så stensäker på att han skulle frias, extremt grandios och yttrade väldigt tidigt i utredningen saker som:

”De kommer aldrig lösa det här mordet, de har ingenting på mig.”

”Bara jag vet om jag mördade Lena eller inte, ni andra får gissa.”
2021-05-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Han var ju så stensäker på att han skulle frias, extremt grandios och yttrade väldigt tidigt i utredningen saker som:

”De kommer aldrig lösa det här mordet, de har ingenting på mig.”

”Bara jag vet om jag mördade Lena eller inte, ni andra får gissa.”

Jo jag följde med tråden lite i ett tidigare skede. Bilden jag fick då stämmer med det du skriver ovan. En person som är van att känna sig smartast i sitt sammanhang som utgår från att rättsväsendet inte är mycket mer än ett annat gäng att valsa runt lite med.
2021-05-30, 12:30
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Jo jag följde med tråden lite i ett tidigare skede. Bilden jag fick då stämmer med det du skriver ovan. En person som är van att känna sig smartast i sitt sammanhang som utgår från att rättsväsendet inte är mycket mer än ett annat gäng att valsa runt lite med.
Jupp. Han var ju van vid att kunna manipulera folk i sin omgivning lite hursomhelst och då tänker jag främst på Hanna, Jerry och Lena. Alla de tre med personligheter som gjorde de extra sårbara för manipulationer. Funkar inte riktigt lika bra i en rättssal eller förhörsrum.
2021-05-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Jupp. Han var ju van vid att kunna manipulera folk i sin omgivning lite hursomhelst och då tänker jag främst på Hanna, Jerry och Lena. Alla de tre med personligheter som gjorde de extra sårbara för manipulationer. Funkar inte riktigt lika bra i en rättssal eller förhörsrum.

Spot on. Man kör samma grej mot poliser och åklagare i brist på bättre förstånd typ.

Edit; Mats Alm, annat exempel på exakt samma fenomen.
2021-05-30, 12:47
Medlem
Eoppoyzs avatar
Varför var han inte i rättssalen när domen kom?
2021-05-30, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Varför var han inte i rättssalen när domen kom?

Vi gör inte så i Sverige.
Antingen sitter man i häktet när domen kommer vilket är absolut vanligast när det gäller mord och om personen högst troligt kommer dömas.
Eller så är man fri att vara precis vart man vill. Ganska vanligt att den åtalade är tillsammans med sin advokat som snabbt kan ge råd om hur man eventuellt bör gå vidare.
Vissa länder, typ USA, där får man sin dom inne i rättssalen direkt av domaren.
Men så funkar det som sagt inte här.
2021-05-30, 13:48
Medlem
Citat:

Det du skriver sammanfattar hela hans person
2021-05-30, 13:54
Bannlyst
Jag är helt övertygad om att Hanna ligger bakom precis allt och att hon är den egentliga gärningsmannen.
Visst, Stefan kanske var med där bakom planket men det ursinnig våldet tyder på en kvinnas hat. Hanna hade det hatet mot Lena.
Stefan hade ingen som helst anledning att mörda Lena. Han hade kunnat fortsätta sitt vänsterprassel i flera år till utan problem så i mina ögon får han ingen vinning av att Lena är död.
Hanna däremot har flera starka motiv och inget hållbart alibi.
Abledningen till att hon ljög och inte mindes något var för att om hon skyddade Stefan så skyddade hon sig själv. Så länge Stefan gick fri så gick hon fri. Därför skyddade hon Stefan. Soa kunde såklart räkna ut att så var fallet och eftersom Stefan nu blev skyldig så kunde han inte tillåta att Stefan drog med sig Hanna i fallet.
Kan tänka mig att Stefan hotade med att göra detta, och då såg Soa ingen annan utväg än att ta livet av Stefan och få det att se ut som självmord.
Jag är helt 100 på att det är såhär det gått till.
Det finns bara en enda vinnare i detta hemska och det är Hanna.
Ingen otrogen man för han är död och ingen som raderar hennes fuskloggar och sist så är personen som hon hatade över allt annat också död.
Solklart i mina ögon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in