2021-05-30, 08:43
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Den här tråden tar sig allt mer löjliga uttryck...
Tänkte du att SÄPO ska lönnmörda Esbjörn och hans ombud?
Nej. Den jag citerade framhöll att polisen inte hinner utreda andra brott pga "Ebbautredningen". Uteblivna resurser till andra utredningar kan leda till annat ont... Men mest raljerade jag och påtalade att det är Ebba, ingen annan, som orsakat de kostnader m.m. som brottsutredningen för med sig.
2021-05-30, 08:44
Medlem
Citat:
Den här tråden tar sig allt mer löjliga uttryck...
Tänkte du att SÄPO ska lönnmörda Esbjörn och hans ombud?

Nej, att Polisen utrett detta istället för andra brott.

Och... oavsett vad ni tycker om respektive part, självklart skall det utredas.
Hade det varit ok att det skulle läggas ned direkt bara för att hon är partiledare?
2021-05-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EtikHaexan
Nej. Den jag citerade framhöll att polisen inte hinner utreda andra brott pga "Ebbautredningen". Uteblivna resurser till andra utredningar kan leda till annat ont... Men mest raljerade jag och påtalade att det är Ebba, ingen annan, som orsakat de kostnader m.m. som brottsutredningen för med sig.
Det är ju inte Ebbas fel - hon har inte startat något av detta...
Det får du ta med extremvänsteraktivisterna inom åklagarväsendet - detta moras till myndighet.
2021-05-30, 09:11
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Det är ju inte Ebbas fel - hon har inte startat något av detta...
Det får du ta med extremvänsteraktivisterna inom åklagarväsendet - detta moras till myndighet.
Jo. Det är precis vad hon har gjort. Det var hon - ingen annan - som skrev ett helt onödigt inlägg på Facebook. Oavsett hur utredningen slutar är det hon som orsakat att den inletts. Hon borde verkligen veta bättre.
2021-05-30, 09:27
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ja. På grund av att en partiledare - som borde veta bättre - inte kunde hålla sina fingrar i styr utan tvunget behövde imponera på sin följarflock på Facebook.

Sorgligt. Hoppas ingen blivit skjuten/dödad till följd av den utredning som Ebba förorsakat.

Hur mycket kan det här kosta i tid och pengar att utreda? Hennes uttalande, Binninges pressrelease och Binninges dom och så en lagbok. Något åklagaren kan sköta på egen hand, utan polisiära resurser.
2021-05-30, 09:38
Medlem
Citat:
Jo. Det är precis vad hon har gjort. Det var hon - ingen annan - som skrev ett helt onödigt inlägg på Facebook. Oavsett hur utredningen slutar är det hon som orsakat att den inletts. Hon borde verkligen veta bättre.
Nej hon har inte gjort något. Det ni inte förstår är att hon anklagas för VEM hon är inte VAD hon skrivit.
Det finns en röta inom åklagarväsendet och den stavas VÄNSTER...
Du kan leta upp tiotusentals exempel på när socialdemokrater, centerpartister, kommunister och annat löst folk på vänsterkanten pratat vitt och brett om sverigedemokrater som dömts för brott. Men aldrig - ALDRIG NÅGONSIN - har detta lett till att man anklagats för något.
2021-05-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Haha nu vänder sig drägget mot myndigheterna med sina svepande kommunistanklagelser. Så j*vla patetiskt ...
Nej -det är ju allmänt känt att åklagarväsendet har gått ner sig. Men det är ju svårt för folk som inte vet något att känna till.
2021-05-30, 09:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är väl inte att bli uthängd om det är lögner! Det bör väl du fatta som är både nöt och korkbefriad. Nå var har hon angett att Binninge sedan länge har planerat att hänga ut henne och att det var därför hon skrev som hon gjorde på sin Facebook och som hon nu delgivits brottsmisstanke rörande grovt förtal för? Du kan ju inte bara hävda saker å ting å sen inte kunna verifiera med källhänvisning det du i skrift påstår, eller är också det en självklarhet att förstå - eller läser du Ebbas tankar
Ok så då är det inte att bli uthängd för Binninge heller enligt vissa (han nekar ju)
2021-05-30, 10:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ja. På grund av att en partiledare - som borde veta bättre - inte kunde hålla sina fingrar i styr utan tvunget behövde imponera på sin följarflock på Facebook.

Sorgligt. Hoppas ingen blivit skjuten/dödad till följd av den utredning som Ebba förorsakat.

Så du brukar raljera över oskyldiga och tycker att de är ansvariga för kostnaderna för rättsväsendet?

Skall de också hållas ansvariga för brottslighet som sker medan de förhörs?

En svensk rättsprincip är att man är oskyldig tills att man är dömd. Efter att man är dömd så är man en brottsling.

Märker att många försöker att vända denna principen då det passar deras politiska agenda.
2021-05-30, 10:32
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Så du brukar raljera över oskyldiga och tycker att de är ansvariga för kostnaderna för rättsväsendet?

Skall de också hållas ansvariga för brottslighet som sker medan de förhörs?

En svensk rättsprincip är att man är oskyldig tills att man är dömd. Efter att man är dömd så är man en brottsling.

Märker att många försöker att vända denna principen då det passar deras politiska agenda.

Det var mer ett svar på den som skrev att detta tar resurser från "riktig brottslighet". Misstänkta brott måste utredas. Annars kan man inte göra anspråk på att vara en rättsstat. Resurserna som går åt till detta är knappast särskilt stora. Står ju klart vad som har hänt. Mer än fråga om en rättslig bedömning sen.
2021-05-30, 10:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Så du har fel när du tror att en människa måste ha gjort något fel för att bli uthängd, det räcker att bli måltavla för rättshaveristerna i Binninges sexualbrottsorganisation där både han och Esbjörns generalfullmaktshavare Pernroth Lüllmaa är engagerade. De drar sig absolut inte för att förtala människor med rena lögner.

Esbjörn valde helt frivilligt att anställa Binninge och delta i detta bedrägeri, han är lika skyldig som de övriga.
Du skriver ju själv vad det är du anser Ebba blivit utsatt för (mitt fetade), nämligen förtal.....eller har Ebba gjort nåt förfärligt så man med fog kan anse henne uthängd Du kan inte både äta o ha kakan

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så om jag ser till att etablerad media påstår att du är en serievåltäktman (eller välj valfri lögn med social stigma inblandad), så blir du inte uthängd?

Fördelen med vårat rättssystem, är att det ska bevisa vem som är skyldig. Inte att någon ska bevisa att de är oskyldiga. För hur bevisar man att man inte är, tex våldtäktsman?
Nej jag blir förtalad om någon beskyller mig för något som inte är sant - omöjligtvis uthängd

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ok så då är det inte att bli uthängd för Binninge heller enligt vissa (han nekar ju)
Det är ju sant det Ebba säger om honom, nämligen att han är dömd för sexualbrott.
2021-05-30, 10:39
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Mycket dyrare och rent resursslöseri är den av Esbjörn orsakade rättsprocessen, tror du inte de?
Många fler skjutna blir det av en korrekt och juridiskt bindande affär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in