Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Det är en stor skillnad på vad du vill och vad som är verklighet.
Därför brukar jag aldrig skriva vad jag vill eller tycker. Utan hålla mig till fakta. Och logik. Ytterst få vet vad jag tycker. Men jag är medveten om att du och många andra inte kan hålla isär fakta och tyckande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
M, SD, KD vid en majoritet är absolut det block som kommer att komma överens helt gällande migration och klimatpolitik, brott & straff.
Det är dock bara en liten del av det Regering och Riksdag måste hålla på med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
M får sina resurser till skattesänkningar av inkomst, även skattsänkningar till små och medelstora företag vilket både M och SD vill är helt överens om.
Man kommer behöva minska social expenditure och det kan inte SD gå med på, då deras väljare tvärtom vill FÅ MER.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Alla dessa pengar till detta frigörs när massinvandringen upphör.
Hittills har ingen klarat av att redogöra för vad massinvandring är. (Dvs ge en definition). Apropå det med fakta och verklighet. Folk i forumet använder begrepp de inte vet vad de betyder.
Jag har räknat på detta, med givna data, och lander på netto ca 0. Ur ett skatte- och budget perspektiv är det ett no issue. Antagligen därför partierna varit ointresserade i alla år.
Skulle man stryka bort alla bidrag till invandrare och svenskar så skulle en skattesänkning vara möjlig. Men det kommer ju inte att ske.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
M har själva sagt att vi ska ha en arbetskraftsinvandring men att minimumlön ska vara runt 35K alltså välutbildade. Inga pizzabagare. Detta går såklart SD med på.
Stämmer inte. Faktafel. Den som svamlar är du. Inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Då får vi hit produktiva människor som jobbar bristyrken.
Man kan sätta upp krav. Då skadar man snabbt tillväxten.
När Ericsson vill anställa folk och det skall sitta några genusvetare på MV och avgöra om de ska få göra det så kommer Ericsson tvingas lämna Sverige.
Folk på forumet verkar inte förstå hur lagar verkställs av myndigheter.
De enda som är kompetenta att avgöra är de anställande företagen.
Egentligen behöver man inte ha några regler, annat än att folk skall kunna försörja sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Inte dina älskade somalier, afghaner och annat smutsfolk som bara kommer hit och lever på välfärden. Det är centerpartiets politik som du runkar till.
Se där. Där har du släppt verkligheten helt och hållet. Och bara irrar runt i en fantasivärld.
Finns exakt noll stöd för ditt påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Och det frigörs också massa pengar till sjukvården och pensionärer vilket ligger varmt om hjärtat för både KD och SD.
Nej, kommer inte frigöras något.
Istället kommer detta hämma tillväxten, så sjukvården får mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Säg mig vad är det som inte kommer fungera?
Jag har ställt frågan flera ggr i forumet vad M och SD skall kunna komma överens om.
Lite grovt är det tomt på svar. Lite svammel svar på nivån "dom ska nog hitta något" har ju kommit.
Varför skall det gå så bra om forummedlemmarna i Politik-inrikes blir helt ställda.
Men det blir lite intressant att se hur det skall gå (om det nu blir en M/KD/SD-konstellation).
(Jag är inte helt negativ till det. V är ju lika tillväxthämmande som SD).
M kan inte föra S-politik en mandatperiod. Och SD kan inte gå med på M-politik för då åker dom ned till 4% eller så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
M kommer få sina skattesänkningar men inte på bekostnad av sämre välfärd det kommer SD se till.
Det är en sak jag pekat på. M vill sänka skatten och minska social expenditure (vilket är nödvändigt för att sänka katten mer rejält). Och det blir omöjligt för SD för deras väljare sympatiserar med V och S här.
Grunden till M's politik säger SD nej till.
Vi såg problemen under Alliansens andra period. De var nästan bara en expeditionsministär. Alla förbättringar sa S och SD nej till. Varför skulle det gå bättre nu?