2021-05-29, 20:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det någon som ska bära hundhuvudet i detta så är det Bj@rn Lind*n som genom hela fallet varit delaktig i besluten kring Stefan och Hanna mfl.
B Linden sitter som myndighetschef vid Örebro tingsrätt.
Åklagarna lämnade över till hovrätten att anhålla Stefan Davidsson närhelst de ansåg sig på det klara med skuldfrågan, dvs skyldig till mordet på Lena.
De har i tre veckor intd gjort det.
Myndighetschefen norde väl om någon ha skuld i att Stefan undkom genom att ta sitt liv, vilket jag är övertygad om har skett, han trodde nog inte i sin vildaste fantasi att han skulle torska, han är ju smartare än så...

Hur vet du att åklagarna lämnade över till hovrätten att anhålla SD innan dom fallit?
Citera
2021-05-29, 20:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Är det någon som ska bära hundhuvudet i detta så är det Bj@rn Lind*n som genom hela fallet varit delaktig i besluten kring Stefan och Hanna mfl.
Åklagarna lämnade över till hovrätten att anhålla Stefan Davidsson närhelst de ansåg sig på det klara med skuldfrågan, dvs skyldig till mordet på Lena.
Myndighetschefen norde väl om någon ha skuld i att Stefan undkom genom att ta sitt liv, vilket jag är övertygad om har skett, han trodde nog inte i sin vildaste fantasi att han skulle torska, han är ju smartare än så...

Hur menar du att tingsrättsdomare BL skulle haft ansvaret att häkta SD om åklagarna lämnade över häktningsbeslutet till hovrätten?

Gjorde åklagarna ens det förresten?
Citera
2021-05-29, 20:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ha håller med. Han gjorde personligen allt han kunde för att vi inte skulle få ut FUP utan tvingades köpa den i pärmar 1,5 m hög för 7000:-

Ja det är hårda ord men jag anser att han är en uppblåst liten viktigpetter som lät det gå prestige i det när han fick allt det mediala ljus på sig. Här skulle minsann markeras.
Citera
2021-05-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hur vet du att åklagarna lämnade över till hovrätten att anhålla SD innan dom fallit?

För att åklagarna ej yrkade för en omedelbar häktning i väntan på dom. Hur sen HR har tolkat och agerat i detta ger ju skäl till en ocean av diskussionsutrymme.
Citera
2021-05-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Helt enig med GW
Första misstaget gjordes sv BL och tingsrätten och andra misstaget gjordes av åklagarna och även HR.
Så jäävla många felaktigheter har gjorts i detta fall så det räcker och blir över.
Jag med. Det är så populärt att kasta skit på GW men han sitter där han sitter av goda skäl , och vi sitter och skiver här. Han har för det mesta rätt och all kritik mot honom handlar givetvis om avundsjuka.
Citera
2021-05-29, 20:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime

Kanske ett antagande som blivit lite felaktigt genom detta:

Från NA
"När förhandlingen i mordrättegången avslutades för ett par veckor sedan valde åklagarna att inte omedelbart begära Stefan Davidsson häktad, istället lämnade de beslutet till hovrätten."

https://www.na.se/artikel/rattsexperten-om-morddomdes-dod-oerhort-tragiskt

Man ska väl vara lite försiktig att ta varje stavelse ordagrant i en artikel.
Citera
2021-05-29, 20:21
Medlem
Markera-allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vilket exakt?

Det till höger om sopsäcken. Det som är runt i orange färg.
Citera
2021-05-29, 20:22
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdfuckface
För att åklagarna ej yrkade för en omedelbar häktning i väntan på dom. Hur sen HR har tolkat och agerat i detta ger ju skäl till en ocean av diskussionsutrymme.

Det förstår jag. Dock undrade jag kring uppgiften att åklagarna skulle ha uppmanat Hovrätten att anhålla SD om det lutade åt en fällande dom. Alltså innan domen fallit.
Citera
2021-05-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Hur vet vi att detta är sant?

Kan inte själv garantera det, men kommer från källor på sjukhuset.
Citera
2021-05-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är ett konstaterande, ingen frågeställning.

SD kommer inte störa någon någonsin igen. Mycket enkelt och bra.
¨

Håller helt med. Det räcker för mig.
Citera
2021-05-29, 20:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan ju bero på att han nu förstod indciekedjan, nåt som inte tingsrättens dom direkt bidrog till?
Antagligen är det så.
Tingsrätten valde att inte heller förstå indiciekedjan.
Citera
2021-05-29, 20:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske ett antagande som blivit lite felaktigt genom detta:

Från NA
"När förhandlingen i mordrättegången avslutades för ett par veckor sedan valde åklagarna att inte omedelbart begära Stefan Davidsson häktad, istället lämnade de beslutet till hovrätten."

https://www.na.se/artikel/rattsexperten-om-morddomdes-dod-oerhort-tragiskt

Man ska väl vara lite försiktig att ta varje stavelse ordagrant i en artikel.

Det kan vara därifrån det kommer. Det jag reagerade på var uppgiften att åklagarna skulle ha uppmanat Hovrätten att anhålla SD om det lutade åt en fällande dom innan domen fallit. Och varifrån denna uppgift kom. Men det kanske bara är jag som hakar upp mig på en viss meningsbyggnad.🙈
Senast redigerad av LimeTime 2021-05-29 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in