2021-05-29, 09:32
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tar för givet att Kronofogden sköter om det. Att han inte kunnat betala sin skuld på en gång är väl inte så konstigt utan ganska vanligt oavsett vad det är för skuld.

Dom i Göta Hovrätt skedde 2005 med dito bötesbelopp, nu skriver vi i Maj 2021 och han har bara betalat in runt en tusing av bötesbeloppet, men du har för vana att försöka trolla sönder trådar, så vi kan avföra dig helt som en normalt tänkande person

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hon kanske inte ens skrivit något alls om Binninge när FB-inlägget till slut snidats om färdigt

Oskarsson TV4 nu på morgonen ska ge sin nya Ebba-analys - just nu - äh reklam först
Oskarsson är snöpt av Bonnier i sina uttalanden om Ebba, efter det att han vågat sända ut det bortklippta videomaterial som TV4 nyheterna sände tidigare. Oskarsson drog alltså ned brallorna på Bonnier/redaktionschefen som ville mörka delar av Esbjörns uttalande framför kamera, och det är just dessa videosnuttar som nu tas med i kommande domstolsförhandling som bevis.

Jag gissar att Oskarsson inte är kvar inom Bonnier-koncernen i höst, "Casten med kvasten" har nog redan lagt in ett förslag om "avgångsvederlag"...
2021-05-29, 09:41
Medlem
Citat:
Hon kanske inte ens skrivit något alls om Binninge när FB-inlägget till slut snidats om färdigt

Marcus Oscarsson TV4 nu på morgonen ska ge sin nya Ebba-analys - just nu - äh reklam först

Besked om det blir åtal eller läggs ned kommer i nästa vecka nr 22 sa Oscarsson - någon som vet vilken dag?

Missade det,,sablars..

Jag förstår ju inte,,om jag skulle sätta mig i JBs kläder och ha en dom, blivit fälld,,hade varit knäpptyst för annars så dras det ju upp igen och igen..
inte betalat det han ska betala, (satt han inne?) inte har inkomst - betalar skatt enligt vad jag läst, gör jobba via sin morsas namn och i anna advokats byrånamn samt RO.
Sitta på fejjan med att visa sin devis: Först när helvetet gör stjärten stekhet kommer eftertankens kranka blekhet.
Samt att han är:Ägare/chef på Juridik Konsulterna i Sverige AB
Visar upp sin livsstil som inte matchar någon utan inkomst.
2021-05-29, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Dom i Göta Hovrätt skedde 2005 med dito bötesbelopp, nu skriver vi i Maj 2021 och han har bara betalat in runt en tusing av bötesbeloppet, men du har för vana att försöka trolla sönder trådar, så vi kan avföra dig helt som en normalt tänkande person

Oskarsson är snöpt av Bonnier i sina uttalanden om Ebba, efter det att han vågat sända ut det bortklippta videomaterial som TV4 nyheterna sände tidigare. Oskarsson drog alltså ned brallorna på Bonnier/redaktionschefen som ville mörka delar av Esbjörns uttalande framför kamera, och det är just dessa videosnuttar som nu tas med i kommande domstolsförhandling som bevis.

Jag gissar att Oskarsson inte är kvar inom Bonnier-koncernen i höst, "Casten med kvasten" har nog redan lagt in ett förslag om "avgångsvederlag"...
Helt korrekt! Och dessutom anställd av MP
2021-05-29, 10:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Missade det,,sablars..

Jag förstår ju inte,,om jag skulle sätta mig i JBs kläder och ha en dom, blivit fälld,,hade varit knäpptyst för annars så dras det ju upp igen och igen..
inte betalat det han ska betala, (satt han inne?) inte har inkomst - betalar skatt enligt vad jag läst, gör jobba via sin morsas namn och i anna advokats byrånamn samt RO.
Sitta på fejjan med att visa sin devis: Först när helvetet gör stjärten stekhet kommer eftertankens kranka blekhet.
Samt att han är:Ägare/chef på Juridik Konsulterna i Sverige AB
Visar upp sin livsstil som inte matchar någon utan inkomst.
Finns ju på TV4-play vilket är en gratistjänst.

Att han inte betalat det han ådömts i sexmålet beror säkerligen på att han är dömd mot sitt nekande.
2021-05-29, 10:09
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UUrfer
I interjuven på Aftonbladet står någon till vänster om henne , han verkar ha ticks , hon smilar till honom då coh då vem är personen ?

Om man detaljstuderar videon springer en kvinna rakt mot gänget med journalister från andra sidan gatan och blir nästan påkörd mitt i intervjun och langar fram sin mobil och tränger sig in mellan TV4 och SVT:s fotografer, SÄPO som står till höger utanför bild hinner inte reagera och snubben blir hypernervös över hennes närvaro.

Kvinnan ifråga kan man se speglad i glaset, och henne har jag sett förut, det verkar vara ett s.k psykfall som knäcker extra åt "stoppa pressarna", har sen henna köra samma grej vid andra event.
https://imgur.com/a/81F33t4
Citat:

Att han inte betalat det han ådömts i sexmålet beror säkerligen på att han är dömd mot sitt nekande.
Så du anser att om man fällts i domstol mot sitt nekande-har man rätten att vägra betala böter..

Binninge har ju sen 2005 sysslat med flera bolag vilka alla har konkat med dito skulder...
Binninges hyresvärd blev nog rejält skitnödig när hans hemliga adress outades, därav den plötsliga mantalsskrivningen på "ny adress", eftersom hyresvärden är lika skum som Binninge....
Senast redigerad av vittne-x 2021-05-29 kl. 10:13.
2021-05-29, 10:21
Medlem
Citat:

Har nog inte hängts ut än på TV4 play, hittar bara äldre Oscarsson saker några dagar tillbaka.

Om JB satt inne och är dömd så ska han betala eller överklaga OCH betala skatt för sina inkomster precis som alla andra
2021-05-29, 10:46
Medlem
Citat:
Har nog inte hängts ut än på TV4 play, hittar bara äldre Oscarsson saker några dagar tillbaka.

Om JB satt inne och är dömd så ska han betala eller överklaga OCH betala skatt för sina inkomster precis som alla andra
Ja,han satt inne. Blev dömd till 3 år och släppt efter 2 år om jag minns rätt.
Vad han satt för förföljelsen mot den senare relationen vet jag inte. Att han är psykiskt besatt av att kränka och förfölja kvinnor och i synnerhet Kristdemokrater går inte missa.
Kronofogden kan knappast ha missat honom i mediabruset som varit. Han har ju inte varit diskret om man säger så...
2021-05-29, 10:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

Så du anser att om man fällts i domstol mot sitt nekande-har man rätten att vägra betala böter..

Jag har inte påstått att man har rätt att inte följa domstolens beslut - ovanligt korkad slutsats - gav bara en trolig förklaring till hans agerande i saken.

Citat:

Jo så är det med TV4-play - det går inte att snabbspola utan man måste se från början eller direkt så länge som programmet pågår. Sen är det ju bara å se när jag postade för å räkna ut vart du ska gå i tidslinjen
Senast redigerad av kubun 2021-05-29 kl. 10:59.
2021-05-29, 10:59
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag har inte påstått att man har rätt att inte följa domstolens beslut - ovanligt korkad slutsats - gav bara en förklaring till hans agerande i saken.

Då är vi alltså överens om att han inte har sonat sina brott!
2021-05-29, 11:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Då är vi alltså överens om att han inte har sonat sina brott!
Jag vet inte helt 100 hur rättsväsendet ser på saken men om flickan ifråga som ju är eller var målsägande på alla sätt fått sitt vad det gäller ekonomisk ersättning så är ju det ett annat brott mot staten som han kan vara skyldig till om han inte betalat det staten har gått in och betalat ut. Om det förhåller sig så så tror jag att det betraktas som ett sonat brott det som han är dömd gentemot flickan för.
2021-05-29, 11:09
Medlem
Q6s avatar
Dags att låsa in Binninge i fängelse igen då han uppenbart begår brott genom att undanhålla utmätningbara tillgångar och köper hummer och champagne för pengar som han borde använda till att betala brottsoffermyndigheten.
Dags för åklagaren att öppna upp ögonen och inrikta sig på verkliga brottslighet och släppa uttalande på FB.

Den betalningsskyldige kan på heder och samvete behöva bekräfta de uppgifter om sina tillgångar som han har lämnat vid förhör eller i förteckning (4 kap. 14 § tredje stycket utsökningsbalken). Det är därför inte tillåtet att undanta utmätningsbar egendom vid en utmätning.

Osann försäkran och vårdslös försäkran

Om den betalningsskyldige har bekräftat uppgifterna på heder och samvete, men trots det lämnar osanna uppgifter eller undanhåller sanningen kan han dömas för osann försäkran och straffas med böter eller fängelse i högst sex månader. Om brottet är grovt kan straffet bli fängelse i högst två år. Om den betalningsskyldige har lämnat osanna uppgifter eller undanhållit sanningen med grov oaktsamhet kan han dömas för vårdslös försäkran och straffas med böter eller fängelse i högst sex månader (15 kap. 10 § brottsbalken).
2021-05-29, 11:20
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Så det gör det okay?

Hur många kommer inte neka, för att slippa ta sitt straff, om det var en giltig anledning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in