2021-05-29, 08:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Folketorp, sök i tråden.
Finns även koordinat dit från den som la foto, sista länken.
Om någon vet adressen, hur svårt kan det vara att skriva den?
Är det svärfars lantställe?
Citera
2021-05-29, 08:05
Medlem
BaSoa51 är den CO som lagt ut dessa cacher nära sommarstället, det är med stor sannolikhet SOA, dvs Sds svärfar. På hans sida syns några foton av Hd bland annat, och så här skriver han om cachen "kumla nästa": Namnet på cachen kanske pekar mot någon riktning vad vet jag, i min värld när jag kom söderifrån kanske inte namnet stämmer. Men alla har vi rätt att ha olika uppfattning.
TFTC

Rätt likt Sds logg senare: Efter lite jobb i Kumla styrdes elmoppen glatt hemåt Örebro. Såg denna gröna fläck störa kartan med smileysar och gjorde en detour i solskenet för att åtgärda. Loggning går smärtfritt i den fina, om än begagnade från 113?, burken. Reflekterar över namnet, och tänker att på denna sida av vägen är ju Örebro nästa, men så inser jag att CO redan hade haft körkort i hundra år när man gick över till högertrafik -67, så då är det mer naturligt att tro man är på väg söderut här [;D]. Nåja, lika trevligt att logga ändå. Tack för cachen.

Återstår att se om de nya cacherna runt sommarstället kommer ligga kvar, en har det något nu makabra namnet Stockebäcksäng 2, Död ved lever
Citera
2021-05-29, 08:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Om någon vet adressen, hur svårt kan det vara att skriva den?
Är det svärfars lantställe?
Men hur jävla dryg är du?

Sök via sista länken så framkommer koordinater - i ett annat inlägg av den samma personen.
Citera
2021-05-29, 08:07
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Hur skulle det kunna gå att överklaga om det inte finns någon dom att överklaga?
Det kan knappast relatera till en dom som har vunnit laga kraft i HR eftersom det då kallas att söka resning om jag har fattat rätt.

Exakt så.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar orimligt att domen inte ska gälla (om 4 veckor).
Det brukar finnas orsaker till att lagar och regler ser ut som de gör.
Vad skulle kunna vara orsaken till att en dömd person/dödsboet slipper skadeståndet om den dömde dör efter att dom har avkunnats men innan den har vunnit laga kraft?

Tyvärr är gången sådan att domen inte börjar gälla förrän den trätt ”i laga kraft”. Det kommer inte kunna ske nu.
Orsaken är att den dömde ju faktiskt ska ha en möjlighet att välja överklaga en HR dom till HD.
Om den dömde förhindras denna möjlighet - som nu när han är död - vinner inte domen laga kraft och är inte giltig.
Senast redigerad av coli 2021-05-29 kl. 08:13.
Citera
2021-05-29, 08:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madicken123
Är det Folketorp i Närkesberg?
Odensbacken
Citera
2021-05-29, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Sd var helt säker på att bli friad, därför blev domen en chock för honom.
Tror han tog livet av sig i desperation, en impulshandling. SOA hade säkert skjutvapen på gården och vi vet ju sedan tidigare att Sd inte kan behärska sig.

Nu kommer hans värdelösa liv sakta glömmas bort och saker och ting återgår till det normala.
Frid över Lenas minne.

En alternativ och konspiratorisk teori är att SD när domen föll impulsivt kastade ur sig till SOA att "nu ska jag berätta för alla om HDs inblandning!". Vilket fick SOA att se se rött. Kanske SOAs och BAs handhjärtan och omsorger handlat om att de vetat om att HD haft någon form av del i det hela.
Citera
2021-05-29, 08:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
BaSoa51 är den CO som lagt ut dessa cacher nära sommarstället, det är med stor sannolikhet SOA, dvs Sds svärfar. På hans sida syns några foton av Hd bland annat, och så här skriver han om cachen "kumla nästa": Namnet på cachen kanske pekar mot någon riktning vad vet jag, i min värld när jag kom söderifrån kanske inte namnet stämmer. Men alla har vi rätt att ha olika uppfattning.
TFTC

Rätt likt Sds logg senare: Efter lite jobb i Kumla styrdes elmoppen glatt hemåt Örebro. Såg denna gröna fläck störa kartan med smileysar och gjorde en detour i solskenet för att åtgärda. Loggning går smärtfritt i den fina, om än begagnade från 113?, burken. Reflekterar över namnet, och tänker att på denna sida av vägen är ju Örebro nästa, men så inser jag att CO redan hade haft körkort i hundra år när man gick över till högertrafik -67, så då är det mer naturligt att tro man är på väg söderut här [;D]. Nåja, lika trevligt att logga ändå. Tack för cachen.

Återstår att se om de nya cacherna runt sommarstället kommer ligga kvar, en har det något nu makabra namnet Stockebäcksäng 2, Död ved lever
Han kanske vill ha fart på tråden. Han och SD är (var) ju som två tummar i samma röv.

Ja, jag skrev nyss om vedhögen, skulle inte förvåna mig om det är nån sista runda SD varit med och byggt burkar för att fördriva tiden.

Nån skrev att han fotade räv vid bullerplanket den 16e, antar HD var med iom texten.

Kan de ha varit på Folketorp och dragit därifrån?
Brukar hon vara borta från GC-sidan, loggade senast 26e.
Citera
2021-05-29, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Odensbacken
Tack för snabbt svar!
Citera
2021-05-29, 08:24
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Exakt så.

Tyvärr är gången sådan att domen inte börjar gälla förrän den trätt ”i laga kraft”. Det kommer inte kunna ske nu.
Orsaken är att den dömde ju faktiskt ska ha en möjlighet att välja överklaga en HR dom till HD.
Om den dömde förhindras denna möjlighet - som nu när han är död - vinner inte domen laga kraft och är inte giltig.
Tror att ni har missuppfattat rättssystemet lite.
Dom kan enbart överklagas innan den vunnit laga kraft.
Anhöriga ärver rätten att fortsätta driva processen, i det här fallet att överklaga till HD, väljer de att inte göra det eller att HD väljer att inte ta upp fallet vinner domen laga kraft trots SDs död.
Citera
2021-05-29, 08:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
/../
Detta är på g*rdet, cirka 1*0meter bakom huset.

Det vore ju väldigt makabert om ett möjligt mordvapen har legat begravt de senaste tre åren i samma område
Senast redigerad av GilGrissom82 2021-05-29 kl. 09:04.
Citera
2021-05-29, 08:25
Medlem
Då var han frisläppt. Misstankarna har försvagats enligt polisen.
Citera
2021-05-29, 08:27
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Tror att ni har missuppfattat rättssystemet lite.
Dom kan enbart överklagas innan den vunnit laga kraft.
Anhöriga ärver rätten att fortsätta driva processen, i det här fallet att överklaga till HD, väljer de att inte göra det eller att HD väljer att inte ta upp fallet vinner domen laga kraft trots SDs död.

Nej processen stoppas upp i och med SDs död.
Tidsfristen för överklagande etc löper inte längre när SD är död. Allt är stoppat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in