Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, vill nästan inte tänka tanken...
Men det var en av dom jag hade.
Eller värre, omvänt.
Att den som skyddat honom som mest, blev så oerhört besviken på honom. Att han svikit HD och honom så djupt när han insåg sanningen.
Men nej, jag lutar absolut mest åt ett självmord.
Och om det är ett självmord, då tänker jag att det blir som ett straff från SD för alla möjliga i den här soppan; från åklagare till vittnen, till vänner som har misstänkt honom, grannar och flashback.
Jag hoppas att han isf har lämnat ett brev, som lägger lite förklaringar och ursäkt för allt. Inte minst för hans egnas barns skull, men även för alla nadras skull.
Solen skiner, men det känns som ett stort hål i hjärtat. Inte ens domen känns lindrandre just nu.
Börjar hämta mig lite efter gårdagens upp/nergång. Lyckats ta mig igenom alla inlägg från igår eftermiddag när jag slutade läsa.
Som jag ser det valde SD den fega vägen (tror det var självmord). Så knäppt att han fick reda på domen ev via nätet. Eftersom han inte var häktad tänker jag att när det kommer till ett sådant här allvarligt fall så borde han blivit kallad någon timme innan (oavsett resultat) för att få sin dom. Borde gälla alla fall av denna kaliber (när det står så mycket på spel). Kommer inte den kallade då så borde man avvakta med att publicera domen till den det gäller är hittad. Kanske blir lite bökigt iof... men SD hade faktiskt kunnat sitta med sina anhöriga som gisslan.
Tänker nog lite snurrigt och ogörligt (som det varit i mitt huvud sen igår)... hade varit bättre att plocka in honom så fort de visste vad utgången skulle bli.
Jag tror att SD/SOA var ensamma på landet. BA, HD och barnen i stan (jobb, skola) förmodligen med tanke att åka ut till landet senare på eftermiddagen. Alla hade nog berättat för barnen att pappa kommer att bli friad idag så ni behöver inte oroa er. Nu är SOA (om det är som jag tror, att det var han som var inne) släppt även fast någon misstanke kvarstår (tror det var så NA skrev).
Vad gäller ev skadestånd till LW:s anhöriga (som det skrivits mycket om sedan igår eftermiddag) tror jag att de knappt bryr sig. Den största vinsten har de nu fått... kan röra sig fritt i sin omgivning utan att någonsin mer behöva stöta på den som gjort deras mamma så fruktansvärt illa under så lång tid.
De kan nog fira Mors Dag imorgon lite mer än föregående 3 år, dock saknar de så klart att inte få någon kram... men deras mamma har äntligen fått upprättelse (via den fällande domen och att slippa se eländet igen).