2021-05-29, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo och de hade ju kunnat plocka in honom. Även åklagaren hade befogenhet att begära det. Ställa till mer oreda ja men det är ju ingen bra dag för rättsväsendet. Man visste att han var självmordsbenägen. Nu blir det ju ytterligare barn utan en förälder i livet.

Man visste att han var självmordsbenägen, skriver du.
Visste man?
Vem visste det?
Citera
2021-05-29, 01:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man visste att han var självmordsbenägen, skriver du.
Visste man?
Vem visste det?

Jo om du läser tidigare skribenter som uttalat sig om det. Ska han för sin omgivning gjort klart att om fälld tar han hellre livet av sig än att sitta i finkan. Det är väl självmordsbenägen? Det hade ju inte varit några probs om han blivit förklarad oskyldig som i tingsrätten men han hade som det verkar gjort det klart om förklarad skyldig så kommer han inte sitta en dag i finkan ens.
Citera
2021-05-29, 01:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror att han firar att han tog en FTF.
Läste genom hans bilder och han är iaf inte vemodig i de kommentarerna.
Citera
2021-05-29, 01:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Finns faktiskt ett rättsfall där detta tas upp: https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/hogstadomstolen/avgoranden/2012/b-2895-11.pdf

Rättsfallet gäller alltså situationen när tingsrätten meddelat dom, men inte hovrätten.
Om inte tingsrätten meddelat dom och den tilltalade dör så längs målet ner omedelbart.

Som jag tolkar detta hade, om SD hade dött före hovrättens dom, hovrätten lagt ned ärendet direkt, vilket beror på att tingsrätten friade SD. Om tingsrätten hade fällt honom, hade funnits viss möjlighet att fullfölja överklagandet (se nedan).

Tack. Nu är ju dödsfall kring morddomar och överklagande sällan vare sig orelaterade till skeendena eller ngn särdeles överraskning, så det är ju helt rimligt att det förutses redan i brottsbalken och har tänkts igenom. Kråksången här är ju att självmordet knappast tyder på oskuld, men kunde påverka fr.a. civilrättsliga förhållanden och skadestånd och inte minst framtidens bild i skuldfrågan, och kanske lite till. Sen då är varje fall unikt. Däremot så lär ju inte o bör ju inte huvudsaken påverkas här så värst, dvs vem som slagit ihjäl vem och varför. Det är illa när dömda undandrar sig påföljd, men det är förstås ännu värre om det obstruerar själva rättegången, dvs utredningsarbetet fram till dom. Även därom anar man att det borde finnas en hel del tänk. Och det mesta brukar ju numera kunna finna en lösning som behöver en lösning.

Ingenting är helt ofarligt. Ingenting.
Citera
2021-05-29, 01:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det jag skulle kunna invända mot att ett jaktgevär har använts är att det måste vara väldigt svårt att kunna skjuta sig själv med ett sådant.

Det är väldigt långt.
Klart det går, om lagt mellan benen.
Citera
2021-05-29, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Jag håller det för mest sannolikt att SOA dödade SD i tron att han annars skulle skada, i värsta fall döda Hanna och döttrarna. I sann narcissistisk anda stod han (SD) inte ut med tanken på att behöva dö utan att ta med sig de som stod honom nära in i döden. SOA gjorde således det han var nödd till för att rädda sin dotter och sina barnbarn.

Något i den stilen tror jag också.
För jävligt all denna skit. Stackars SDs barn just nu.
Citera
2021-05-29, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Om det behövs så gör man en pinne som har en liten klyka nedtill. Den funkar som en förlängd arm. Klykan läggs an på bygeln och sen är det bara 1-2 kilos nedtryckande kraft som behövs för att skottet ska brinna av.
Om det nu var så det gick till.

Har inte lämnat tankarna på att SOA gjorde det för att:
A: sopa igen eventuella spår mot sin dotter. Det kanske antogs eller anades att SD skulle tjalla på henne. Eller på SOA möjligen.
B: SOA "vaknar" efter domen och får klart för sig sitt svärsonen SD faktiska har duperat dem alla. Då gör han det av ilska själv alltså.
I den här B-delen finns väl med möjligheten att SD erkänt för SOA och att denne brister fullständigt.
Som tidigare framkommit så är HD:s päron inte jämförbara med vanligt folk riktigt och kan nog reagera på knepigt vis.
Senast redigerad av urshult 2021-05-29 kl. 02:21. Anledning: Styckeformattering
Citera
2021-05-29, 02:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tack igen.

Undrar vad han firade den 15 maj?

"Firade med ett bad och den känsla av andakt som endast en gammal långfilm med Peter Stormare och Nicholas Cage på TV kan ge infann sig snart."

Kasst foto men han ligger väl i sitt bubbelbad.

En scen ur en film, ser dock inte vad det står.
T°karev var de med i bägge två.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/bcb33d0c-1be3-4bf0-b483-238abca653c6_t.jpg

Ses bättre på hans sida:
https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=2aebb93b-28a8-4788-a720-2c4ed249e81c&tab=gallery#profilepanel

Intrigen är på pappret inte helt ointressant, visar det sig. Skådespeleriet däremot är hemskt.
Senast redigerad av Lonnrot 2021-05-29 kl. 02:20.
Citera
2021-05-29, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Något i den stilen tror jag också.
För jävligt all denna skit. Stackars SDs barn just nu.
Ja.. De är utsatta! HD kan vara på psyket, HD kan vara iskall och styra dem.
Man får hoppas att HD:s syster P*trilla är stabil och kanske kan axla föräldrarollen

Oavsett så har barnens framtid stora utmaningar. Precis som att de inte hade det redan.
Citera
2021-05-29, 02:36
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det jag skulle kunna invända mot att ett jaktgevär har använts är att det måste vara väldigt svårt att kunna skjuta sig själv med ett sådant.

Det är väldigt långt.

Ja, typ flera meter?

Jag kan hålla med om, du liks som jag får lite vibbar om att den här döda killen absolut inte gör avtryck som att vara några av de skarpaste hjärnorna? Det räcker ju med att han öppnade munnen.

Det går säkert att googla om han nu är så korkad att han inte själv lyckas komma på hur han skall komma åt avtryckaren. Om han nu är så korkad som jag nästan tror han var så är troligen det svåraste att räkna ut i vilken ända av jaktgeväret kulan kommer ut?

Att han skulle ha lyckats ladda och ev. osäkra ett jaktgevär innan känns i det här sammanhanget som en ren överkurs?

Det finns faktiskt de som lyckats skjuta sig själva! Av misstag? Dessa kan jag lova är inte dem som vi brukar minnas som de med högsta skolbetygen i de tekniska ämnen. Men ladda, det har de klarat av?
Citera
2021-05-29, 02:41
Medlem
Citat:

Allt går.sd kan utöva grovt våld mot andra. Men. Mot sig själv..??
Citera
2021-05-29, 02:49
Medlem
Anligt Af: Domen mot 47-åringen meddelades klockan 11 i förmiddags. 18 minuter senare larmades polisen om att 47-åringen hittats död på landsbygden utanför Örebro. På plats greps en man". Hur kommer det sig att 2 personer till kan vara inblandade föruton SD själv. Får någon ihop denna ekvation? Pengar brukar ofta vara inblandade vid grova brott. Hur ser bankuttagen ut ut över lång tid?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dlyQ4B/lena-wesstroms-pappa-efter-dodsbeskedet-gor-inte-saken-battre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in