2021-05-28, 22:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Blev han inte dömd för grov kvinnofridskränkning mot henne och fick också kontaktförbud?

Jepp!
2021-05-28, 22:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har missat att Binninge är efterlyst för brott nu. Berätta mer om det. Och eftersom du är helt okunnig om kristendomen så får jag förklara dig att "döma", i det som jag skrev om betyder att man dömer ut människor genom att prata skit om dem, exempelvis på Facebook såsom Ebba gör.

Kronofogden jagar väl honom ännu för det brott han begått, men inte sonat fullt ut?
Sanningen hålls väl högt inom religionen, sanningen och endast sanningen skola göra eder fria, har då jag hört ifrån predikstolen.
Då Gud eller hans son inte vandrar på denna jord, har vi domstolar vars rättskipning bygger på den kristna tron och dess straff.
JB är dömd efter kristen tro och inte bara i en utan två domstolar.
2021-05-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Kronofogden jagar väl honom ännu för det brott han begått, men inte sonat fullt ut?
Sanningen hålls väl högt inom religionen, sanningen och endast sanningen skola göra eder fria, har då jag hört ifrån predikstolen.
Då Gud eller hans son inte vandrar på denna jord, har vi domstolar vars rättskipning bygger på den kristna tron och dess straff.
JB är dömd efter kristen tro och inte bara i en utan två domstolar.
Så han har skulder nu? Är det ett brott att ha skulder? Kronofogden jagar väl inte honom för att han rymt från fängelset. Skulder är inte brott, han har sonat sina brott. Hans tidigare brott, som han sonat, var inte relevanta för hans roll i fastighetsaffären. Om man alltid sa sanningen om alla och envar i alla sammanhang så skulle livet bli outhärdligt i varje församling oavsett vad du hört i predikstolen.
2021-05-28, 23:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det här att Binninge betalat fogden och brottsofferfonden är väl bara en spekulation grundad på tanken att han annars inte kunde skriva en bil på sig utan att få den utmätt? Undra om inte en överenskommen avbetalningsplan också skulle kunna fungera.
Ja du hade rätt det var jag som hade fel där.
2021-05-28, 23:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har missat att Binninge är efterlyst för brott nu. Berätta mer om det. Och eftersom du är helt okunnig om kristendomen så får jag förklara dig att "döma", i det som jag skrev om betyder att man dömer ut människor genom att prata skit om dem, exempelvis på Facebook såsom Ebba gör.

Oj, är du så okunnig så du inte förstår skillnaden på att vara efterlyst och att ha sonat sitt brott. Den som är efterlyst är ofta inte ens dömd, utan bara misstänkt. Sona sitt brott, kan man göra först efter att man blivit dömd.

Att du inte förstår vad det betyder att sona sitt brott, har ingenting med mina kunskaper om kristendomen att göra, inte heller det förstår, och uppenbarligen inte heller implikationerna av dina vansinniga uttalanden om religiöst dömande.
2021-05-28, 23:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Så han har skulder nu? Är det ett brott att ha skulder? Kronofogden jagar väl inte honom för att han rymt från fängelset. Skulder är inte brott, han har sonat sina brott. Hans tidigare brott, som han sonat, var inte relevanta för hans roll i fastighetsaffären. Om man alltid sa sanningen om alla och envar i alla sammanhang så skulle livet bli outhärdligt i varje församling oavsett vad du hört i predikstolen.

SÅ nu kan du heller inte skilja på brott och straff. Du blir ju bara dummare och dummare. Man sonar sitt brott genom att ta sitt straff. Det hade Binninge inte gjort så sent som för någon månad sedan. Du förefaller ju precis lika korkad som trollet Garre74.
2021-05-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men den här personen har ju gått ut publikt och grundat en organisation för de som anser sig felaktigt dömda. Detta är ju inget som har verkar hymla med, att han är dömd för ett brott. Så Ebba har inte baktalat honom om det. Att säga att ordförande i Kriminellas Revanch I Samhället (KRIS) har domar på sig, kan ju knappast kallas för förtal.
Johann Binninge har ju brotten i sitt CV i sin rättshaveristorganisation. Äntligen kommer det upp till ytan vad en sådan här sjukligt störd sexualbrottslingar är kapabel till och rättsväsendets flathet agerar inte.
2021-05-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Oj, är du så okunnig så du inte förstår skillnaden på att vara efterlyst och att ha sonat sitt brott. Den som är efterlyst är ofta inte ens dömd, utan bara misstänkt. Sona sitt brott, kan man göra först efter att man blivit dömd.

Att du inte förstår vad det betyder att sona sitt brott, har ingenting med mina kunskaper om kristendomen att göra, inte heller det förstår, och uppenbarligen inte heller implikationerna av dina vansinniga uttalanden om religiöst dömande.
OK, vad är det för brott som B inte sonat? Om han måste betala skadestånd så gör han väl det genom utmätning av Kronofogden. Vidare: är det vansinnigt av mig att påminna att Jesus sagt: Döm inte så blir ni inte dömda?
Senast redigerad av nantale 2021-05-28 kl. 23:23.
2021-05-28, 23:21
Medlem
Citat:
OK, vad är de brott som B inte sonat? Vidare: är det vansinnigt av mig att påminna att Jesus sagt: Döm inte så blir ni inte dömda?
Du kan lite spridda skurar från bibeln .
Ungefär så mycket som Binninge snappat upp under sin tidigare karriär i KD.
Eller sin kyrkliga medverkan i Elimförsamlingen Örebro och Tyresö Pingstförsamling.
Det är fö pga att han uteslöts ur KD när han dömdes som han sedan sett som sin livsgärning att smocka till KD och Ebba.
Så,Ebbas inlägg är inget annat än självförsvar mot en ynkling.
2021-05-28, 23:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det är ett brott att undanhålla pengar från kronis om s´det finns en dom.

Upplysningsplikt

Citat:
Lös egendom som tillhör den som blir utmätt får utmätas (4 kap. 17 § utsökningsbalken). Egendomen får utmätas oavsett vart egendomen befinner sig. När utmätning har beslutats, får den betalningsskyldige inte till skada för sökanden förfoga över egendomen genom överlåtelse eller på annat sätt (4 kap. 29 § utsökningsbalken). Den som är föremål för utmätning hos Kronofogdemyndigheten är skyldig att lämna de uppgifter om sina tillgångar som behövs i målet (4 kap. 14 § första stycket utsökningsbalken). Den betalningsskyldige kan på heder och samvete behöva bekräfta de uppgifter om sina tillgångar som han har lämnat vid förhör eller i förteckning (4 kap. 14 § tredje stycket utsökningsbalken). Det är därför inte tillåtet att undanta utmätningsbar egendom vid en utmätning

https://lawline.se/answers/ar-det-olagligt-att-undanhalla-egendom-fran-kronofogdemyndigheten
2021-05-28, 23:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
OK, vad är det för brott som B inte sonat? Om han måste betala skadestånd så gör han väl det genom utmätning av Kronofogden. Vidare: är det vansinnigt av mig att påminna att Jesus sagt: Döm inte så blir ni inte dömda?

Om du blir dömd till böter och inte betalar dina böter så har du knappast sonat dina brott.

Avskummet Binninge har en skuld på över 100k till brottsoffermyndigheten, han har alltså inte sonat sina brott.
2021-05-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Du kan lite spridda skurar från bibeln .
Ungefär så mycket som Binninge snappat upp under sin tidigare karriär i KD.
Eller sin kyrkliga medverkan i Elimförsamlingen Örebro och Tyresö Pingstförsamling.
Det är fö pga att han uteslöts ur KD när han dömdes som han sedan sett som sin livsgärning att smocka till KD och Ebba.
Så,Ebbas inlägg är inget annat än självförsvar mot en ynkling.
Jag tror att jag kan mer än spridda skurar men om du kan bättre så får du redogöra hur du menar att Ebbas inlägg var självförsvar, i stället för baktaleri för egen vinning. Kände hon sig hotad av Binninge?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in