2021-05-28, 22:42
Medlem
Har SOA blivit häktad eller är han ”bara” anhållen?
Citera
2021-05-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Som jag förstår det så befann sig SD på en gård med en annan man när domen förkunnades. Det kan ju helt enkelt ha varit så att SD försökte rymma innan polisen kom och att den andre mannen försökte stoppa honom. Det blev bråk och under bråket så dog SD. Den andre mannen släpade då ut honom i skogen. Men innan han hade hunnit gömma kroppen kom polisen. Det kan förklara varför det fanns skador på kroppen.

visst kan du ha rätt, på nyhetsrapporteringen verkar ett stort område mot en skogsbacke vara avspärrat, den person som utpekats dvs svärfar SoA behöver inte varit han som nu sitter i förhör
det kanske är annan person.
Och det kan också ha varit kniv eller annat tillhygge inblandat.
Ikväll blir det förhör med den anhållne
Citera
2021-05-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Tror att han, om det var självmord, gjorde det för att straffa sin omgivning, samhället, alla han tyckte sig ha blivit felaktigt behandlad av. Var han en psykopat hade han troligen sin egen uppfattning om vad som var rätt och fel. Därmed ansåg han sig haft rätt att mörda Lena, haft rätt att dölja spåren, haft rätten att fortsätta leva som en fri man. När saker inte gick efter hans modell straffar han omgivningen. Omgivningen skuldbeläggs.

Precis så.

Med det jag menar, att han i princip hånar alla andra som begått sj.. han gör det av dessa skäl. OT såklart men det får mig att hata honom mer. Usch.
Citera
2021-05-28, 22:44
Medlem
slafsits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, kan ha fel. Utgått från att det var svärföräldrarnas sommarställe.
Minns bilder jag sett för länge sedan (fb?) att deras gård såg ut som en gammal bondgård, väldigt vackert.

https://kartor.eniro.se/?c=59.113988,15.556344&z=20&l=aerial&q=%22folketor p%20436%20odens%20backen%22;geo

Har följt tråden sedan dag ett, dagligen, men sista timmarna haft svårt att hänga med i svängarna (livet påkallar sas) helt.

Kan dock inte då förstå vem annan än SOA och var annars på landsbygden?

Är det JGs sommarställe?

Ber om ursäkt om jag skapar förvirring.

Nej nej, du har rätt. Jag trodde inte husnumren gick så högt så jag satt och stirrade mig blind på fel adress.
Citera
2021-05-28, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krussiluskan
Har SOA blivit häktad eller är han ”bara” anhållen?
Anhållen.
På måndag blir han eventuellt häktad
Citera
2021-05-28, 22:45
Medlem
Honan6s avatar
Under förmiddagen blev jag tacksam över den fällande domen och tänkte "äntligen" skipas rättvisa, Lena får upprättelse och hennes barn kan få ett avslut. Sen får jag läsa rubriker om att SD var efterlyst och då infann sig en stor oro för hans barn. Senare får jag se rubriker om att Hjärstamördaren har hittats död misstänkt mördad och en person är anhållen. Då undrade jag vad mer kan hända i den här sanna historien som är så otrolig att man knappt kan tro det är sant.

Jag har sett att SD:s äldsta dotter har gjort ett inlägg med en positiv ton på ett av sina IG-konton efter det blev känt att hennes pappa hittats död, men hur är det med den andra dottern? Jag tänker på hur HD inte har verkat tycka det är konstigt om familjens tidigare planer på familjemord.

Som tidigare sagt blev jag tacksam för domen, men känner sorg för alla inblandade som ofrivilligt blivit indragna i en förskräcklig mordhistoria som började med att en man sökte närhet och glädje i smyg. Det är så tragiskt.

Om SD tagit sitt liv, så tror jag planen för hur det ska gå till har funnits med honom i tanken länge och som en nödutväg ifall han skulle bli dömd.
Senast redigerad av Honan6 2021-05-28 kl. 22:48.
Citera
2021-05-28, 22:46
Medlem
[quote=StudebakerHog666|76049202]
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll

SO bör vara samma som SOA, HD:s pappa.
Det är dock inte säkert att det är honom det gäller - det kan för allt vi vet vara SD:s svåger, en granne...
Men det absolut troligaste är ändå att det är SOA.
Troligen SOA då man inte vill gå ut med ålder. Man vill inte säga ett pip för att "inte allmänheten skall spekulera". Jag har en kvalificerad gissning med vad polisen menar med "allmänheten". He he.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har drabbats av ett virus så inte kommit in här. På länge.

Sedan är jag som norrlänning totalt vilsen i Örebro. Men det mesta naturliga verkar vara Folketorp. SOA. Det är vad som poppar upp.

EDIT. Jag hade placerat Odensbacken helt fel. My bad.

Ja, inte lätt för oss som inte bor i Örebro.

Jag som ha följt tråden närapå slaviskt i tre år, har alltför många minnesbilder i mitt huvud nu. Men Folketorp har jag sett på kartan ett antal gånger, särskilt då vi pratat om hur HD kunde veta att det var Lena man hittat 19 maj, och hur SOA och hon åkte för att komma just till Folketorp från polisstationen.
Citera
Medlem
[quote=Krussiluskan|76051575]Har SOA blivit häktad eller är han ”bara” anhållen?[/QUOTE

Anhållen
och inga förhör gjorts med den misstänkte då tv4 rapporten gavs.
Citera
2021-05-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, kan ha fel. Utgått från att det var svärföräldrarnas sommarställe.
Minns bilder jag sett för länge sedan (fb?) att deras gård såg ut som en gammal bondgård, väldigt vackert.

https://kartor.eniro.se/?c=59.113988,15.556344&z=20&l=aerial&q=%22folketor p%20436%20odens%20backen%22;geo

Har följt tråden sedan dag ett, dagligen, men sista timmarna haft svårt att hänga med i svängarna (livet påkallar sas) helt.

Kan dock inte då förstå vem annan än SOA och var annars på landsbygden?

Är det JGs sommarställe?

Ber om ursäkt om jag skapar förvirring.
JG kan inte ränna omkring och döda folk. Han har ett skadat ben. Hur det blev skadat vet jag inte.
Citera
2021-05-28, 22:48
Medlem
[quote=moshes|76051616]
Citat:
Ursprungligen postat av Krussiluskan
Har SOA blivit häktad eller är han ”bara” anhållen?[/QUOTE

Anhållen
och inga förhör gjorts med den misstänkte då tv4 rapporten gavs.
Jo, han anhölls efter förhör.
Citera
2021-05-28, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tack, ser inte varken hängning eller hopp från någon höjd som ett alternativ. Odensbacken är väldigt platt så det finns just ingen höjd. Återstår vapen av någon slag, kniv eller skjutvapen. Gissar på det senare och att det är SOAs skjutvapen.
Tror inte riktigt SOA skulle skjuta Sd för att han skulle hotat att avslöja HD, tror mer på en feg utväg av ett fegt kräk.

Hursomhelst, världen är en bättre plats fast ändå synd att han inte fick våndas i en cell i 11 år.
Tror fallet avslutas i och med detta, skulle vara om Hd bryter ihop och erkänner sig delaktig alt hjälpt till att dölja mordet på Lena. Att hon vetat mer än hon velat säga är iaf tydligt.
Är också fundersam på skjutning.
Vad sysslade damen med månntro, ute och tog cacher som under rättegången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in