2021-05-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
25-27 oktober är huvudförhandlingen planerad.
Faktiskt 25, 26 och 28 enl muf. Kl 0900-1630.
Men bara detaljer.
😂
Med hänsyn tagen till ordförandens schema och tingsrättens utsättningsschema för tresitsar bokas huvudförhandling ut den 25, 26 och 28 oktober 2021 kl. 09.00-16.30. Såväl parterna som ombuden bekräftar att de har möjlighet att närvara aktuella datum.
2021-05-28, 21:47
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Han själv har ju varit öppen med detta själv och gått ut tillsammans med Billy Butt.
Han gjorde ingen hemlighet av det i media.
Det har bara varit tyst om honom ett tag.
Lite lätt googling ger ganska mycket av vad han själv pratat om.

Och Ebba nämnde honom inte vid namn.
Sen så ska ju JH ha ett horn i sidan till KD vad jag hört men inte orkat snoka i.
Han var ju själv ute och babblade på facebook innan ens Ebba sagt ett endaste knyst.

Nog har JB ett horn i sidan till KD alltid.
Han var med i KD och fraterniserade sig med lite högre inom det lokala KD.
Han aspirerade på att komma med på vallistorna och få stiga inom partiet.
Vet du varför han till sist lyckades komma med i en artikel i KDs egna tidning?
Jo, av samma anledning han blev utslängd från KD med huvudet före och aldrig mer är välkommen inom KD.
Just sexuellt övergrepp på mindreårig i beroendeställning, barnmisshandel och skadegörelse.
KDs egna tidning hade en artikel om just detta och att han uteslutits på livstid.
2021-05-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hon var 14 då övergreppet skedde och då är man underåriga på mer än ett sätt.
Pedofil är den som begår sexuella övergrepp på barn, hur välutvecklat barnet än är då det inte är barnets fel om det utsätts.
Har man dessutom som styvfar sett barnet under tid och frestats, då är man riktigt sjuk.
Nackskott är enda botemedlet!
Nja, enligt hovrättsprotokollet sid 12 var hon 15 år vid brottstillfället. Men han var styvpappa så han är en skitstövel ändå. Men rätt ska vara rätt.
Nackskott med långsam kula så han hinner känna den är rätt.
2021-05-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hon var 14 då övergreppet skedde och då är man underåriga på mer än ett sätt.
Pedofil är den som begår sexuella övergrepp på barn, hur välutvecklat barnet än är då det inte är barnets fel om det utsätts.
Har man dessutom som styvfar sett barnet under tid och frestats, då är man riktigt sjuk.
Nackskott är enda botemedlet!
Håller helt och fullt med dig!
Ebba har tagit ett viktigt tydligt ”Stop”
mot denna typ av sexualförbrytare som när de kommer ut begår fortsatta övergrepp och förföljelser undercover. Här har Binninge dessutom gjort det i rättsväsendets namn. Vi ska inte ha sånt i Sverige! Punkt!

Här på Borgmästargatan i Örebro har Binninge huserat med sin ljuskygga verksamhet och drivit näthat mot Ebba och andra. Jag hoppas åklagaren begär att hans förföljelse också ska utredas och geografisk spårning av nätförföljelsen genomföras.

https://ibb.co/wdxDLVt
2021-05-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Svärmorsdröm....
Nej, inte en svärmorsdröm. Men vad spelar det för roll? Mannen har sonat sitt brott och är inte förbjuden
att arbeta som ombud. Enligt kristendomen (som jag antar ska vara Ebbas tro och drivkraft) ska alla, oavsett vilka brott de tidigare begått, få starta på nytt om de ber om förlåtelse och bedyrar sin tro på Jesus. Därtill står det i Bibeln att som kristen ska man inte döma sina medmänniskor, endast Gud ska döma. Därför är det lite besvärligt att Ebba sladdrat om och baktalat en person på så sätt som hon gjort, bara för sin egen vinnings skull. Men kanske har Ebba övergett sin tro för länge sedan, det skulle inte förvåna mig.
2021-05-28, 21:57
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, inte en svärmorsdröm. Men vad spelar det för roll? Mannen har sonat sitt brott och är inte förbjuden
att arbeta som ombud. Enligt kristendomen (som jag antar ska vara Ebbas tro och drivkraft) ska alla, oavsett vilka brott de tidigare begått, få starta på nytt om de ber om förlåtelse och bedyrar sin tro på Jesus. Därtill står det i Bibeln att som kristen ska man inte döma sina medmänniskor, endast Gud ska döma. Därför är det lite besvärligt att Ebba sladdrat om och baktalat en person på så sätt som hon gjort, bara för sin egen vinnings skull. Men kanske har Ebba övergett sin tro för länge sedan, det skulle inte förvåna mig.

Men den här personen har ju gått ut publikt och grundat en organisation för de som anser sig felaktigt dömda. Detta är ju inget som har verkar hymla med, att han är dömd för ett brott. Så Ebba har inte baktalat honom om det. Att säga att ordförande i Kriminellas Revanch I Samhället (KRIS) har domar på sig, kan ju knappast kallas för förtal.
2021-05-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja det var mot den kvinnan han skaffade efter att flickans mamma kastade ut honom.
Blev han inte dömd för grov kvinnofridskränkning mot henne och fick också kontaktförbud?
2021-05-28, 21:58
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det där är jag också tämligen säker på att hon skrev. Skulle verkligen vara intressant å se texten igen. Någon bör väl ha den - hjälp till nu å rentvå Ebba!

Kommer inte ihåg exakt ordalydelsen hon skrev inte namnet, men att ombudet var dömd för sexuellt övergrepp på barn.
2021-05-28, 22:00
Medlem
trngws avatar
Citat:

Så sent som för någon månad sedan hade han inte sonat sitt brott!

Så det vore lite intressant att höra hur du vet att han har sonat sitt brott nu!

Och mycket av det han ägnat sig åt är förbjudet!

Citat:

Du är alltså av uppfattningen att vi ska införa sharialagar i sverige? Annars kan du lägga ner ditt trams om att religion skall gå före Sveriges Rikes Lag!
2021-05-28, 22:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Den som inte ber om förlåtelse, ångrar sina synder och bedyrat sin tro då?
2021-05-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så sent som för någon månad sedan hade han inte sonat sitt brott!

Så det vore lite intressant att höra hur du vet att han har sonat sitt brott nu!
Du är alltså av uppfattningen att vi ska införa sharialagar i sverige? Annars kan du lägga ner ditt trams om att religion skall gå före Sveriges Rikes Lag!
Jag har missat att Binninge är efterlyst för brott nu. Berätta mer om det. Och eftersom du är helt okunnig om kristendomen så får jag förklara dig att "döma", i det som jag skrev om betyder att man dömer ut människor genom att prata skit om dem, exempelvis på Facebook såsom Ebba gör.
2021-05-28, 22:23
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Enligt kristendomen ska alla, oavsett vilka brott de tidigare begått, få starta på nytt om de ber om förlåtelse och bedyrar sin tro på Jesus.

När bad Binninge om förlåtelse egentligen?

Rättade dig lite här:

Därför är det lite besvärligt att Binnige sladdrat om och baktalat en person på så sätt som han gjort, bara för sin egen vinnings skull.

Du hade råkat skriva Ebba istället för Binninge!
Senast redigerad av lillen-68 2021-05-28 kl. 22:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in