2021-05-28, 18:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Rättegångsbalken 24:17

Ja. Står klart och tydligt att det är på åklagarens yrkande.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
[quote=zilvereko|76048677]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Folketorp??? Vet inte hur det ser ut där.[/QUOT

Det är en stor och välskött gård. SOs föräldrahem. En riktig pärla.
Vem är SO ?
Är det han som är misstänkt att ha mördat SD ?
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart att psykopater kan ta livet av sig, men det är ytterst ovanligt (vad nu det har med saken att göra iom att jag öht inte ens diskuterat sakfrågan).

Däremot vill jag gärna se en bra förundersökning kring hans död och att det inte avfärdas för snabbt - även om det är su.

Det är nämligen en jävla soppa från start.

Håller med till 100% här!👊
Citera
2021-05-28, 18:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
"– Vi har gjort som åklagaren bad oss och tagit ställning till häktningsfrågan i domen. Vi har tagit ställning och beslutat att häktningen ska verkställas omedelbart, säger Christer Ganelind, domare i målet, till NA. Därmed var Davidsson inte frihetsberövad när domen meddelades, något som generellt är fallet vid mord."

Suspekt. Speciellt när man visste vilken märklig individ man hade att göra med.

Jag hoppas NA skaffar rättigheterna på en blyertsteckning av liket och en dödsmask i gips. För allt vi vet kan han ju ha avvikit till vårt västra eller östra grannland.
Citera
2021-05-28, 18:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag undrar varför man gick ut med efterlysning när man visste att han var död...
Kanske för att mörka att man hade fått veta att han sannolikt var död?
Det tog väl ett tag att få bekräftat att det verkligen var SD som var död.
Det hade verkat konstigt att inte efterlysa honom när de inte hade fått tag på honom.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Relaterar till dina känslor och tankar om morddomen och självmordet (förutom det om HD, jag tror inte att hon var inblandad i mordet på LW).

Men SD existerar inte längre så han kan varken vara nöjd eller missnöjd över dina känslor.

Nej det kan han inte, men hans syfte var säkerligen att ta den kontrollen. Att ta ifrån alla oss andra att kunna titta på honom med anklagande blick.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Enligt Expressen är mannen anhållen. https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/

Citat:

Det får mig att tro att han sagt något som fått personens bägare att rinna över.

Hur mår HD och barnen nu isåfall? Eller var det hon som bad honom att göra det????
Citera
2021-05-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressant. Speciellt om ett par dar och frågan om häktning.

Detta var en vändning. Fantiserade lite om en hängning ute i skogarna men slog bort den tanken. Nu självmord eller svärfar. Åker HD dit nu? Satte bubblet i halsen. Känns som när man presenterade Palmemördaren och besviken. Vaddå oskyldig S-E Alheim. Återigen och trots allt vill jag gärna läsa domen. Sitter nån på den?
Citera
2021-05-28, 18:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Av allegrageller idag 17:29:

”Eftersom Stefan aldrig kommer att sitta inne, d.v.s vi kommer aldrig att få se en lagakraftvunnen dom - så kommer Stefan, rent juridiskt, i protokollen betraktas som oskyldig.

Detta resonemang levererade S-E Alhem i Aftonbladet idag.

Han kanske visste vad han gjorde, Stefan Davidsson, då han tog sig själv av daga.”

Fick inte till nån bra länk.
En tweet som kanske berör ämnet.

@SvenErikAlhem
·
1h
Mitt tidigare inlägg i Aftonbladet TV om en hovrättsdom gällande mord har raderats sedan den åtalade gärningsperson som domen gällde påträffats död samma dag som domen meddelades. "
Citera
2021-05-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kanske för att mörka att man hade fått veta att han sannolikt var död?
Det tog väl ett tag att få bekräftat att det verkligen var SD som var död.
Det hade verkat konstigt att inte efterlysa honom när de inte hade fått tag på honom.
Ja, klockan 12.33 (27 minuter före utsatt tid om jag minns rätt) så drog åklagarna tillbaka sin pressträff. Därefter kom "efterlysningen", också om jag minns rätt. Vilken soppa.

Nu vill jag veta om det var mord - och vem som utförde det - eller självmord. För flickornas skull hoppas jag på självmord.
Citera
2021-05-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är förskräckligt om det blir så.
Kan det verkligen stämma?
Då menar du att det inte heller spelar någon roll om han själv har tagit sitt liv eller om någon annan har dödat honom?

Jag menar egentligen inget alls, bara undrar och ställer frågan. Givetvis hoppas jag att det inte är på det viset.
Sedan om det kan göra skillnad på om det var mord eller inte var en intressant tanke. Vet ej.
Citera
2021-05-28, 18:43
Medlem
[quote=Parasolltroll|76048758]
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vem är SO ?
Är det han som är misstänkt att ha mördat SD ?
Äh, "SOA" skulle det vara. SDs svärfar och flickokrnas morfar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in