2021-05-28, 17:25
Medlem
Citerar dig för du pekar på en sak som många gånger hindrar företag att anställa den mest kompetenta personen för jobbet. Allt kommer ju från statsmakterna som har stiftat lagar för att gynna PK-anställningar. Alla tjejer som anställs kan ju inte anställas till att koka kaffe. Det finns ju även killar som kan koka gott kaffe. Resultatet blir att det skall anställas folk med variation till olika positioner i ett företag idag. Resultatet blir det här.

OT: Kommer att sakna Ola som tog analyserna till en ny nivå genom att utmana sina studiogäster och samtidigt analysera matcher både före, under och efter matchen på ett filosofiskt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Viasat kör ju redan nu i princip med hon Jennifer som nu ersätter Ola i finalen, hon har ju haft dom flesta PL-helgerna sista månaderna. Hon är säkert en jättesnäll människa men hon är bedrövlig som studioankare, ingen kemi med gästerna, sitter mest och fnittrar av nån jäkla anledning och känns allmänt ointresserad vilket folk har påpekat tidigare i PL-trådarna under året.

Hennes brorsa jobbade ju tidigare på Viasat, så jag antar att han fick in henne i branschen. Hon är invandrare och kvinna, det kan liksom inte bli mer plus i godhetspoäng för Viasat. Sen att hon brister i kvalite har liksom ingen betydelse.
Citera
2021-05-28, 17:39
Medlem
Sqrbankens avatar
Orkar egentligen inte med nått nylle man ser i gammelteven men Ola har pipit under min personliga radar här. Bra TV-nylle, bra röst och besitter (inövade eller inte) stora kunskaper i sporten/sporterna som han bär studio för.

Framförallt uppskattar jag nått jag inte riktigt kan förklara; hans sätt att interagera och placera sina gäster/experter (om det så är sin stående panel eller temporärt inbjudna) i fokus. Detta är väll förvisso lektion 1A i grundkursen att bära studio men vissa har det mer naturligt vilket i min bok Ola definitivt har.

Man märker av att de är trygga i hans närvaro och får briljera medan han trovärdigt tar rollen som den "nyfikne eleven" medelst nått "aha, intressant! Det kanske då också förklarar...<input reflektion>" även om han ställt samma frågor/reflekterat över samma saker och fått samma svar tillbaka i åratal
Senast redigerad av Sqrbanken 2021-05-28 kl. 17:50.
Citera
2021-05-28, 18:04
Medlem
Imnshos avatar
Det är pinsamt med inkvotering av sportsnackerskor som inte har på fötterna. Det handlar om kompetens, inte vad man har mellan bena.

Duktiga kvinnor som Marie Lehmann, Katarina Hultling och Hanna Marklund har jag inget emot, men det finns en hel kader av yngre stolpskott som saknar det som behövs för sport-TV.
Citera
2021-05-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vem är bra nog att ersätta detta proffs? Övriga som har testat PL studio är undermåliga!!!!!

ola har ju som tifigare sagt roddat pl/cl studion utmärkt senaste 13 åren

men jag har alltid hatat honom typ vet inte varför bara gjort det

blir väl inlvoterade jenneifer som tar över helt nu
Citera
2021-05-28, 18:20
Medlem
Ska man ersätta Wenström så måste det vara med en lika färgstark programledare. Han hade ju faktiskt ett genuint intresse av PL och kunde själv komma med egna åsikter kring matcher, spelare m.m och var ett bra bollplank för Niva, Åslund & de andra. Jihde har ju typ lika mycket personlighet som en cardboard cutout, ska han styra skeppet framöver blir det att byta till Sky eller BT Sports helt enkelt.
Citera
2021-05-28, 18:29
Medlem
catforwardpowers avatar
Att Ola får lämna är ju egentligen bara en förlängning och ett resultat av feminiseringen där starka män ska kvoteras bort. Vad jag förstått det så var Wenström navet i Viasatgruppen, han styrde och ställde och tog kommandot och gjorde dessutom fantastiska sändningar som programledare. Att mindre kunniga kärringar blir förbannade är ju inte direkt en överraskning. Feminiseringen bygger ju på att den med mest kompetens inte ska få jobbet. Kvinnor glider på en räkmacka som aldrig förr och resultatet blir såklart att Ola låg i farozonen.
Citera
2021-05-28, 18:34
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Det är pinsamt med inkvotering av sportsnackerskor som inte har på fötterna. Det handlar om kompetens, inte vad man har mellan bena.

Duktiga kvinnor som Marie Lehmann, Katarina Hultling och Hanna Marklund har jag inget emot, men det finns en hel kader av yngre stolpskott som saknar det som behövs för sport-TV.

Helt sant. Ta Kücukaslan, både Jennifer och hennes bror. De är så bedrövligt dåliga att det inte finns någon annan slutsats att dra än att de är inkvoterade. Invandrare och den ena av dem kvinna, det går före kompetens idag. De har också någon (eller några? Jag kan inte skilja på dem i så fall) kvinnor som expertkommentatorer på kanal 5 och Viasat. Dessa saknar tyvärr också kompetens. Däremot gillade jag hon som tidigare spelade i Juventus som var i studion förra säsongen. Men hon försvann av någon anledning.

För övrigt är Ola Wenström tveklöst skickligast, därefter vill jag nog mena att Claes Andersson kommer och Niklas Jihde sköter sig också bra.
Senast redigerad av Hinterstoisser 2021-05-28 kl. 18:37.
Citera
2021-05-28, 18:49
Medlem
Om inkvoteringen ska genomföras utan PK-kritik, så måste en ickebinär mörkhyad varelse få platsen.
Huruvida denna varelse besitter några lämpliga egenskaper/ kunskaper är ointressant.
Citera
2021-05-28, 18:52
Medlem
Bavaros avatar
Det räcker med att se den där hockeyspelerskan Maria Rooth under VM nu så fattar man att det kvoteras in på bekostnad av kompetens. Det ska vara en kvot HBTQDSKY på allt nu när Kim Martin är straight.

Rätt kul då att Tre Kronors Adam Reiderborns syrra la av pga alla jävla flator och allt problem det ställde till med och hon gick ut med det när hon inte tillhörde muslaparsidan och med det blev paria inom dam-hockeyn. Alla ska tycka lika och ingen jävla mångfald där inte.
Citera
2021-05-28, 19:07
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Det räcker med att se den där hockeyspelerskan Maria Rooth under VM nu så fattar man att det kvoteras in på bekostnad av kompetens. Det ska vara en kvot HBTQDSKY på allt nu när Kim Martin är straight.

Rätt kul då att Tre Kronors Adam Reiderborns syrra la av pga alla jävla flator och allt problem det ställde till med och hon gick ut med det när hon inte tillhörde muslaparsidan och med det blev paria inom dam-hockeyn. Alla ska tycka lika och ingen jävla mångfald där inte.

Sofia Reideborn mycket vass på Twitter. Det skulle vara en upplevelse få se henne som expert i studion/arenan, men naturligtvis totalt out of question. PK regerar. Därför tvingas vi se och lyssna på såna som Rooth
Citera
2021-05-28, 19:09
Medlem
Vansterpartiets avatar
Ola är en stark vit alfahane, något som kvoterade kvinnor får spatt av. Betaboy-striphår Nunstedt tog det enkla pk-spåret och kvoterade in Kukikasslern istället. Pinsamt.
Citera
2021-05-28, 19:10
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho

Hanna Marklund? samma upprepning och enbart säger vad kommentatorn säger, själv kan ej slutleda det som händer på plan läs analysera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in