2021-05-28, 17:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Om det blir grovt har inte med att göra ifall Binninge inte fortsätter eller ej. Det är spridningen som avgör detta.
Båda är omständigheter som avgör det enligt den juristen som intervjuades i Efter Fem TV4 _ spridning och skadan
2021-05-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Här är en bild på pedofilen. Han till vänster
http://www.shimoda.se/wp-content/uploads/2017/04/IMG_1800-676x507.jpg
Tittar man på övriga bilder från festen så var även nyhetsankaret i TV4 som idag läste upp ”nyheten”om Ebba Busch på förhör. Kan tycka att TV4 borde varit smidigare och sett olämpligheten att personer från Binninges pefofilkrets agerar i sak.
2021-05-28, 18:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Tittar man på övriga bilder från festen så var även nyhetsankaret i TV4 som idag läste upp ”nyheten”om Ebba Busch på förhör. Kan tycka att TV4 borde varit smidigare och sett olämpligheten att personer från Binninges pefofilkrets agerar i sak.

Hm vem är mannen i bakrunden?
2021-05-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Christer Gustafsson,kungens fixare
https://www.aftonbladet.se/a/5VL6vO
https://15familjer.zaramis.se/2018/04/15/kungens-vanner-christer-gustafsson/
Senast redigerad av Ananias 2021-05-28 kl. 18:14.
2021-05-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Båda är omständigheter som avgör det enligt den juristen som intervjuades i Efter Fem TV4 _ spridning och skadan
Här är lagtexten:
Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen med hänsyn till uppgiftens innehåll eller sättet för eller omfattningen av spridningen eller annars var ägnad att medföra allvarlig skada. Lag (2017:1136).
2021-05-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Binninge är inte "pedofil".
Pedofili är en psykiatrisk störning som gör att den störde öht inte är intresserad av någon annan sex än med prepubertala barn.

Han är definitivt ett helt vanligt simpelt sketet j-a våldtäktskräk som inte ens låter minderåriga tonåringstjejer vara ifred när han skall köna av sig med våld. Men pedofil i ordets rätta bemärkelse är han inte.

Tack för detta klargörande om det nu hjälper. "Sketet våldtäktskräk" och allmänt osympatisk kan jag ställa upp på. "Pedofil" är alltså något som inte är fastställt på något sätt utan bara fördummar inläggen.
2021-05-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har du texten (eller någon annan) så lägg gärna upp den så vi alla får se nu vad hon skrivit. Det verkar iaf ha varit något brottsligt. Eller har hon den kvar på sin FB så länka den då! Hon borde ju ha den kvar då den enligt henne inte är brottslig
Smileys - finns det något mer patetisk och pandabrud typ 2000...?
Hon har sagt att han är dömd för brott. Hon har aldrig använt ordet pedofil.
Är det verkligen så otroligt svårt för dig att begripa?
2021-05-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Fö var även Expressens tidigare reporter och Brännströms kollega Niklas Svensson med på festen med sin fru som fö är fd strippa och porrmodell. Hon förekommer också i flera porrfilmer.
https://images.app.goo.gl/vGEM66oZUoAqdpFh6

Niklas Svensson hade också en relation med Johann Binninges kompanjon som hörs i Inblicks reportage
https://fb.watch/5MQ_Mi2W77/
2021-05-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Smileys - finns det något mer patetisk och pandabrud typ 2000...?
Hon har sagt att han är dömd för brott. Hon har aldrig använt ordet pedofil.
Är det verkligen så otroligt svårt för dig att begripa?

Jag har inte tillgång till skärmdumpen av EB:s fb-inlägg just nu, men visst f-n skrev hon väl att han var dömd för sexualbrott, det är jag helt säker på. Om hon skrev att det var mot minderårig minns jag inte.
Dessutom skrev hon att hade skatteskulder.
2021-05-28, 18:41
Medlem
Citat:
Jag har inte tillgång till skärmdumpen av EB:s fb-inlägg just nu, men visst f-n skrev hon väl att han var dömd för sexualbrott, det är jag helt säker på. Om hon skrev att det var mot minderårig minns jag inte.
Nej inget om brottet
2021-05-28, 18:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ja det där är jag också tämligen säker på att hon skrev. Skulle verkligen vara intressant å se texten igen. Någon bör väl ha den - hjälp till nu å rentvå Ebba!
2021-05-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jajamensan det är självklart 100% ok att tipsa media, ringa journalister osv.

Även för att i detta fall för att göra Ebba "mör".
Självklart. Hur tänkte du annars? Att det ska finnas saker man inte får tipsa om eller ringa in om?

MEN... detta förutsätter dock att media är objektiv, och genomlyser ämnet på ett korrekt sätt.
Och där har det inte varit riktigt bra.

Det jag säger är att JB gärna ville klämma dit Ebba offentligt men att han inte ville bli utsatt för samma sak i retur.
Den som ger sig in i leken...........
Springa och ropa när han själv startade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in