2021-05-28, 17:48
Medlem
Om jag kunde förstå varför Davidsson var på fri fot när domen skulle meddelas??? Hade dom inte kunnat plocka in honom i morse! Nu kom den jäveln undan IGEN! Visst, vi skattebetalare behöver inte betala för en dåre till men....det hade känts så skönt att veta att mördaren skakade galler på Kumla eller nåt!

Polisen har klantat sig från början till slut. Först hittade dom inte Lena fastän dom sökte i området med hundar. Sedan drog ansvarige Peter Springare på semester. Ni som följt tråden vet att det varit en rad incidenter där Polisen handlat jävligt märkligt.

Och nu då - när Davidsson äntligen skulle få sitt straff - då har dom inte koll på var han är!!! 😡 Det har ju framgått tidigare i tråden att han haft tillgång till ett torp utanför Örebro. Han har väl begått ”harakiri” där och det kanske inte är alldeles lätt att avgöra vem som hållit i kniven! Det här hade denne fullkomligt vidrige man planerat att göra i händelse av fällande dom. Det är vad jag tror. Skammen var för stor. Till och med för Stefan ”Smartass” Davidsson!
2021-05-28, 17:48
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han var ju fri, sedan ett år tillbaka, och det vanliga är inte att man griper någon för att en dom skall avkunnas.
Jaha okej. Jag har ingen koll på det här fallet. Läste nu att han var friad av tingsrätten. Men märkligt ändå och tydligen undrar media också varför han var fri.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-05-28 kl. 17:51.
2021-05-28, 17:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jaha okej. Jag har ingen koll på det här fallet. Läste nu att det var en ändrad dom.
Det normala är att advokaten och/eller "nära och kära" håller koll på den misstänkte när denne får beskedet, men shit happens...
2021-05-28, 17:53
Medlem
Gavins-Friends avatar
Om det var mord: Borde inte en potentiell mördare ha större vilja att mörda honom innan denna dom? Att man är sur över att han gick fri.
2021-05-28, 17:58
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Om det var mord: Borde inte en potentiell mördare ha större vilja att mörda honom innan denna dom? Att man är sur över att han gick fri.

Jo, jag håller med dig. Om man ska lita på vad Expressen skriver är min gissning: advokaten har ringt honom direkt när domen förkunnades. Han har direkt efter tagit livet av sig.

"Polisen fick in ett samtal 11.18 om att en man kunde ha hittats 18 minuter efter att domen blev offentlig och tio minuter innan polisen beslutade att gripa Stefan Davidsson.
– 11.29 beviljades en handräckningsbegäran från hovrätten om att vi skulle leta efter honom, säger Mats Öhman vid polisen.
På platsen fanns också en annan man, som greps och som nu är skäligen misstänkt för mord.
– Det fanns spår på kroppen som gjorde att vi inte kunde utesluta att det var orsakat av någon annan, säger Mats Öhman."
2021-05-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jo, jag håller med dig. Om man ska lita på vad Expressen skriver är min gissning: advokaten har ringt honom direkt när domen förkunnades. Han har direkt efter tagit livet av sig.

"Polisen fick in ett samtal 11.18 om att en man kunde ha hittats 18 minuter efter att domen blev offentlig och tio minuter innan polisen beslutade att gripa Stefan Davidsson.
– 11.29 beviljades en handräckningsbegäran från hovrätten om att vi skulle leta efter honom, säger Mats Öhman vid polisen.
På platsen fanns också en annan man, som greps och som nu är skäligen misstänkt för mord.
– Det fanns spår på kroppen som gjorde att vi inte kunde utesluta att det var orsakat av någon annan, säger Mats Öhman."
"hittats 18 minuter efter att domen blev offentlig" Snyggt av brandmannen. Han fick 1 min för var år han blev dömd till. Tjusigt, hoppas han får ett mildrare straffa bara för att.
2021-05-28, 18:10
Medlem
Har ej följt detta.
Men ska ta ett till glas bara för det faktum att vi inte behöver betala mer för denna jubelidiot.
18 år innebär många miljoner som behövs i andra delar av samhället.
2021-05-28, 18:11
Medlem
Vadå brandmannen? Tuttade han på stugan eller...?
2021-05-28, 18:17
Medlem
Ballcancers avatar
Vilket jäkla rättshaveri. Från början till slut. Först gör polisen ett dåligt arbete och nu när han väl ska dömas så är idioten på fri fot?! han tog säkert livet att sig som den byrackan han är. Hoppas dock på att det var hämnd så att han fick uppleva samma rädsla som Lena. Oavsett så måste ju kriminalvården eller vem det nu än är som har ansvaret ställas till svars för det här. De kan väl inte släppa domstolens beslut när han fortfarande är på fri fot. Speciellt inte om domen är18års fängelse.
Ska bli mycket intressant att höra mer om det här...
2021-05-28, 18:28
Medlem
Klockan 18 meddelade polisen att den gripne mannen anhållits av åklagare, på skälig misstanke vilket är den lägre misstankegraden.

https://www.aftonbladet.se/a/dlyQ4B
2021-05-28, 18:37
Medlem
Kan det va sonen som gjort detta
2021-05-28, 18:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Aj, attans att jag inte följt ärendet på månader. Och nu har han fått 18 år och är död! Att det ena gav det andra kändes dock adekvat med tanke på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in