2021-05-29, 07:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Vem är Hanna i denna röran? Jag är inte insatt alls i detta 🤔

Hanna Davidson (HD), aka ”GolvbrunnsHanna” = Stefans fd fru
2021-05-29, 07:49
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Vem är Hanna i denna röran? Jag är inte insatt alls i detta 🤔

Undrar om det inte är Davidssons sjuka fru?

Till att börja med tänkte jag så här. Nu har rätten slagit fast att SD begått mordet - med rätt eller fel. Då kan den riktige gärningsmannen slappna av för att han nu är ännu mer på "säkra sidan". För att befästa denna slutgiltiga hovrättsdom passar han på att mörda sin rival om skulden. Nu kan hans syndabock varken bekräfta eller förneka längre vilket spikar upp domen som en slutgiltig "sanning". Ristad i sten. Och han kan känna sig som en fri man.
2021-05-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hanna Davidson (HD), aka ”GolvbrunnsHanna” = Stefans fd fru

Va? Förklara, tack.
Den enda Hanna jag vet fastnat i golvbrunn var ju Hanna Ferm.
2021-05-29, 08:20
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Varför var han på fri fot över huvud taget?

Han var bara misstänkt för mord på en svensk kvinna, inte misshandel av en afghan som A$AP Rocky.
2021-05-29, 08:23
Medlem
LKKINGENs avatar
Den riktige mördaren slog ihjäl honom för att inte behöva oror sig för att det skulle bli en ny undersökning framöver ifall nya bevis dök upp.
2021-05-29, 08:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingo
Släptes under natten, fortsatt misstänkt men misstankarna har försvagats

https://www.na.se/artikel/domde-hjar...allen-slapptes
Jaha, inte oväntat. Som jag skrev tidigt: om inte den anhållne häktas så talar allt för självmord. Nu är han till och med släppt och det skulle därmed vara ett oerhört stort polisärt misslyckande om detta inte är självmord.
2021-05-29, 08:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Du har inte funderat på att någon släkting till offret EFTER domen kan ha ansett 18 för lite och skridit till verket?
Det låter helt enkelt för osannolikt. Att någon släkting skulle stå där precis när domen meddelas, nej...
Dessutom var nog släktingarna tvärtom om mycket glada över att han alls fälldes (han friades ju i tingsrätten). Läs gärna intervjun med BO:s far.
2021-05-29, 08:27
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Visst är det. Men om det vore hängning (som någon skrivit) brukar det inte bli mordutredning, det lovar jag.

Alltså är det nog en annan dödsorsak än hängning.
Det kan det mycket väl bli, OM det finns tecken eller indikationer på att någon annan
person varit involverade.

Som tex. En HA medlem som hittades hängd.

Polisen fick larmet vid 14-tiden i går. En Hells Angels-medlem hittades död i sin stuga vid ett friluftsområde i Norrtälje.
Inledningsvis klassades dödsfallet som ett självmord, men sent i går kväll beslöt åklagaren att inleda en förundersökning om mord, alternativt dråp.
– Vissa omständigheter gör att vi inte kan utesluta brott, säger Håkan Brolin, stationsbefäl i Norrtälje.
Polisens tekniker genomförde sent i går kväll teknisk undersökning i sommarstugan och i mannens bostad. De två Hells Angels-medlemmarna är inte misstänkta för mord

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...d--i-sin-stuga
2021-05-29, 08:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Den riktige mördaren slog ihjäl honom för att inte behöva oror sig för att det skulle bli en ny undersökning framöver ifall nya bevis dök upp.
Det var det dummaste jag hört, men jag antar att du är ironisk?
Om det fanns en riktig mördare så borde han korkat upp champagnen när SD blev fälld. Då är ju sannolikheten att polisen fortsätta leta efter en "riktig" mördare oerhört liten. Om SD mördas blir det definitivt en djup utredning av alla ifs and buts också i första fallet. Den "riktiga" mördaren skulle öka sin risk att åka fast x100.

Nej, det här kan vi skriva av.
2021-05-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Om jag kunde förstå varför Davidsson var på fri fot när domen skulle meddelas??? Hade dom inte kunnat plocka in honom i morse! Nu kom den jäveln undan IGEN! Visst, vi skattebetalare behöver inte betala för en dåre till men....det hade känts så skönt att veta att mördaren skakade galler på Kumla eller nåt!

Polisen har klantat sig från början till slut. Först hittade dom inte Lena fastän dom sökte i området med hundar. Sedan drog ansvarige Peter Springare på semester. Ni som följt tråden vet att det varit en rad incidenter där Polisen handlat jävligt märkligt.

Och nu då - när Davidsson äntligen skulle få sitt straff - då har dom inte koll på var han är!!! 😡 Det har ju framgått tidigare i tråden att han haft tillgång till ett torp utanför Örebro. Han har väl begått ”harakiri” där och det kanske inte är alldeles lätt att avgöra vem som hållit i kniven! Det här hade denne fullkomligt vidrige man planerat att göra i händelse av fällande dom. Det är vad jag tror. Skammen var för stor. Till och med för Stefan ”Smartass” Davidsson!

Det är inte polisens ansvar att hålla koll på honom i det här läget. Han var en fri man. Om polisen ska bli inblandad så måste det komma en begäran från domstolen, men det verkar det inte ha gjort.
2021-05-29, 09:07
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Nu har åklagare beslutat att häva anhållandet.

– Det jag fått till mig är att efter de utredningsåtgärder som vidtagits så har misstankarna försvagats, säger Gabriel Henning, presstalesperson på polisen.

– Han är fortfarande misstänkt, men misstankarna har försvagats så pass att det inte längre finns skäl till att hålla honom anhållen.

Inte direkt förvånad. Denne man (SOA?) var nog bara inringare av självmordet.
2021-05-29, 09:39
Medlem
Den som greps för mord på den dömde mördaren är släppt. Vad kan fås fram där?

Helt sjukt om det skulle vara ex-svärfadern som det spekulerats om.
Om jag skulle ha en svärson som är ute på vänstern, skulle jag då lägga mig i? Och skulle jag då tillåta denne att vistas på mina ägor? Nää, nåt lurt år det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in