2021-05-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
https://imgur.com/a/09op6E1

Är detta svärfars boende på landet?

Ja. Om ni lyckas hitta SoAs frus fb så finns där ett foto på samma hus under bilder,
Citera
2021-05-28, 17:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmomaja
Ja. Om ni lyckas hitta SoAs frus fb så finns där ett foto på samma hus under bilder,
Sommarstugan?
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Stefan fick sista ordet indeed, i och med att hans hovrättsdom inte vunnit laga kraft så kommer han för alltid att betraktas som oskyldig, rent juridiskt. Det förklarade Alhem i AB idag..

Mordet är löst och en mördare är dömd. Det var bara straffet som aldrig hann verkställas av naturliga orsaker.

Inte ett dugg förvånad över utgången, han krävde att få kontrollera andra men vägrade själv bli kontrollerad.
Citera
Medlem
Hyvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Är där en "Till Salu" skylt? Det gick fort.
Skylten ser ut som en "Vi ansluter fiber för bredband här".
Citera
2021-05-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Se foto.

Vart är det?

https://sverigesradio.se/artikel/hjarstamordaren-dod-polisen-bekraftar
Folketorp??? Vet inte hur det ser ut där.
Citera
2021-05-28, 17:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan spela viss roll för LW:s efterlevande: fallet bokförs som ouppklarat och de lär inte få något skadestånd.

Inte skadestånd? Oj. Ska vi gissa vem som får pengarna i stället då? Inte de 800:- till brottsofferfonden heller?

Okej.

Jag kan ju förvisso tänka mig att SDs egna döttrar kunde behöva en slant... LW är ju objektivt sett också myvket svårare att ersätta med pengar...
Citera
2021-05-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Se foto.

Vart är det?

https://sverigesradio.se/artikel/hjarstamordaren-dod-polisen-bekraftar

Kom igen nu alla FB detektiver!! Borde vara väldigt enkelt att bekräfta platsen! Är ny i tråden o har inte koll på vad HDs föräldrar heter?
Citera
2021-05-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvens
Skylten ser ut som en "Vi ansluter fiber för bredband här".
Ser lite ut som Folket*rp 436 om man kollar på satelitbilder
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Kom igen nu alla FB detektiver!! Borde vara väldigt enkelt att bekräfta platsen! Är ny i tråden o har inte koll på vad HDs föräldrar heter?

Nån skrev ju nyss att det är svärföräldrarnas sommarhus.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybusiness
Det juridiska kan inte jag, men det låter ju väldigt konstigt om det skulle vara så eftersom han hann bli DÖMD. Ingen riktig MÄNNISKA kommer i alla fall betrakta Stefan Davidsson som oskyldig.
Minns att jag läst om ett liknande fall i USA där samma sak hände, att GM dog innan straffet startade, vilket innebar en massa negativa konsekvenser för brottsoffret/n eftersom GM rent juridiskt ansågs vara oskyldig.

Det ÄR konstigt men verkar vara så lagen är skriven.

Man kan ju välja att se självmordet som ett erkännande om man vill.

Ska bli intressant att se om allmänheten får ta del av eventuellt brev/förklaring. Troligen inte.
Citera
Medlem
Zoneinopiums avatar
Vad har hänt? Vem har dödat SD?
Citera
2021-05-28, 17:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Just nu - fast kanske inte om en stund - lutar jag ändå åt självmord. Och samtidigt instämmer jag i ditt resonemang, ambivalensen fortsätter när man trodde att det äntligen skulle kunna sättas punkt!

Och när man ändå håller på så borde det göras en objektiv, opartisk och ordentlig genomgång av alla fel, brister, fadäser, misstag, försummelser, you name it, som kantat utredningen från dag 1.
Eller rättare sagt, från mordnatten, innan dag 1.
Ja som icke-utredningen angående min käpphäst, 23.14-aktiviteten:
Tingsrätten har redogjort för aktiviteten i Stefan Davidssons dator kl. 23.34 (okänd
kontakt med Google-kontot) och Johan Erikssons uppgifter i den delen. Bevisningen i
denna del är densamma i hovrätten som vid tingsrätten. Hovrätten ser inte skäl att
värdera uppgifterna på något annat sätt varför även hovrätten finner det utrett att dessa
inte genererats av en aktiv åtgärd från Stefan Davidssons sida.
Det är dock klarlagt att
Stefan Davidsson skickade ett mail kl. 23.00 och öppnade ett PDF-dokument kl. 00.00.
Däremellan finns inga spår av att Stefan Davidsson suttit vid datorn.

Det är alltså helt fel, JE:s köksutredning har inte alls visat att det "inte genererats av en aktiv åtgärd från Stefan Davidssons sida".

Åklagare TJ utryckte det som att "datorn levde ett eget liv", på den nivån är det. Sorgligt även detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in