2021-05-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumie
Om det är mord så är det någon som gjort sig olycklig, och förstört sitt liv. Ingenting att fira tycker jag.
Hoppas verkligen att det var ett självmord.
Får det gå till så här, att en mördare för lyssna på sin dom via sin mobil, att han inte var häktad?
Iofs kunde det ha blivit värre, hans flickor lever, men så otroligt klantigt skött av polisen!

Men vem fan bryr sig? Du verkar ju hjärndöd. Om en person mördar honom så får det väl vara så. Fira på.

Och ja, hur fan ska polisen häkta någon när det inte finns domslut på det? Sluta klandra polisen och fråga istället varför de som dömde honom i rätten samtidigt inte gav uppdrag om häktning innan? Polisen kan inte göra något om det inte finns rätt för det.
2021-05-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumie
Om det är mord så är det någon som gjort sig olycklig, och förstört sitt liv. Ingenting att fira tycker jag.
Hoppas verkligen att det var ett självmord.
Får det gå till så här, att en mördare för lyssna på sin dom via sin mobil, att han inte var häktad?
Iofs kunde det ha blivit värre, hans flickor lever, men så otroligt klantigt skött av polisen!
Stefans advokat är den som meddelar domen.
Domstolen lämnade beslutet imorse, till advokaten.Advokaten lämnar beskedet t Stefan
Exakt vilka tider allt skett vet vi inte
nej Inte polisens fel
Stefan var ju frikänd i Tingsrätten och var således fri-
möjligtvis borde advokaten sökt upp Stefan o överlämnat domen,och samtidigt uppmanat att Stefan skulle infinna sig på närmsta kriminalvårsinrättning.
Han/Stefan var inte efterlyst hos polisen.
2021-05-28, 17:40
Medlem
Polisen larmades 11.18
Platsen är avspärrad och kriminaltekniker är på plats, uppger polisen.

Anhöriga är underrättade om dödsfallet. Samtalet om 47-åringens död kom in till polisen 11.18.

https://www.aftonbladet.se/a/Ale523

Det är kanske inte helt omöjligt att han efter beskedet om 18 års fängelse på mindre än
18 minuter tagit sitt liv.

Kanske planerade han om jag blir dömd så
tar jag livet?
2021-05-28, 17:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Polisen larmades 11.18
Platsen är avspärrad och kriminaltekniker är på plats, uppger polisen.

Anhöriga är underrättade om dödsfallet. Samtalet om 47-åringens död kom in till polisen 11.18.

https://www.aftonbladet.se/a/Ale523

Det är kanske inte helt omöjligt att han efter beskedet om 18 års fängelse på mindre än
18 minuter tagit sitt liv.

Kanske planerade han om jag blir dömd så
tar jag livet?
Ja, självmord känns som det mest sannolika, den gripne är "bara" skäligen misstänkt också...
2021-05-28, 17:42
Medlem
Nån höll ögonen på honom alltså..
2021-05-28, 17:43
Medlem
Gavins-Friends avatar
Varför satt han inte häktad när domen kom?
2021-05-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend

Undrar samma sak, hur fan man kan släppa en person på fri fot i ett sånt här ärende... en stor gåta
2021-05-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Men vem fan bryr sig? Du verkar ju hjärndöd. Om en person mördar honom så får det väl vara så. Fira på.

Och ja, hur fan ska polisen häkta någon när det inte finns domslut på det? Sluta klandra polisen och fråga istället varför de som dömde honom i rätten samtidigt inte gav uppdrag om häktning innan? Polisen kan inte göra något om det inte finns rätt för det.
Exakt.
Däremot ska polisen ha beröm
för det är trots allt polisens utdragna och utförliga utredning som ledde till domen idag.
Folk skyller på polisen, när de inte förstår hur det fungerar.
2021-05-28, 17:46
Medlem
Citat:
kontakta berörd åklagare och domare
så får du rätt svar
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znyft1974
Undrar samma sak, hur fan man kan släppa en person på fri fot i ett sånt här ärende... en stor gåta
Väldigt märkligt. Trodde det fanns ett offentligt svar men tydligen inte då jag läste nyss att media inte fått reda på det heller. Tänk om han lackat ur och dödat någon annan? Något han uppenbarligen varit kapabel till tidigare.
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Znyft1974
Han var ju fri, sedan ett år tillbaka, och det vanliga är inte att man griper någon för att en dom skall avkunnas.
2021-05-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Min gissning: tidpunkten för hans död ger en fingervisning.
Om han dog före domen tyder det på mord.
Om han dog efter domen meddelades tyder det på självmord.
Att ta emot en dom på 18 års fängelse ökar såklart benägenheten att begå självmord något enormt.
Ja , hur kan den inte vara praxis att övervaka en sån person när dom får dom Iaf. Klart risken är stor att personen blåser skallen av sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in