2021-05-28, 17:06
Medlem
isbiten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipostian
Detta ser ju ut att kunna utvecklas till ett av sveriges största mord-draman om det nu är så att han mot förmodan faktiskt har mördats.
tror inte han blev mördad, han har säkert tagit livet av sig själv
2021-05-28, 17:07
Medlem
AudioPhilippes avatar
Snabb och rimlig vedergällning. Intressant att personen väntat in lagens dom innan han tog "lagen i egna händer"...
2021-05-28, 17:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbiten123
tror inte han blev mördad, han har säkert tagit livet av sig själv
Statistiskt sett bör det vara självmord. Återstår att se. Eftersom man grep en person i närheten bör det gå hyfsat fort att antingen utesluta denne (dvs självmord) eller fördjupa en mordutredning. Lite mord i paradiset-vibbar!
2021-05-28, 17:12
Medlem
Sumies avatar
Vilken vändning, jag är mållös!
Jublet jag kände när jag hörde domen kl 11 har förbytts i förstämning. Det känns som bubblet får ligga kvar i kylen ikväll.
Det jag inte fattar är varför han inte blev häktad FÖRE domen!?? Alla visste ju vilken farlig och oberäknelig person han var, och jag har hela dagen gått och varit orolig över att han skulle ta självmord och ta med sig hela familjen.
Jag hoppas att det är så enkelt som att han tog livet av sig, att ingen har förstört sitt liv på en som han.
2021-05-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumie
Vilken vändning, jag är mållös!
Jublet jag kände när jag hörde domen kl 11 har förbytts i förstämning. Det känns som bubblet får ligga kvar i kylen ikväll.
Det jag inte fattar är varför han inte blev häktad FÖRE domen!?? Alla visste ju vilken farlig och oberäknelig person han var, och jag har hela dagen gått och varit orolig över att han skulle ta självmord och ta med sig hela familjen.
Jag hoppas att det är så enkelt som att han tog livet av sig, att ingen har förstört sitt liv på en som han.

Varför i helvete låter du det ligga kvar? Vi slipper betala ett öre till för den där blådåren, fira på för fasen!
2021-05-28, 17:18
Medlem
Hoppas det är mord, så han inte fick bestämma själv.
2021-05-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AudioPhilippe
Snabb och rimlig vedergällning. Intressant att personen väntat in lagens dom innan han tog "lagen i egna händer"...
Kriminalvården snuvad på en "mönsterfånge".Han hade säkert blivit en exemplarisk fånge, men inlåst och begränsad...
Men ett så långt fängelse- straff måste väl ändå vara värre än att dö,

läste att Lenas föräldrar var nöjda med det långa fängelsestraffet.
(Han kanske ändå har tillfogat sig skadorna själv, och begick självmord
verkar så konstigt alltihop. Om han misshandlats till döds vem har isåfall gjort detta)
2021-05-28, 17:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Min gissning: tidpunkten för hans död ger en fingervisning.
Om han dog före domen tyder det på mord.
Om han dog efter domen meddelades tyder det på självmord.
Att ta emot en dom på 18 års fängelse ökar såklart benägenheten att begå självmord något enormt.
2021-05-28, 17:22
Medlem
Enterprises avatar
Såg detta citat:
Citat:
Polisen fick in ett samtal 11.18 om att en man kunde ha hittats 18 minuter efter att domen blev offentlig och tio minuter innan polisen beslutade att gripa Stefan Davidsson.

Det tyder alltså på självmord direkt i anslutning till att domen meddelades. Han hade förberett sig utifall att, om man får gissa.

Att det skulle vara ett mord som begås direkt i anslutning till att domen meddelas är väldigt osannolikt, minst sagt. Det hade i så fall rört sig om århundradets (?) kyligaste mördare.
Senast redigerad av Enterprise 2021-05-28 kl. 17:27.
2021-05-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isbiten123
fans inspelning på en kanal på youtube som nedlagd. Där lät han väldigt skyldig men försökte prata sig ur det.
Att han Stefan var skyldig till Lenas död var ju klart med dagens dom
men vem har mördat honom, det är ju inte albansk el kurdiska familjer det handlar om
Lenas umgänge var svenskt och även hans bakgrund
2021-05-28, 17:26
Medlem
Sumies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Varför i helvete låter du det ligga kvar? Vi slipper betala ett öre till för den där blådåren, fira på för fasen!

Om det är mord så är det någon som gjort sig olycklig, och förstört sitt liv. Ingenting att fira tycker jag.
Hoppas verkligen att det var ett självmord.
Får det gå till så här, att en mördare för lyssna på sin dom via sin mobil, att han inte var häktad?
Iofs kunde det ha blivit värre, hans flickor lever, men så otroligt klantigt skött av polisen!
2021-05-28, 17:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Får det gå till så här, att en mördare för lyssna på sin dom via sin mobil, att han inte var häktad?
Domen blir alltså offentlig kl. 11 så att alla och envar kan få del av den, inklusive mördare på rymmen.

Att han inte var häktad beror väl på att han frikändes av tingsrätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in