2021-05-28, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja fan. Så mordet kommer statistiskt att gå till rullorna som ouppklarat?

Och ingen lagakraftvunnen dom lär innebära att ingen ersättning utgår till BO:s anhöriga/barn?

Man har svårt att gråta över hans frånfälle men han kunde ha avvaktat tills det att HD meddelade ej PT.
1. HD meddelar i stor sett aldrig prövningstillstånd

2. Han hade suttit inlåst i väntan på HD yttrande
Citera
2021-05-28, 17:40
Medlem
elimes avatar
Det sorgligaste i hela den här historian är att Lenas barn nu mest troligt aldrig kommer få veta exakt vad som hände deras mamma så länge SD var i livet så fanns åtminstone en teoretisk chans.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
QUOTE=LimeTime|76047670]Vad är det som händer??!! Tidsspannet mellan fällande dom och larmsamtalet gällande att SD är död är ju endast 18 minuter (11.00-11.18). Det blir bara konstigare och konstigare. Och mitt i den här jävla sörjan står fem barn som mist en förälder. Stackars ungar!

Kan det vara så att ombudet får domen en tid innan den meddelas offentligt och denne kontaktar SD (säg 1 timma innan )?

Klockan 11:02 visste många i denna tråd redan att han blev dömd för mord... Han behövde inte vänta på något samtal från ombudet.
Citera
Medlem
riskybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Stefan fick sista ordet indeed, i och med att hans hovrättsdom inte vunnit laga kraft så kommer han för alltid att betraktas som oskyldig, rent juridiskt. Det förklarade Alhem i AB idag..

Det juridiska kan inte jag, men det låter ju väldigt konstigt om det skulle vara så eftersom han hann bli DÖMD. Ingen riktig MÄNNISKA kommer i alla fall betrakta Stefan Davidsson som oskyldig.
Citera
2021-05-28, 17:41
Medlem
Tyvärr glömde jag skriva att uttalandet som Rubar hänvisar till gjordes av Karin Rosander på åklagarmyndigheten. Ber om ursäkt.
Citera
2021-05-28, 17:41
Medlem
Jag undrar varför man gick ut med efterlysning när man visste att han var död...
Citera
2021-05-28, 17:42
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Känner någon igen detta ställe?

Platsen där Stefan hittades död

https://sverigesradio.se/artikel/hjarstamordaren-dod-polisen-bekraftar

Ser ju inte riktigt ut som en sommarstuga? Ifall teorin var att SD uppehöll sig i svärföräldrarnas stuga.
Citera
Medlem
Jodå…. Hanna vet nog
Citera
Medlem
Otto Flicks avatar
https://imgur.com/a/09op6E1

Är detta svärfars boende på landet?
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraniumgranskaren
Ja SD är definitivt skyldig till mord...men kanske i samförstånd med HD? SOA kan ha mördat honom för att hans dotter inte ska dras med i fallet när SD förverkligar sina hot om att berätta hela sanningen efter att han fällts i HR...lurad i fällan själv kanske...om det är JG som gripits kanske HD ska bytas ut mot JG men det känns mer osannolikt, om än inte omöjligt.

Har hela tiden stört mig på HDs alibi mordnatten när hon chattar med sillen och skriver att dottern vill krypa ner i sängen med henne. Känns riggat. Och mordet utförs inte den 11e när HD har riktigt alibi utan den 14e när hon är hemma. Kanske att SD inte klarade av det själv utan behövde ha HD där vid sin sida? HD vet vad som har hänt morgonen den 15e när hon hoppas att LW är död...Hoppas som sagt vi får veta sanningen.

Tänker likadant. SOAs stöd till otrogne svärsonen har alltid handlat om att skydda fasaden för dottern HD. Hotade SD med att krackelera och dra med sig HD så vägde han nog lätt. Hoppas att det går att bevisa om det är så. Tror fortfarande på att paret D var en sjuk symbios med två empatiskt störda personer fastän på olika sätt och att i slutändan handlar all död om att hålla uppe fasader, skydda HD utåt precis som vi märkt av aggressivt även i tråden.
Citera
2021-05-28, 17:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Om SD inte själv tog livet av sig, vilket jag inte tror med hänvisning till tidigare resonemang, så borde detta utredas noga så att det är 100 % säkert att inte SOA blev rädd att en dömd SD skulle börja läcka om dottern HDs ev anstiftan/inblandning och ingrep. Fasader verkar ju vara allt för Axelssons/Davidssons.

Vi ska komma ihåg att det inte är bara en individ som uppfört sig konstigt i detta fall. Det finns fortfarande skäl att syna fler personers vetskap och om vad de hållit tyst med samt varför.

Just nu - fast kanske inte om en stund - lutar jag ändå åt självmord. Och samtidigt instämmer jag i ditt resonemang, ambivalensen fortsätter när man trodde att det äntligen skulle kunna sättas punkt!

Och när man ändå håller på så borde det göras en objektiv, opartisk och ordentlig genomgång av alla fel, brister, fadäser, misstag, försummelser, you name it, som kantat utredningen från dag 1.
Eller rättare sagt, från mordnatten, innan dag 1.
Citera
2021-05-28, 17:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag undrar varför man gick ut med efterlysning när man visste att han var död...

Tog nog lite tid mellan själva larmsamtalet till konstaterat död SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in