2021-05-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterofsockets
Jag tänker att han var med någon inblandad och efterssom han vart dömd och skulle åka in så är någon rädd att han skall tala nu och ta med den/dom i fallet.
Därav hade nån ihjäl honom och tog fallet för att skydda någon annan, te x HD och barn.
Låter orimligt. Domen är ju redan klar?
Citera
2021-05-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassiss
Frun till vem?

Till den nu döde dömde mördaren.
Citera
2021-05-28, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jadu - säg nåt som förvånar mej nu!!! Detta går utanpå allt!

Undrar var HD och barnen är, by the way.
Om suicidtankar. Vore ju enkelt att avgöra via efterlämnat brev.

Idag, 04:16
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
OM SD planerar att begå självmord vid ev. fällande dom så hoppas jag att han lämnar ett brev efter sig där han förklarar vad som hände. För LWs anhörigas skull.
Jo, just så..
Senast redigerad av develi 2021-05-28 kl. 16:36.
Citera
2021-05-28, 16:33
Medlem
Han kan vara hängd, själv eller med hjälp av någon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kanske. Men av vad vi sett av SD så gillar han sig själv och att få uppmärksamhet. Det finns som Fröken_Sverige skriver ett intresse för att leka katt och råtta med oss och polisen med sina loggar. Vi vet att han gillar att ligga på gränsen, hinta, blotta tänderna i leendet så att det blir svårt att tolka precis som kontrollerande sociopater brukar göra för att skapa förvirring och rädsla. Mest troligt tycker han väldigt synd om sig själv nu som inte får komma undan det mord han för sig själv säkert rättfärdigat. Full av bitter självömkan vill han hålla alla på halster, hämnas genom att en sista gång sprida rädsla och samtidigt få uppmärksamhet. I vanlig ordning är han en feg skit som inte ens nu vill låta Lenas barn gå vidare.

Jag tänker att han är för feg för självmord men gillar tanken att vi förfäras över möjligheten. Jag tänker att han kommer att hålla sig undan för att få jävlas med alla ett tag men är funnen snart och då får HD konkurrens med alla tok som vill omvända kriminella på anstalter. Alternativt har paret D avvikt ihop och har någon bipolärt hög rymmingsplan vilket USA-resan kan ha varit. Hoppas bara att någon haft koll på barnen och att de inte dras med. De där morföräldrarna litar jag inte ett dugg på tyvärr.

Mycket bra analytiskt skrivet. Särskilt noterar jag det fetade. Det är i samma riktning som även mina tankar går.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
"Men nu meddelar polisen alltså att 47-åringen är död.

– Han är anträffad avliden. Omständigheter gör att vi inte kan avgöra om det är annan person som orsakat det. En man som befann sig på platsen, ute på landsbygden i Örebro kommun, är gripen. En förundersökning gällande mord är inledd. Mannen greps på platsen, säger Mats Öhman, presstalesperson för polisen i Region Bergslagen.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/M3OXqM/lena-wesstroms-mordare-doms-trots-uselt-polisarbete

Blir inte klok på detta.
Hur har man kopplat mannen som gripits i Örebro till ett ev mord på SD?
Vem ka det handla om?

Man tänkte att det kunde ha varit en person som greps på plats där SD hittats avliden.
Citera
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Snacka om sjuk vändning. Fallet som aldrig tar slut...
Håller med; här var man skitlycklig att han dömdes och så hittas han död! 😳

Kan inte riktigt glädjas åt att någon hittats död, så vet inte vad jag ska tänka. Känns dock mer rättvist om han blev mördad än om han tog livet av sig. Mordet på Eva Magnusson fick ju ett snöpligt slut när den sannolike mördaren tog livet av sig i häktet utan att erkänna. Sånt borde det vara dödsstraff på!! 🤬
Citera
Medlem
Ja jävlar, självmord (antagligen). Den såg jag inte komma. Trodde SD älskade sig själv för mycket för det.
Citera
Medlem
nonadas avatar
Ska vi va rädda för att det dyker upp fler kroppar? Jag tänker om han haft ihjäl någon annan under dagen och sen tagit sitt liv?
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Kanske "huva"mannen""

Jadu - säg nåt som förvånar mej nu!!! Detta går utanpå allt!

Undrar var HD och barnen är, by the way.
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Blir f.ö. inte förvånad om SD försöker skuldbelägga åklagare m.fl. i ett avskedsbrev. Hävdar sin oskuld in i döden...
Citera
2021-05-28, 16:34
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Varför skulle någon annan göra det när nu domen hade kommit??

Nej, det är självmord, tror jag.
Det blev som Smokey skrev i natt!!
Man kan också läsa o ta in smokeys inlägg innan!
Mellan 3-4 inatt!
2 stycken...

SKANDAL hur det sköttes med tanke på dokumenterad historik
varav i FUP finns en hel del.

Fy Fasiken!
TUR (i oturen) domen hann att komma i alla fall, annars hade ingen kunnat dömas!!
Och brottsoffer hade inte fått upprättelse vare sig med en Dom eller skadestånd.

Ja vad säger man.... mina farhågor blev besannade och jag fattar inte!!!

Förjävligt att man inte förutsåg när allt fanns dokumenterat!
Stressutlösande mord mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in