2021-05-28, 15:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Har det nån betydelse om det är styvpappan så länge man är under 18 år för bedömningen?
Där är vi eniga - men rätt ska vara rätt. Vi är inte förtjänta av överdrifter. Det är en styggelse med sånt liksom med dessa ständigt återkommande ad hominem-argument.

Okey, jag lämnar nu detta ekorrhjul tills det åter rör sig därute - vi ses!
2021-05-28, 15:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon kan ju inte vara riktig? Hon drar ner hela sitt parti, och riskerar dessutom regeringsskiftet, och skadar i så fall hela Sverige och svenska folket - för en privatekonomisk skitsak..?

Rent krasst, vad har hon haft för val? Hon verkar ha försökt få till möten med Esbjörn ända sedan hon fick reda på att han ångrat sig. Esbjörn har duckat alla möten hon har erbjudit. Utan möten, ingen möjlighet att reda ut det hela.

Det kanske är en privatekonomiskt skitsak för dig, men för mig (och förmodligen för de flesta andra) i samma situation, så handlar det om väldigt stora summor och eget tak över huvudet.
2021-05-28, 15:07
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ska vi komma överens nu att det inte gagnar Ebbas sak att påtala att Esbjörns ombud i saken har en 15 år gammal dom på sig rörande våldtäktsförsök mot minderårig samt misshandel mot densamma. Det är en björntjänst för henne och intet annat, som det ju alltid är med ad hominem-argument.

Det kanske inte gagnar hennes sak. Men det kan gagna alla ensamstående kvinnor med barn som nu aktivt kan välja att ej dejta pedofilen Binninge.

Politiker brukar ju annars ha en vana för att skydda brottslingar och pedofiler så det är upplyftande att Ebba istället tänker på eventuella barn som nu slipper Binninge.
2021-05-28, 15:10
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vi vet redan att det i stor utsträckning gagnade Ebbas sak att påskina det som redan var väl känt och hade fått stor spridning i sociala medier sedan många år tillbaka, nämligen att Esbjörns ombud var en dömd pedofil.

Effekten blev av det var Binninge som outade sig själv med en pressrelease och det var först då det fick stor spridning. Det var alltså inte Ebbas uttalande som orsakade den stora spridningen, utan Binninges pressrelease.

Precis, det var Binninges agerande som gjorde att det fick spridning i media vilket accelererade när han polisanmälde henne.
Hans omgivning har varit väl informerade om att han har suttit i fängelse för att förgripit sig på och misshandlat sin styvdotter.
Har man suttit i fängelse och startat en rättshaveriorganisation så vet omgivningen vad man har gjort och har kunnat skydda sina döttrar från honom.
2021-05-28, 15:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja nu citerade jag en skribent som belyste att Ebba inte agerat smart när det gäller att skapa förtroende för sin politiska person. Därför jag påpekade att just den sekvensen, när hon heligt lovar att gamlingen ska få ångra sig, accentuerar just detta för väljarna (säger en sak å gör tvärtom).

Vad du inte fattar är att det inte spelar någon roll vilka skribenter du citerar eller vad de skribenter du citerar skriver, när det de skriver redan har motbevisats.

Ebba åtnjuter ett skyhögt förtroende hos svenska folket, hon blev vald till Årets Kvinna Nr 2 och hon har lyft sitt parti rejält mitt under denna pågående tvist.

Därtill har Ebba stått för allt hon sagt. Hon erbjöd Esbjörn inte bara en utan flera möjligheter att reda ut saken redan i höstas, precis som hon sagt. Men Esbjörn vägrade. Esbjörn säger en massa saker och gör tvärtom. Ebba står för vad hon säger. Hon sa till Esbjörn att om han inte vill träffas och reda ut saken, så kommer det att gå till domstol. Esbjörn ville inte träffas och reda ut saken, och då gick det till domstol. EBba är rakryggad kvinna att lita på.
2021-05-28, 15:14
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Hon borde bara bli influenser, det är ju det hon egentligen vill hålla på med. Fast psykopater vill väl ha allt? Hon måste sluta ljuga hela tiden om allt. Folk ser igenom henne.

Fy på dig att prata så om generalskan!
För alla begriper att du menar henne, fast du inte skrivit ut namnet.
2021-05-28, 15:20
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Läs domarna så ser du. Mest horribelt var beskyllningen om att han hade bränt henne med en kniv. Tjejen hade självskadebeteende - en sk värsting. I tingsrätten sa hon att han bränt henne i köket och i hovrätten att hon blev bränd medan hon satt och såg på TV - eller om det var vise versa.

Blir man brännmärkt av någon så glömmer man verkligen inte bort hur o var! Glömmer bort gör man när man ljuger.

Det är verkligen synd om karln. Han blev så illa tagen av denna dom så han t.o.m. bildade någon slags förening som ska verka för män som oskyldigt blir anklagade för våldtäkter. Naivt å tro att det aldrig någonsin har varit fallet och Binninge kan mycket väl vara en av dessa män - ja mycket troligt så

Tyckte varken tingsrätten eller hovrätten, att det var honom det var synd om!
Han dömdes för sina grova brott, till både skadestånd åt den det verkligen var synd om och till fängelsestraff.
2021-05-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Texten kanske kan råka hamna i en pdf på docdroid?

Då har man gjort något nytt i dag

https://docdro.id/6Vvgzbu
2021-05-28, 15:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Domstolarna ser extra allvarligt om förtalet rör sexualbrott mot barn.
Ur inlägget..han är tidigare i hovrätt dömd till fängelse för sexuella övergrepp på minderårig.*
Hon blir fälld på detta och kommer att åka på böter och skadestånd.

Hon sa sanningen, att han har begått detta brott mot ett barn och att han är dömd.
Ja, domstolar ser allvarligt på sexualbrott mot barn.
2021-05-28, 15:35
Medlem
Citat:
Där är vi eniga - men rätt ska vara rätt. Vi är inte förtjänta av överdrifter. Det är en styggelse med sånt liksom med dessa ständigt återkommande ad hominem-argument.

Okey, jag lämnar nu detta ekorrhjul tills det åter rör sig därute - vi ses!

Det var något mera som han också gjort om jag inte missminner mig, varit hårdhänt mot någon fd??
2021-05-28, 15:36
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det DU inte fattar, är att det INTE SPELAR NÅGON ROLL för väljarna vem som har rätt, rent juridiskt. Det väljarna ser - med rätt eller orätt - är att en partiledare är insyltad i något smutsigt. Det måste du väl förstå, att en partiledare till varje pris måste undvika sådant? Och älskar man sitt parti och tror på det själv, så är man beredd att offra sin rätt i privata saker.

...och så här pass nära valet också! Affären kommer inte att hinna glömmas bort under det år som är kvar till valrörelsen. Det blir också väldigt sent att byta ut partiledaren så nära ett val.

Om en partiföreträdare är insyltad i något smutsigt, så är det klart att det får konsekvenser. Men i Ebbas fall finns det ingen smuts från hennes sida. Esbjörnsidan har sedan länge försökt att slänga skit på Ebba, men det finns inget konkret, bara tomma ord utan tillstymmelse till bevis.

Jag när ett politikerförakt och det hade ju suttit fint om ännu en partiledare hamnat i skiten. Men tyvärr inte den här gången. Istället får jag se det för vad det är, en husaffär som gått snett mellan Köpare och Säljare. Av all fakta som kommit fram, så är det väldigt tydligen att det är Säljaren som obstruerar och Köparen har gjort allt rätt.
2021-05-28, 15:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det var något mera som han också gjort om jag inte missminner mig, varit hårdhänt mot någon fd??

Han hade besöksförbud som han inte höll.
Skadegörelse med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in