2021-05-28, 15:33
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Bruno är osynlig mot bättre motstånd

Men om man nu gör säsongens elva baserat på vilka som presterat bäst så är ju det inte relevant när hans stats ändå är så bra som de är? Bruno har ju haft en bättre säsong med 18 mål och 11 assist än t.ex. KDB med 6 mål 12 assist eller Foden 9 mål 5 assist.

Som Man Utd supporter så är nog Bruno för övrigt den enda spelaren från 'mitt' lag som jag hade haft med i säsongens elva. Möjligtvis Shaw också. Men ja, trots en andra plats så har det varit ganska mediokert för det mesta.
Citera
2021-05-28, 15:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Precis som jag sa på förhand, så vann Leicester FA Cupen och Villarreal EL-finalen.

Var inte särskilt många soffexperter här inne som höll med i mina tips, men jag hade 100 procent rätt. Och i morgon kväll, så kommer Chelsea att vinna UCL-finalen mot Man City - precis som jag förutspådde för 2 veckor sedan.
Citera
2021-05-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Precis som jag sa på förhand, så vann Leicester FA Cupen och Villarreal EL-finalen.

Var inte särskilt många soffexperter här inne som höll med i mina tips, men jag hade 100 procent rätt. Och i morgon kväll, så kommer Chelsea att vinna UCL-finalen mot Man City - precis som jag förutspådde för 2 veckor sedan.
Tredje gången gillt. Hoppas verkligen du har fel denna gången.
Citera
2021-05-28, 15:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Men om man nu gör säsongens elva baserat på vilka som presterat bäst så är ju det inte relevant när hans stats ändå är så bra som de är? Bruno har ju haft en bättre säsong med 18 mål och 11 assist än t.ex. KDB med 6 mål 12 assist eller Foden 9 mål 5 assist.

Som Man Utd supporter så är nog Bruno för övrigt den enda spelaren från 'mitt' lag som jag hade haft med i säsongens elva. Möjligtvis Shaw också. Men ja, trots en andra plats så har det varit ganska mediokert för det mesta.
Hälften av alla assists/mål som Bruno Penandes har gjort den här säsongen har ju dock varit mot lag som tex Sheffield Utd eller Southampton, och typ 90 procent av alla hans mål sker via straffsparkar.

Att ens jämföra Bruno mot de Bruyne måste ju vara ett skämt.
Citera
2021-05-28, 15:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Tredje gången gillt. Hoppas verkligen du har fel denna gången.
Är verkligen inget Chelski fan, men jag är rätt så övertygad om att de kommer vinna UCL-finalen.

Kom ihåg vart du läste detta först.
Citera
2021-05-28, 15:56
Medlem
ms18s avatar
Citat:

Du förutspådde Arsenal skulle vara topp fyra förra säsongen också va?

Är ju inget att vara jätte stolt över att man har 50% tur i det man ''förutspår''. Hade varit en annan sak om du nämnt att Leicester och Villarreal skulle vinna för, säg två månader sedan?
Citera
2021-05-28, 16:05
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Hälften av alla assists/mål som Bruno Penandes har gjort den här säsongen har ju dock varit mot lag som tex Sheffield Utd eller Southampton, och typ 90 procent av alla hans mål sker via straffsparkar.

Att ens jämföra Bruno mot de Bruyne måste ju vara ett skämt.

Så du menar alltså att De Bruyne inte möter samma typ av motstånd över 38 omgångar?

Jag ser De Bruyne som en bättre spelare men talar vi "årets elva" måste vi ju ändå gå på vad vi sett under året och där är ju statistiken ganska viktig?
Citera
2021-05-28, 16:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Du förutspådde Arsenal skulle vara topp fyra förra säsongen också va?

Är ju inget att vara jätte stolt över att man har 50% tur i det man ''förutspår''. Hade varit en annan sak om du nämnt att Leicester och Villarreal skulle vinna för, säg två månader sedan?
Nej, det gjorde jag inte alls. Däremot så spådde jag att Arsenal skulle vara med och kämpa om topp 4 - topp 6 rättare sagt, men jag tog uppenbart fel och det har jag redan gjort klart ett flertals ggr nu.

Är på inget vis stolt över att jag tippade rätt. Dock så var det vissa här inne som avfärdade mina tips, därför.
Citera
2021-05-28, 16:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Så du menar alltså att De Bruyne inte möter samma typ av motstånd över 38 omgångar?

Jag ser De Bruyne som en bättre spelare men talar vi "årets elva" måste vi ju ändå gå på vad vi sett under året och där är ju statistiken ganska viktig?
Sett över hela säsongen, så har De Bruyne haft en betydligt bättre säsong än vad Fernandes har haft. Dessutom så är ju Fernandes helt osynlig i matcherna mot bättre motstånd.

Ärligt talat, så tror jag att det bara är MU-maffian som kan klara av att jämföra Fernandes mot De Bruyne.
Citera
2021-05-28, 16:39
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Är verkligen inget Chelski fan, men jag är rätt så övertygad om att de kommer vinna UCL-finalen.

Kom ihåg vart du läste detta först.

Man blir ju inte direkt ett orakel om man skulle gissa rätt när det är 50/50...

Sen är det ju uppenbart att du killgissar med hjärtat och då blir det rätt ibland och fel ibland.
Citera
2021-05-28, 19:37
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Sett över hela säsongen, så har De Bruyne haft en betydligt bättre säsong än vad Fernandes har haft. Dessutom så är ju Fernandes helt osynlig i matcherna mot bättre motstånd.

Ärligt talat, så tror jag att det bara är MU-maffian som kan klara av att jämföra Fernandes mot De Bruyne.

Vad baserar du det på? Om statistiken säger motsatsen så har du ju dina egna teorier.

Jag vet dock inte om det är värt att argumentera med någon som tror att Arsenal vinner PL och CL igen med 2-3 värvningar dock.
Citera
2021-05-28, 20:09
Medlem
ms18s avatar
Citat:

Innan jag får skit så ja jag vet straffar är också mål och ska inte räknas bort men han är ändå den givna straffläggaren och har gjort 9 mål där i bara ligan denna säsong.

Nu är det inte jag som bestämmer ''reglerna'' men tycker det tonar ner lite när en har så många poäng pga straffar mot en som inte vanligtvis tar dem och gör ''mer'' på planen. Bara mina 5 cent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in