Citat:
Ursprungligen postat av
justinsane420
Gini Wijnaldum till PSG.
Vad tror ni om det?
Jag tror han kommer ha en startplats där och fortsätta leverera kvalitet i 2-3 år.
Önskar honom all lycka till efter lång och trogen tjänst i den finaste av fina tröjor.
Ynwa Gini
Jag tycker det var ett smart val av Gini. Taktiken att vänta ut det erbjudande han ville ha var lite riskabel (om han dragit på sig en allvarlig skada nu sista året hade det blivit jobbigt), men lönade sig. Barca erbjöd de tre år han ville ha vilket var världens sämst bevarade hemlighet, så allt en konkurrent behövde göra var att ge tre år och trumfa lönen. Enter PSG. Nu fick han sitt sista stora kontrakt med önskad längd, det tryggar familjen i många år framöver.
Sportsligt också vettigt. Han är garanterad 2-3 ligatitlar, någon inhemsk cup och ett lag som desperat vill ha CL-titeln. Paris förmodligen roligare stad och bättre klimat än Liverpool.
Däremot är jag inte 100% säker på att Gini kommer vara helt given på det där mittfältet. Jag älskar Wijnaldum, men man får minnas att han åkte ut med Newcastle före han kom till Liverpool. Anledningen till att han presterat på den nivån han gjort i Liverpool beror på att han fått en roll som passat hans styrkor som hand i handske. Så här skrev jag i sillytråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
PSG hi-jackar Wijnaldum från Barca?
https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1401466679964602370
....
Fråga dock - kommer Wijnaldum gå direkt in på det där mittfältet? Ganska tjockt på konkurrens, får man säga: Paredes. Danilo, Gana Gueye, Verratti, Rafinha, Herrera, Draxler. Ska någon av dessa bort? Vilka av dem går han före i hackordningen?
Sen får vi väl se. Jag håller Gini högre än många av dessa, men inte alls säkert att vem som nu än sitter på PSGs bänk vill ha Wijnaldums egenskaper på planen. Men Wijnaldum kommer ju sitta i Paris i tre år hursomhelst.
Önskar Wijnaldum lycka till framöver. Tror han hade tillfört Liverpool ett tryggt alternativ om han stannat, men han lämnar nu en plats efter sig som Keita, Thiago, Jones, Ox mfl får slåss om. Förhoppningsvis kan laget nu utvecklas utan Wijnaldum, som hade enorma kvaliteter i arbetskapacitet, vinna boll, behålla boll men som inte bidrog till särskilt mycket spets framåt.