2021-05-28, 15:13
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vill ha info om barnen.

Om dottern är med kan det handla om kidnappning i värsta fall.

och varken HD och SD har nån sund i ställning till sin jävla kärnfamilj.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Redan för flera månader sen skrev jag här att några lever farligt om SD blir pressad och just nu tänker jag först och främst på hans egen familj, Lenas familj och åklagarna...
...måtte han gripas snarast.

Även jag oroas av vad SD kan ta sig till i ett pressat läge.🥺 Han har ju som vi vet kapacitet att döda.
Citera
2021-05-28, 15:14
Medlem
SloppySecondss avatar
Titta på ölsorterna också.. bara om vem/vilka som dricker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, samma här.
Och känslorna är i svaj.

Minst sagt!

Nej, jag har stor respekt för dig och dina analyser!
Heder til dig för dina fynd.

Sedan tycker vi kanske inte lika i allt, men det är inget hinder för mig!

Älskar dina sakliga och smarta inlägg!

Tack!
Och jag läser dina nyanserade (och tålmodiga) inlägg med stor behållning. En eloge till dig för att du försöker se det komplexa i individen och att det alltid finns en människa bakom alla anklagelser - oavsett vem vi diskuterar i tråden och oavsett hur illa man tycker om personens handlingar och uttalanden. Även om vi har 14 000 sidor förundersökning att luta oss mot så är det bara ett axplock av den bisarra verkligheten som trådens huvudpersoner och statister har levt, och lever i. Jag har dock aldrig tvekat i min slutsats att SD är den skyldige och är lättad över HR:s dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HD kommer imte ta i fallet med tång. Finns inget som kan vara prejudicerande.

Förvisso men så juridiskt insatt är kanske inte Stefan att han vet det.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sant. Vi vet inte allt. Läste att han sitter häktad nu men vet inte om det är bekräftat.

I NA står det att han inte infunnit sig till häktet och att han nu är efterlyst.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Med tanke på den konstiga loggen igår
att dottern hastigt, eller hur han skrev, plötsligt skulle på klassresa till Polen och skulle hämtas i Norrköping...
Vadå hastigt? I Corona-tider?
Fan att ingen såg den och kunde varsla!

Vem fan drar dagen före dom.
Vad var klockslag?
Går det göra bildsök?
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84.jpg
Citat:
u
Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne. Planerar in lite saker som verkar spännande, men som vanligt blir det för mycket på listan så det blir lite ryckigt och till slut varken hackat eller malet. Men det blir både lärorikt, spännande, vackert och en smula blött. Var dock inställd på att det skulle vara ännu blötare i markerna, och uppifrån var det snudd på helt torrt. Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del. Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. Nåväl, tack alla inblandade för engagemanget kring de upplevelser ni ordnat
Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1cb1331a-7b93-4820-9f1e-ea386d066734&IID=dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Nej det har han inte

Inte?
Citera
2021-05-28, 15:15
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hämade han verkligen dottern efter hennes "korta tid i Warzava" eller är det ha själv som har åkt dit?

Tror mer o mer på att loggen är villospår. Kort ärende, nej , detta har han planerat länge. Att ta sig utomlands är nåt han vill att vi ska tro, Han ligger nog i "Skuleskogen" vid detta laget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sant. Vi vet inte allt. Läste att han sitter häktad nu men vet inte om det är bekräftat.
Nej, han är efterlyst.
Stor rubrik i expressen nu om att han ej är återfunnen.

Undra om han har tagit bort sig? Då kan det bli svårt att hitta honom då han har stor kännedom om undangömda platser
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Jag vet att en av döttrarna har uttalat något mycket närliggande till: "om han är skyldig så ska han dömas."

HD berättar i 149
"barn är faktiskt rätt ganska fantastiska eh dom säger bara
att jaa vi får vänta och se eh har pappa gjort det då ska han straffas har han inte gjort det så är
det jätte synd om honom nu."
Citera
2021-05-28, 15:16
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fan att ingen såg den och kunde varsla!

Vem fan drar dagen före dom.
Vad var klockslag?
Går det göra bildsök?
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84.jpg
Hittar inget men för framtida bruk:
Länk: https://tineye.com/
Citera
2021-05-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Han haft tid på sig. Han visste att han troligen skulle dömas. Han kan ha lånat på huset, tagit sms-lån med mera och skaffat sig en hel del pengar.

Hur fingerar det nu? Får man spärra tillgångerna för en dömd som är på flykt? SD lär ha funderat ut en lösning för det med...

Det borde nog gå. Annars vore det märkligt.

Enda sättet för han att hålla sig undan över tid är väl med ett land utan utlämningsvtal och en jäkla massa kontanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in