2021-05-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De beslagtog väl hans pass innan? Många länder går det heller inte att åka till nu i coronatider.
Han hade inte reseförbud
Citera
2021-05-28, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack. Inget säger att det han skriver är sant. Han kanske stack för en vecka sen? Var är HD? Också stuckit? Hela familjen?

Om jag försöker tänka logiskt nu, så vart skulle han kunna ha stuckit?

Han kan orimligen ha sådan medel att kunna försörja sig, gömma sig eller fly utomlands utan att man finner spår.

Ingen gömmer en efteryst särskilt länge. Det håller inte.

För mig finns bara ett svar.

Hoppas innerligen jag har fel, och särskilt hoppas jag att resten av familjen är välbehållen.
Citera
2021-05-28, 15:09
Medlem
Bara det inte slutar i något vidrigt murder-suicide fall. Hoppas hans familj är i säkerhet
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tyder inte det på att han inte vill visa när bilden är tagen?
Han kan ha planerat att försvinna och fotat bilden långt tidigare.
Titta runt i bilden så ser ni sommarstuga feeling och kolla "kakburken" med hjärtan .. det är väl Hannas ?
Gissar på deras stuga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jo, hoppas, men han kan ha hunnit ta sig utanför Sverige med tanke på loggen sen inatt.

Hämade han verkligen dottern efter hennes "korta tid i Warzava" eller är det ha själv som har åkt dit?
Citera
2021-05-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Hur gamla är barnen? Någon som vet hur de hanterade det hela? Tog de ställning i skuldfrågan?

Även om SD blev friad i TR var det tydligt att det var på vippen. Blodspåren och indicier pekade tydligt åt ett håll.

Jag vet att en av döttrarna har uttalat något mycket närliggande till: "om han är skyldig så ska han dömas."
Citera
2021-05-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag håller helt med dig.
Av egen erfarenhet vet jag att det är så det brukar vara när det gäller den problematik vi är inne på.
Däremot kan hot om självmord ingå i manipulationen, inte ovanligt.

Men som sagt. Vi vet inte allt.

Hoppas han är häktad o tar sitt straff istället.

Sant. Vi vet inte allt. Läste att han sitter häktad nu men vet inte om det är bekräftat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Hur gamla är barnen? Någon som vet hur de hanterade det hela? Tog de ställning i skuldfrågan?

Även om SD blev friad i TR var det tydligt att det var på vippen. Blodspåren och indicier pekade tydligt åt ett håll.

Tror barnen är typ 15 o 17 år.. Man undrar sannerligen vad som hänt??
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack. Inget säger att det han skriver är sant. Han kanske stack för en vecka sen? Var är HD? Också stuckit? Hela familjen?

Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Med tanke på den konstiga loggen igår
att dottern hastigt, eller hur han skrev, plötsligt skulle på klassresa till Polen och skulle hämtas i Norrköping...
Vadå hastigt? I Corona-tider?

Det är läskigt.

Om det är villospår så ligger det nog ändå "en del halvsanning" i det, a la SD.
"Ärende i Warszawa". Och "erkännande" ang kortspel. Usch man sitter som på nålar.
Citera
2021-05-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Har Jerry? Eller menar du att det är därför Stefan kanske är i nån skog och bölar...not...det skulle aldrig falla Stefan in att böla för förlust av någon alls? Han bryr sig bara om sig själv.

Nä hade han börjat och dragit till skogs så hade det varit för att hålla sig undan rättvisan. Inte över Jerry.
Människor är utbytbara i hans värld.
Citera
Medlem
Det där med dotter som reser till Polen känns märkligt. Ingen reser i dagens läge. Inte, skolklasser i alla fall.

Skumt är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om jag försöker tänka logiskt nu, så vart skulle han kunna ha stuckit?

Han kan orimligen ha sådan medel att kunna försörja sig, gömma sig eller fly utomlands utan att man finner spår.

Ingen gömmer en efteryst särskilt länge. Det håller inte.

För mig finns bara ett svar.

Hoppas innerligen jag har fel, och särskilt hoppas jag att resten av familjen är välbehållen.

Han haft tid på sig. Han visste att han troligen skulle dömas. Han kan ha lånat på huset, tagit sms-lån med mera och skaffat sig en hel del pengar.

Hur fingerar det nu? Får man spärra tillgångerna för en dömd som är på flykt? SD lär ha funderat ut en lösning för det med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in