2021-05-28, 14:36
Moderator
Maviels avatar
Varför släppte man honom fri i avvaktan på dom? Det hela verkar jättemärkligt? Hoppas verkligen inte att den fadäsen leder till något större drama, att han tar sitt eget och kanske HD och barnens liv eller något dylikt... tror allt om den mannen.
Citera
2021-05-28, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zombrinha
"Den 47-årige man som dömts för mordet på en kvinna i Hjärsta har ännu inte överlämnat sig till Kriminalvården och är nu efterlyst.

Polisen uppger runt klockan 14 under fredagen att de fått en handräckningsbegäran från Göta hovrätt och att mannen är häktad i sin utevaro.*

– Han är efterlyst och vi jobbar aktivt med ärendet. Jag kan inte kommentera mer i nuläget, säger Mats Öhman, presstalesperson på polisen i Bergslagen."

Vilken såpa!!! 🧐
Vart är barnen?!
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Ingen anledning att fira när ingen vet var han är. Han befinner väl sig i typ Minsk eller nåt nu.

Kan tänka mig han varit på standby sedan han skrev den där loggen om kortspelet, han har nog varit i rörelse sen dess, i sin bil kommer han långt på dessa timmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp. Kan inte länka tyvärr men han är efterlyst!

Shit.
Har han hotat alla i samband med detta också?
Vart läste du det? Försökte hitta
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zombrinha
"Den 47-årige man som dömts för mordet på en kvinna i Hjärsta har ännu inte överlämnat sig till Kriminalvården och är nu efterlyst.

Polisen uppger runt klockan 14 under fredagen att de fått en handräckningsbegäran från Göta hovrätt och att mannen är häktad i sin utevaro.*

– Han är efterlyst och vi jobbar aktivt med ärendet. Jag kan inte kommentera mer i nuläget, säger Mats Öhman, presstalesperson på polisen i Bergslagen."

Vilken såpa!!! 🧐

Blir intressant att följa. Inget brott att hålla sig undan men kommer nog bli svårt. Förvisso har ju haft år på sig att planera sin flykt. Enklaste är ju att han ordnat någon stuga i skogen. Men brukar där ändå bara vara en tidsfråga innan polisen kommer dit.

Mer svårt är ju att dra utomlands till något land som saknar utlämningsavtal med Sverige. För det behövs stora summor pengar och kontakter. Inte troligt att SD har vardera.
Citera
2021-05-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, "tyvärr", "respektera", det låter inte bra nej

Nej, det låter inte alls bra. När de inte har ett enkelt svar på var Stefan håller hus döljer de något.

Självmord då hans fasad rämnat är väl inte otänkbart.

Klumpigt samarbete mellan polis och HR. Om en fällande dom i ett högprio mål inte kan informeras om till polis tidigare än det klockslag som är utsatt så är det lite tokigt. Polisen är ju också en myndighet. Byråkrati och regler går före allt.
Citera
2021-05-28, 14:38
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
What?! De skulle hämtat honom innan domen föll. Klart som fan en person som Stefan inte vill låsas in och tappa kontrollen
Javisst, hämtat honom eller åtminstone haft span på fanskapet!
Citera
2021-05-28, 14:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Åklagare ställer in pressträff med kort varsel: har fått förhinder. I mejlet till media har åklagarna också angett att de inte är tillgängliga för media förrän nästa vecka.

Försvaret ställer in pressträff: NA hade dessutom gjort upp med Stefan Davidssons försvarsadvokater om en intervju klockan 14, för att de skulle få ge sin bild av domen.

Christoffer Olsson, som är en av Stefan Davidssons två advokater, säger till NA:

– Vi har tyvärr kommit fram till att vi inte kan lämna några kommentarer. Och jag hoppas ni kan respektera det.

Men rubriken säger:

"JUST NU: Polisen: Davidsson efterlyst • Advokaterna backar från intervju"

och häktningen:

[...]"I samband med att domen avkunnades meddelade rätten också beslut om att Stefan Davidsson omedelbart skulle häktas."

https://www.na.se/artikel/just-nu-polisen-davidsson-efterlyst-advokaterna-backar-fran-intervju
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Uppenbart att han är på rymmen.

Åklagarna vill inte kommentera.

Advokaten vill inte kommentera.
Han är nog snart intagen på häktet, han lär inte komma långt, det tror inte jag iallafall.
Citera
Medlem
Var han inte i Östgötska skogarna och snurra runt midnatt enligt hans geocache-sida?
Citera
2021-05-28, 14:40
Medlem
Det ante mig att han inte skulle låta sig plockas bara så där. Någon som vet var exfru Davidsson och JG befinner sig just nu? Är SDs tonårstjejer i säkerhet?
Han kanske sitter hemma hos JG och "talar ut".
Citera
2021-05-28, 14:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det borde ju ligga i allmänhetens intresse att få veta om en dömd mördare är på fri fot i samhället, särskilt med tanke på hans hat mot åklagare och hur han lekt med tanken på hämnd mot folk. Sett till insatsstyrkan tidigare tillfälle och när de grep HD förra gången så borde det ju redan finnas en förberedelse att gripa honom innan han ställer till med något vad det nu än är. Märkligt detta.
Nu blir jag så orolig att jag upprepar:

Vet nån vart barnen är??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in