2021-05-28, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det låter rätt vettigt.
Problemet jag ser är att demokraterna inte är intresserade av att gå till botten med det här valet.
Då blir jag fundersam.
Allt jag beskrev ovan är standardpraxis och har redan skett. Arizona genomförde redan en audit sedan trumpkampanjen stämt dem. Likaså Pennsylvania och Michigan.

Inget seriöst valfusk har hittats.
Vad menar du demokraterna ska göra för att gå till botten med detta val?
2021-05-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeleniek
Bra fråga.
Någon betalar i varje fall hyran för Arizona fair och kringliggande lokaler.

Dagens Cyberninjasheadscratcher:

Tvärt emot vad Nixter påstår med sina 17,5 %, säger man alltså nu från Ninjornas håll, att en ev. avvikelse mellan valresultatet och den nu pågående omräkningen kommer att vara så liten, att den inte på långa vägar når upp till gapet mellan förloraren Trump och vinnaren Biden.

Tänk att Nixter verkar ha fel igen, vem kunde tro det?
Senast redigerad av Master.Palm 2021-05-28 kl. 11:51.
2021-05-28, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Tvärt emot vad Nixter påstår med sina 17,5 %, säger man alltså nu från Ninjornas håll, att en ev. avvikelse mellan valresultatet och den nu pågående omräkningen kommer att vara så liten, att den inte på långa vägar når upp till gapet mellan förloraren Trump och vinnaren Biden.

Tänka sig det.

Här är en liten uppdatering på Sidney powells stämningsansökan i Arizona(den slängdes ut pga brist på bevis)

Citat:
Powell’s so-called “kraken” lawsuits all failed. In Arizona, U.S. District Court Judge Diane Humetewa dismissed Powell’s suit in December, writing that it was “sorely wanting of relevant or reliable evidence” and that the “allegations they put forth to support their claims of fraud fail in their particularity and plausibility.
2021-05-28, 12:16
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Fulton hyr två av statens "bästa" försvarsadvokater för att stoppa auditen på 147.000 röster.

För en vanlig dödlig är det väl bättre att gå igenom dessa röstsedlar för att verkligen visa att det inte finns några konstigheter.

Jo fast man har ju redan gått igenom dem två eller tre gånger vid det här laget. Hur många gånger ska man behöva gå igenom tycker du? 5? 10?
2021-05-28, 12:24
Medlem
Citat:

När det gäller en person som säger att 68%=56% så vet man ju hur bra den räknar…
2021-05-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
När det gäller en person som säger att 68%=56% så vet man ju hur bra den räknar…

Ja, eller att valsedelsräkningen dag-för-dag har en felmarginal som är +/- 17,5%. Vissa dagar har man alltså en felaktig avvikelse på minus 17,5%. Alla valsedlar är korrekta, men uppenbarligen är 17,5% mer korrekta än övriga.

Han har det inte så lätt med matten den gode Nixter.
2021-05-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ja, eller att valsedelsräkningen dag-för-dag har en felmarginal som är +/- 17,5%. Vissa dagar har man alltså en felaktig avvikelse på minus 17,5%. Alla valsedlar är korrekta, men uppenbarligen är 17,5% mer korrekta än övriga.

Han har det inte så lätt med matten den gode Nixter.

Jag förstår honom till viss del. Ena dagen ska valsedlarna ha vattenstämplar så då är det ju 100% fel eftersom de inte har det. Nästa dag ska det inte vara vattenstämplar och då är det ju 100% rätt.
2021-05-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Jag förstår honom till viss del. Ena dagen ska valsedlarna ha vattenstämplar så då är det ju 100% fel eftersom de inte har det. Nästa dag ska det inte vara vattenstämplar och då är det ju 100% rätt.

Jag förstår hur du tänker.

Jag undrar hur man kommer att redovisa resultatet.

Antal räknade röster totalt: TBA

Antal felaktiga röster: TBA

Varav röster utan vattenmärke: TBA
Varav röster med spår av bambu i pappret: TBA
Varav röster med soyafläckar: TBA
Varav röster med spår av sötsur sås: TBA
Varav röster med spår av Cheetos: 1
Övriga felaktigt röster: TBA
2021-05-28, 14:26
Bannlyst
Citat:
Jag förstår hur du tänker.

Jag undrar hur man kommer att redovisa resultatet.

Antal räknade röster totalt: TBA

Antal felaktiga röster: TBA

Varav röster utan vattenmärke: TBA
Varav röster med spår av bambu i pappret: TBA
Varav röster med soyafläckar: TBA
Varav röster med spår av sötsur sås: TBA
Varav röster med spår av Cheetos: 1
Övriga felaktigt röster: TBA

Antalet falska Arizonaröstsedlar skapade av Deep state: 10458
Antalet Georgiaröstsedlar som är ogiltiga: 12671
Antalet Michiganröstsedlar som har spår av bambu i pappret: 154899

Har man alltså redan ett narrativ färdigt(en tes) och ändå inte kan hitta bevis som stödjer den, då ändrar man den så att det hela tiden överrensstämmer med ens mål. nämligen att krossa amerikaners tilltro till demokrati och möjliggöra auktoritärt styre

Donald Trump må vara korkad men han var farligt nära att segra i sitt kuppförsök den 6e januari.
Än värre är att vi har svenskar som på allvar tror att auktoritärt styre är bättre än sedvanlig demokrati.
2021-05-28, 14:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Antalet falska Arizonaröstsedlar skapade av Deep state: 10458
Antalet Georgiaröstsedlar som är ogiltiga: 12671
Antalet Michiganröstsedlar som har spår av bambu i pappret: 154899

Har man alltså redan ett narrativ färdigt(en tes) och ändå inte kan hitta bevis som stödjer den, då ändrar man den så att det hela tiden överrensstämmer med ens mål. nämligen att krossa amerikaners tilltro till demokrati och möjliggöra auktoritärt styre

Donald Trump må vara korkad men han var farligt nära att segra i sitt kuppförsök den 6e januari.
Än värre är att vi har svenskar som på allvar tror att auktoritärt styre är bättre än sedvanlig demokrati.
Inga röster har skapats mer än av väljarna, det berättar fakta för oss efter 29 veckor av inga bevis för ett systematiskt valfusk.

Sånt är mycket talande.
2021-05-28, 19:09
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Då blir jag fundersam.
Allt jag beskrev ovan är standardpraxis och har redan skett. Arizona genomförde redan en audit sedan trumpkampanjen stämt dem. Likaså Pennsylvania och Michigan.

Inget seriöst valfusk har hittats.
Vad menar du demokraterna ska göra för att gå till botten med detta val?

Varför uppstod inga frågor om "Chain of costody" då?

Är inte den viktig?
2021-05-28, 19:55
Medlem
Citat:
Åtminstone jag tycker det är konstigt att man från MAGA håll inte lägger mer kraft på att hitta Frankfurtservern, som man ju åtminstone, under en period hade i sin kontroll. Detta då det fanns ovederhäftiga bevis på att Trump vunnit ALLA stater. Det hade ju varit mer effektivt än en audit, om man ville påvisa att valfusk förekommit.

Det finns ju dessutom ett levande vittne Gina Haspel, som man dessutom har i fängslat förvar i Gitmo, som man skulle kunna utsätta för förhör (US military standard) för att få fram sanningen.

Tror detta varit mer effektivt än Ninjornas utdragna arbete.
Allt detta är bara distraktion för att folket ska hållas splittrade.....
Du får tro hur mycket du vill på servar hit och dit, Haspel, kisslekar, impeach och allt vad det heter, det är precis det som är mening.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in