Citat:
Ursprungligen postat av
Tok-Frans
Demokraterna hjälper alltså inte till för fem öre, men har mage att klaga på de som antog sig jobbet fast lönen var dålig.
Helst av allt vill demokraterna att ingen undersökning görs.
Varför vill dom inte det?
Edit: auditen kan komma att tvinga demokraterna till samarbete. Vi kan bara hoppas.
Som jag skrev innan så är det någon hemlig part som finansierar denna audit.
Och Cyberninjas saknar kompetens för att genomföra en audit.
Speciellt eftersom de letar efter bambufiber och använder kinetiks(stavar jag rätt?)
Jag tycker AZ demokraterna gör rätt som inte deltar i denna oseriösa audit.
Vill man granska ett val på ett rättsäkert sätt så utser man en oberoende valnämnd som får lika många mandat till att
granska lika många valsedlar var. Vars budget är transparent och vars metodik redovisas i en rapport innan arbetet påbörjas.
Misstänker någon part att maskinerna inte varit kalibrerade rätt eller innehåller skadlig kod som manipulerar röster,så tar de och går till en domare och kräver att få utse expertkommité vars arbete sedan övervakas av jurister från bägge parter.
Ifall detta inte är tillräckligt så röstar man i delstatens parlament och utser en oberoende utredare som upphandlar fram en firma som har erfarenhet av auditing. Man väljer inte en firma vars ledning redan har uttryckt att systematiskt valfusk har hittats.
Tycker du att det här låter som en OK lösning hitills?
Är det något här du inte håller med om eller tycker är felaktigt? Isåfall vad