2021-05-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag håller med. Det är som att det är valfritt att avtjäna ett straff.

Särskilt när man släpper gängkriminella och annat slödder i väntan på dom. Det borde man kunna räkna ut med lilltån att de inte kommer inställa sig frivilligt. Tror att det är samma sak med SD, han är också en grovt kriminell och dessutom extremt farlig just nu. Så jag sitter här med hjärtat i halsgropen nu.
Citera
2021-05-28, 14:00
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jerry har väl brutit med honom? Fast vore just snyggt om det här slutar med flyktförsök eller gisslandrama.
Nej det har han inte
Citera
2021-05-28, 14:00
Medlem
Citat:
Jag har en del att läsa ikapp.

Men iom att högsta domstolen faktiskt finns och att SD är den han är så...

Vore mer likt honom att först försöka hålla sig undan i nån grotta i skogen och sen när han misslyckats med det sitta och spela martyr inne på anstalten, försöka manipulera och förföra kvinnliga kriminalvårdare/ lärare, skapa ett nätverk av folk som tror på hans oskuld utanför murarna osv.
HD kommer imte ta i fallet med tång. Finns inget som kan vara prejudicerande.
Citera
2021-05-28, 14:02
Avslutad
Är Åsa Hiding i säkerhet? Tänker på hans hat mot henne och att åklagarna ställt in pressträffen?!
Citera
2021-05-28, 14:02
Medlem
Citat:
Jerry har väl brutit med honom? Fast vore just snyggt om det här slutar med flyktförsök eller gisslandrama.

Har Jerry? Eller menar du att det är därför Stefan kanske är i nån skog och bölar...not...det skulle aldrig falla Stefan in att böla för förlust av någon alls? Han bryr sig bara om sig själv.
Citera
2021-05-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det borde vara standard att ta honom innan han får veta att han blir dömd.
Speciellt när det handlar om en så galen person som Stefan.
Han kan hitta på allt möjligt.
Var finns Hanna och barnen?
Har de varit synliga idag?

Fast innan dom så kan han nog inte tas in av polisen eftersom det då inte finns något sådant beslut (om häktning), det kommer med domen.
Som jag fattar det.
Citera
2021-05-28, 14:03
Medlem
Jag vet att man kanske inte ska önska för mycket, men en liten film när dom plockar in honom vore inte helt fel... utan munskydd då förstås. 😉
Citera
2021-05-28, 14:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Nej så tänkte jag också tills jag i förmiddags läst igenom nattens FB.

Jag hade önskat att P7:an som gjordes, skulle ha gjorts mer utförligt.
Vi vet inte hela bilden.
Ångest kan vara tufft.
När allt faller...
Svårt vara säker på något när man ser från avstånd på detta.

Men jag hoppas det inte är så.
100%.

Jag hörde en gång en rättspsykiatriker berätta att svårt kontrollerande personer vill ha totla kontroll över sitt eget liv också.

En kränkning av deras liv genom häktning och fängelse kan innebära att de är mer självmordsbenägna än andra. De vill inte att andra kontrollerar deras liv, utan de tar kontrollen över det genom att ta självmord. De är också överrepresenterade att vara personer med låg empati, vilket gör att de inte värderar sitt eget liv på samma sätt som andra gör.

Att dö är inte lika skrämmande som att totalt tappa all kontroll.

Fritt ur minnet.

Hoppas att jag har fel.
Citera
2021-05-28, 14:05
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Jag har en del att läsa ikapp.

Men iom att högsta domstolen faktiskt finns och att SD är den han är så...

Vore mer likt honom att först försöka hålla sig undan i nån grotta i skogen och sen när han misslyckats med det sitta och spela martyr inne på anstalten, försöka manipulera och förföra kvinnliga kriminalvårdare/ lärare, skapa ett nätverk av folk som tror på hans oskuld utanför murarna osv.

Jag håller helt med dig.
Av egen erfarenhet vet jag att det är så det brukar vara när det gäller den problematik vi är inne på.
Däremot kan hot om självmord ingå i manipulationen, inte ovanligt.

Men som sagt. Vi vet inte allt.

Hoppas han är häktad o tar sitt straff istället.
Citera
2021-05-28, 14:10
Medlem
Fan, dramat fortsätter. Är han i häkte eller försvunnen. Självdöd?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvan
Sitter i häkte nu.

Är det något du vet?
Hänger inte riktigt med i tråden, vad är det som händer?
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag hörde en gång en rättspsykiatriker berätta att svårt kontrollerande personer vill ha totla kontroll över sitt eget liv också.

En kränkning av deras liv genom häktning och fängelse kan innebära att de är mer självmordsbenägna än andra. De vill inte att andra kontrollerar deras liv, utan de tar kontrollen över det genom att ta självmord. De är också överrepresenterade att vara personer med låg empati, vilket gör att de inte värderar sitt eget liv på samma sätt som andra gör.

Att dö är inte lika skrämmande som att totalt tappa all kontroll.

Fritt ur minnet.

Hoppas att jag har fel.

Exakt. Och att kränkningen av deras sociala prestige är det mest skamligt outhärdliga för dem, narcissister är på det sättet högst oberäkneliga och jag hoppas det har tagits med i beräkningen här. Annars kan jag se framför mig att han stuckit och redan planerat vad han ska göra om det blir fällande. Gömma sig och ta sitt liv där ingen kan hitta honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in