2021-05-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Håller med, och typ lämna efter sig ett brev som säger att han ”gör detta för att han nu är oskyldigt dömd”... En narcissistisk man, SD.
Vore ju förjävligt om han nu hittat på något sånt, men ingenting förvånar när det kommer till den galningen.
Om han valt den fega vägen ut blir domen nu nästan som ett anti-klimax
Citera
2021-05-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är så underbart att det knappt går att to på det!

Jag skrev att jag satte 50/50 för friande/faällande.

Men innerst inne verkade jag tro att det skulle bli friande. Det märkte jag när domen kom.

Jag blev så paff att jag helt tappade hakan!

Jag tror även att min lista var till för att föröka överyga mig själv.

Nu är jag mest glad för alla de anhöriga och alla andra nära!

Jag är också skadeglad att Stefan Davidsson fick dåligt väder den sista tiden i frihet. Kallt och regnigt. Nu lyser solen på himlen som ett gott tecken! Ingen tröst alls, bara lite skadeglädje.

Det tar aldrig slut hur mycket ont en enda man har gjort för andra.
I generationer...

Tack för alla dina inlägg här. Du har varit en klippa.
Citera
2021-05-28, 13:21
Medlem
brunett73s avatar
Helikopter ute och flyger i Örebro.
Citera
2021-05-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är så underbart att det knappt går att to på det!

Jag skrev att jag satte 50/50 för friande/faällande.

Men innerst inne verkade jag tro att det skulle bli friande. Det märkte jag när domen kom.

Jag blev så paff att jag helt tappade hakan!

Jag tror även att min lista var till för att föröka överyga mig själv.

Nu är jag mest glad för alla de anhöriga och alla andra nära!

Jag är också skadeglad att Stefan Davidsson fick dåligt väder den sista tiden i frihet. Kallt och regnigt. Nu lyser solen på himlen som ett gott tecken! Ingen tröst alls, bara lite skadeglädje.

Det tar aldrig slut hur mycket ont en enda man har gjort för andra.
I generationer...

intressant. berätta gärna lite grann
Citera
2021-05-28, 13:25
Medlem
https://www.na.se/logga-in/just-nu-presstraff-om-morddomen-installd-har-ar-aklagarnas-kommentar

Någon som kan se vad Åklagaren har att säga?
Citera
2021-05-28, 13:26
Medlem
brunett73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
https://www.na.se/logga-in/just-nu-presstraff-om-morddomen-installd-har-ar-aklagarnas-kommentar

Den är ju inställd så vi får vänta och se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
För det första så gör jag felaktiga val hela tiden. Och får ta konsekvenserna av dem. Jag tar ansvar för mina dåliga val och skyller inte ifrån mig.

För det andra så har jag stor förståelse och empati för de som lever i destruktiva relationer och som blir hotade och mördade när de försöker lämna relationen.

Men det är ett hån mot dessa kvinnor att jämföra Lena med dem. I det här fallet var det Lena som var besatt. Hon som vägrade lämna SD. Om SD är GM så är jag säker på att det var motivet. Och om han blir frikänd så tror jag det är p.g.a. att ÅK inte förstått motivet. Hon har gjort som många i tråden gör. Klumpat ihop Lena med kvinnor som blir mördade av svartsjuka partners. Men SD har inte hotat henne när han har varit svartsjuk. Han har hotat när LW varit svartsjuk på HD och hotat att berätta om dem för henne.

Hela FUP är full med vittnesmål från dem som lyssnade på LWs förtalskampanj mot SD och HD. När hon berättar att SD är elak mot henne så tror jag att hon menar att han var elak som inte lämnade HD. Hon tyckte att han var grym och elak om han var med familjen en helg och sedan postade fina familjefoton på sociala media. HD hatade hon för atr hon satte upp regler för SD som gjorde det svårare för LW att ha kontakt med honom.

Det finns ingenting som tyder på att hon ville lämna SD. Steg 1 hade varit att blocka honom och ändra kod till ytterdörren men det gjorde hon inte för hon ville inte lämna honom.

Att en kvinna blir mördad för att hon är besatt av en man och vägrar lämna honom måste vara väldigt ovanligt. Jag tror inte att ÅK har någon statisk att luta sig mot där.

Det var väl det problemet HD hade? HD var rationell medan LW var totalt irrationell.
HR har fastställt att det är SDs fel att hon är död. Inte LW.
Citera
Medlem
Citat:

”Idag har Göta hovrätt meddelat sin dom i det så kallade Hjärsta-mordet. Vi åklagare kan konstatera att hovrätten delar vår bedömning att bevisningen är tillräcklig för en fällande dom.”
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Detta är allt de sa:

Citat:
”Idag har Göta hovrätt meddelat sin dom i det så kallade Hjärsta-mordet. Vi åklagare kan konstatera att hovrätten delar vår bedömning att bevisningen är tillräcklig för en fällande dom.”

Och att pressträffen är inställd.

#TeamÅsaHiding

Domen med stort D (som i Davidsson):

https://www.docdroid.net/vgmlfKu/gota-hr-b-1752-20-dom-2021-05-28-pdf
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi lär få veta så småningom. Hoppas jag. Kan inte andas ut förrän jag vet att han är inlåst.
Shit alltså, håller andan hårt här, hoppas de inte missat honom. Fruktar att han gjort som den andra Stefan i Örebro. Vore inte förvånad. Alls.
Citera
2021-05-28, 13:27
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Detta är allt de sa:

Och att pressträffen är inställd.

#TeamÅsaHiding

Domen med stort D (som i Davidsson):

https://www.docdroid.net/vgmlfKu/gota-hr-b-1752-20-dom-2021-05-28-pdf

Och att en helikopter hoovrar över Örebro.
Citera
2021-05-28, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Shit alltså, håller andan hårt här, hoppas de inte missat honom. Fruktar att han gjort som den andra Stefan i Örebro. Vore inte förvånad. Alls.
Vad hände då?
Jag håller också andan. Tror han fegat ur och stuckit alternativt begått självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in