2021-05-28, 12:02
Medlem
Men vad var egentliga problemet - ville Lena ha en bo-ihop o gemensam-ekonomi*-relation
(en bostad o dubbla löner) o Stefan ville bara doppa i extern gryta så länge det gick* - eller
vad var egentliga problemen -

* man mördar väl inte sina sängkamrater för lite oenighet - för då skulle ju befolkningen minska
istället för öka
Citera
Bannlyst
Det är dock klarlagt att
Stefan Davidsson skickade ett mail kl. 23.00 och öppnade ett PDF-dokument kl. 00.00.
Däremellan finns inga spår av att Stefan Davidsson suttit vid datorn.
Citera
Medlem
Spritnotas avatar
Vilka otroligt glädjande nyheter.

Det är sällan jag utvecklar en genuin empati för ett brottsoffer och dess anhöriga och en uppriktig avsky för en mördare, men det här fallet har gått under huden på mig.

Stefan Davidsson, en manipulativ psykopat som tycker att han är offret. Om han erkänner mordet en dag så sker det nog med inställningen att Lena lurade honom att döda henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Inte vet jag. Därför jag frågar de som är kunniga här inne.🙂
Jag vill bara försäkra mig om att han verkligen sitter där han sitter och inte finner nåt magiskt kryphål.
Om han presenterar den han i samförstånd begått gärningen med så finns det absolut grund för resning i HD (inte Hanna D&#128514. Hon kanske har Måns resning i sig redan?😉
Citera
2021-05-28, 12:03
Medlem
brunett73s avatar
Jaa!!! Jag fattar inte att han inte åkte i tingsrätten? Han är en jävla översittare och psykopat. Han begick mordet och trodde han skulle komma undan med det.
Citera
Medlem
Ur domen...

Häktning
För mord är inte föreskrivet lindrigare straff än fängelse två år. Det är vidare inte är uppenbart att det saknas risk för att Stefan Davidsson i frihet avviker eller på annat sätt undandrar sig lagföring eller straff. Stefan Davidsson ska därför häktas och kvarbli i häkte tills fängelsestraffet får verkställas.

Jag undrar såklart som så många andra hur detta går till nu rent praktiskt. Min förhoppning är att han satt hos sin advokat när dom meddelades och att han häktats där.
Citera
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men vad var egentliga problemet - ville Lena ha en bo-ihop o gemensam-ekonomi*-relation
(en bostad o dubbla löner) o Stefan ville bara doppa i extern gryta så länge det gick* - eller
vad var egentliga problemen -

* man mördar väl inte sina sängkamrater för lite oenighet - för då skulle ju befolkningen minska
istället för öka
Stefan hade haft tankar på att mörda någon i många år, bl.a. ville han först mörda sin fru och barn för att leva med Lena.
Citera
2021-05-28, 12:04
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Äntligen!!!

Så skönt för LW:s anhöriga!

Knappt man tror att det är sant efter tre år i tråden som har pendlat mellan hopp och förtvivlan.
Hade magont i morse när jag läste att tönten jagade burkar igår och inte blivit inplockad men äntligen har rättvisan segrat. Lena kommer tyvärr aldrig tillbaka men nu har ändå nära och kära fått upprättelse. Och nu är det slutvinkat för SD
Citera
2021-05-28, 12:05
Medlem
Fyfan så underbart att svinet äntligen fick sitt straff!!
Citera
Medlem
Äntligen lite rättvisa!⚖️☀️🥂 Vet någon om SD befinner sig på häktet nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Stefan hade haft tankar på att mörda någon i många år, bl.a. ville han först mörda sin fru och barn för att leva med Lena.

OK det är så klart mycket mindre risk att åka fast om man mördar externa damen än sin fru.

Vad har denne knäppgök jobbat med - tjänar han pengar - nu måste ekonomin börja blöda i alla fall.

Har han frun kvar
Citera
2021-05-28, 12:06
Medlem
doktor-millers avatar
Nu är hans fula flin på första sidan i expressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem