2021-05-28, 01:20
Medlem
Har tänkt på en sak de senaste dagarna.

Jag brukar ta mitt barn med barnvagn till hans dagis istället för bil eller kollektivt då jag tycker det är en skön natur längs sträckan. Sträckan är ca 2.5km. Men ca 1km är det en lite tråkig uppförsbacke som jag ogillar.

Så tänkte om man kan köpa en barnvagn med en motor i som hjälper vid uppförsbackar eller om man kanske kan göra något eget bygge.

Vill inte komma dyngsur med svett till dagiset.

Vad för motoreffekt behöver man om man ska driva lätt en 20 kg barnvagn med ett barn i.
Citera
2021-05-28, 01:24
Medlem
199702042s avatar
E-Stroller
Jag sökte efter 'barnvagn med motor' hos www.google.com
Du bör få samma resultat hos altavista eller msn i din Netscape webbläsare.
Citera
2021-05-28, 01:27
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89

Jag brukar ta mitt barn med barnvagn till hans dagis istället för bil eller kollektivt då jag tycker det är en skön natur längs sträckan. Sträckan är ca 2.5km. Men ca 1km är det en lite tråkig uppförsbacke som jag ogillar.

Så tänkte om man kan köpa en barnvagn med en motor i som hjälper vid uppförsbackar eller om man kanske kan göra något eget bygge.

Vad för motoreffekt behöver man om man ska driva lätt en 20 kg barnvagn med ett barn i.

Har du en självgående gräsklippare? Isf montera barnvagnen på den så blir det lite lättare i uppförsbacke.

Kanske låter lite illa men men
Citera
2021-05-28, 01:57
Avstängd
Kan du inte bygga en rörpost så kan du skicka ungen utan att behöva lämna tv-spelsfåtöljen. Eller skaffa en kraftig drönare. En robotgräsklippare med slingan från hemmet till dagis?
Det kan ju aldrig vara bra att behöva anstränga sig på något sätt.
Citera
2021-05-28, 02:11
Medlem
boqpods avatar
Cybex e-priam

För tjockisar eller lattemorsor.
Lycka till
Citera
2021-05-28, 06:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det finns men borde finnas fler kan man tycka.
Annars får du väl sno hela paketet från en eldriven golfvagn, många där har även en tag så de kan följa efter dig när du går på banan. Då Slipper du skjuta på helt. 😀😀

Du kan annars sno drivningen från en elcykel och montera på barnvagnen. Krävs säkert lite omkonstruktion.
Citera
2021-05-28, 10:13
Medlem
Antivalents avatar
En liten DC-servo, ett par kugghjul för lagom utväxling, bilbatteri, off/on-knapp så är du hemma.
Citera
2021-05-29, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Kan du inte bygga en rörpost så kan du skicka ungen utan att behöva lämna tv-spelsfåtöljen. Eller skaffa en kraftig drönare. En robotgräsklippare med slingan från hemmet till dagis?
Det kan ju aldrig vara bra att behöva anstränga sig på något sätt.

Märker att du inte kan läsa svenska.
Citera
2021-05-31, 08:10
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89

https://outl1.se/mobility-scooter

Bara att binda barnvagnen bakom,som en släpvagn och vips!👍🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in