2021-05-27, 20:50
Medlem
Ankki vinner, sen drar hon ut på en semester i fjällen, och paddlar ner med flottar efter en älv, med bästa kompisen Annica.
2021-05-27, 20:58
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Varför inte skapa en Rob*******, som enbart är tjejer, så dom kan vinna för en gång skull, varje år är det samma snack ,tjejerna skiter i vem som vinner bara en tjej får vinna,vilken hönsgård det skulle bli
OCH Jävlar vad det skulle paktas ;-)
2021-05-27, 21:11
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Varför inte skapa en Rob*******, som enbart är tjejer, så dom kan vinna för en gång skull, varje år är det samma snack ,tjejerna skiter i vem som vinner bara en tjej får vinna,vilken hönsgård det skulle bli
OCH Jävlar vad det skulle paktas ;-)

Och ändå misslyckas dom gång på gång.
2021-05-27, 21:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Förstår inte varför kön är relevant öht. Det var därför jag reagerade på det och undrade varför du skrev så. Ta o lugna dig. Det är en dokusåpa. Du känner inte någon av dessa människor även om du tror det.

Jag ÄR lugn. Det är andra som påstår att jag går emot ett visst kön - vilket jag INTE gör - utan mot personligheter och människosynen på Annki.

Vad vet du om vilka jag känner eller inte? Inte ett smack. Jag känner en av deltagarna men kommer aldrig att säga vilken av dem.
2021-05-27, 21:20
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag ÄR lugn. Det är andra som påstår att jag går emot ett visst kön - vilket jag INTE gör - utan mot personligheter och människosynen på Annki.

Vad vet du om vilka jag känner eller inte? Inte ett smack. Jag känner en av deltagarna men kommer aldrig att säga vilken av dem.

Att du känner någon av årets deltagare personligen är ungefär lika troligt att jag är bästis med kungen.

Vad jag har hört om dig så stalkar du dock flera av deltagarna, både i Robinson och i Farmen på deras sociala medier. Det är dock inte samma sak som att känna någon om du nu inbillar dig det.
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Förjävligt bra att Ludde, den minst värdiga deltagaren åkte ut.
Medlem
peterZiipens avatar
Finalen känns överlag relativt öppen - oavsett vilka som står där. Om Dennis är en av finalisterna får han nog ett litet försprång då det är lite balansgång och klättring till en början. Resten av finalbanan känns mer öppen, då den ser ut att mest bestå utav knep och knåp i dess olika slag.

Screenshots av finalbanan:
https://i.imgur.com/AKfEWGm.jpg
2021-05-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Finalen känns överlag relativt öppen - oavsett vilka som står där. Om Dennis är en av finalisterna får han nog ett litet försprång då det är lite balansgång och klättring till en början. Resten av finalbanan känns mer öppen, då den ser ut att mest bestå utav knep och knåp i dess olika slag.

Screenshots av finalbanan:
https://i.imgur.com/AKfEWGm.jpg

Jag tror att vi kan räkna bort Joanna. Det står nog mellan Dennis och Annki. Annki har en chans om Dennis fastnar för länge vid knep och knåp-stationerna.

Joanna är varken särskilt bra fysiskt eller på knep och knåp.
2021-05-27, 21:33
Medlem
Jag håller på Andreas. Stackarn får så sjukt mycket skit av tittarna trots att han spelar väldigt likt många andra. Ingen i Robinson är ju sig själv fullt ut, det är ett spel. Produktionen väljer klippning och styr spelet med järnhand. De vill åt en viss dramaturgi, skapa konflikter och få tittarna att tänka både det ena och de andra.

Jag tittar hellre på de stunder som deltagarna bara sitter och hänger. Då är det uppenbart att de inte alls har nåt större problem med varandra.

Robinson borde komma med en varning för alla som söker. "Obs: vi kan välja att klippa ihop det ogynnsamt för vissa. Om ni blir hatade av tv-tittarna så tar vi inget som helst ansvar för det."
2021-05-27, 21:49
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Produktionen väljer klippning och styr spelet med järnhand. De vill åt en viss dramaturgi, skapa konflikter och få tittarna att tänka både det ena och de andra.
Robinson borde komma med en varning för alla som söker. "Obs: vi kan välja att klippa ihop det ogynnsamt för vissa. Om ni blir hatade av tv-tittarna så tar vi inget som helst ansvar för det."

Visst är det så - klippningen är nästan allt. Dem kan skräddarsy konversationer och skapa karaktärer från nästan ingenting. Konkret exempel: första veckorna älskade dem att få Elias att framstå som en bortskämd gnällspik, som gnällde på precis allt. Hur enkelt som helst att bara handplocka material där Elias gnäller och ej ta med när någon annan gnäller.

Samtidigt har de flesta deltagare varit nöjda med hur de framställts framför kamerorna när de fått frågan efter sin medverkan.
2021-05-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Ganska stort antiklimax att öppna upp inlägg jag trodde handlade om torsdagsavsnittet, och få läsa om utgången av kommande söndagens avsnitt. :-(

Har alltså sista avsnittet redan släppts online?

Förresten tyckte jag Olivia såg väldigt hård (kall, sur) ut när hon dök upp nyss i torsdagsavsnittets slut.

Tror hon bara är lite bakfull, synd att inte Sophia är med . då skulle hon smuggla in ett par
flak öl. Elias
2021-05-27, 22:00
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Dennis vinner. Han tar mest betalt på Memmo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in