Citat:
Ursprungligen postat av
hasse3344
Exakt. Här är en artikel som publicerades för några dagar sedan. Den reder ut missförståndet kring antikroppar. Lätt infektion kan ge livslångt skydd tydligen.
https://medicine.wustl.edu/news/good-news-mild-covid-19-induces-lasting-antibody-protection/
Det här ska nog tas med en stor nypa salt....
Fastighetsskötaren på frugans jobb har just torskat på sin 2:a covid-19 infektion.
Han hamnade på IVA april 2020, och var borta c:a 3 mån.
Han blev sjukskriven igen nu i måndags. Han är runt 60, normalbyggd och har inga underliggande sjukdomar.
Tror snarare att årslång eller livslång immunitet hamnar hos folk kanske upp till 50-55.
Jag själv hade vattkoppor som liten, enligt expertis ska man ha livslång immunitet, men när grabben var 3 år fick han vattkoppor, och smittade sen mig en 2:a gång. Kollar man på nätet skriver alla att det i princip är omöjligt, medan läkaren på sjukhuset sa att man kan få det efter c:a 40-45 år igen.Eftersom det är en typ av herpesvirus är det inte så långt ifrån Covid så jag har svårt att köpa "livslång" immunitet och det får en samtidigt att fundera hur kroppen kommer att reagera vid en ev vaccinering.