2021-05-27, 12:15
Medlem
15 olika substanser fanns att finna i håret på dem och Rebecca är så dum så hon fortfarande försöker inbilla folk att det bara skulle röra sig om sin lilla föreskriva dos av stessolid. Vilket jävla stolpskott hon är!
Oavsett straff i hovrätten så är hon dömd av folket föralltid. Jag är förvånad överr att R inte blivit påhoppad av folk som tar lagen i egna händer än, men jag antar hon ej vågat sig ut.
Citera
2021-05-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Tyvärr togs mina inlägg från rättegången bort. Hoppas en del kunde ta del av det jag skrev.

Hur hittar man liverapporteringen på Corren? Lust att länka?🙃 Är medlem så klart, men lyckas inte...🙈
Citera
2021-05-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloFriend85
Hur hittar man liverapporteringen på Corren? Lust att länka?🙃 Är medlem så klart, men lyckas inte...🙈

https://corren.se/bli-prenumerant/artikel/jv9995pl

Tror att detta är liverapporteringen men är inte helt säker pga är inte medlem.
Citera
2021-05-27, 12:58
Medlem
folketsdomstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hur tänkte du där? När R dör så är väl livstidsstraffet avtjänat, eller?

Så du tror att folketsdomstol glömmer det hon gjort bara för att hon dör
Du kanske glömmer det hon utsatt Esmeralda för, men folket gör det inte.
Citera
2021-05-27, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Vad menar du med detta? Att alla som inte håller med dig är brottslingar? Det är helt uppenbart att du har förutfattade meningar om alla som inte håller med dig. Skäms.

Är alla ”Melinda-angängare” bara Melinda som sitter och skriver, kanske?!

Så sinnessjukt trött på att bli kallad för ”anhängare”. Ni kanske ska inse att bara för att man inte håller med Melinda så håller man inte med Rebecka automatiskt.

Fyfan, IQ-nivån här inne alltså...

Här kallar du dig för det. Tror inte vemvetdu har några problem med sin läsförståelse.
Citera
2021-05-27, 16:22
Medlem
Citat:
Vad menar du med detta? Att alla som inte håller med dig är brottslingar? Det är helt uppenbart att du har förutfattade meningar om alla som inte håller med dig. Skäms.

Är alla ”Melinda-angängare” bara Melinda som sitter och skriver, kanske?!

Så sinnessjukt trött på att bli kallad för ”anhängare”. Ni kanske ska inse att bara för att man inte håller med Melinda så håller man inte med Rebecka automatiskt.

Fyfan, IQ-nivån här inne alltså...
Varför ska jag skämmas?
Det är ingen fotbollsmatch som vi satsat pengar på, som ska avgöras.
Det handlar om att se till så att den som har skuld ska dömas.
Enligt vad som framkommit så är det utrett bortom rimligt tvivel att R är ansvarig för misshandel och mord.
Hon använde Esmeralda och de andra två, som spelpjäser. Hon skulle vinna mot "systemet".
Barnets bästa spelade ingen toll, för ingen jävel skulle ta det som enligt R tillhörde henne själv.
Man måste inse sina begränsningar.
Klarar man inte av en dag utan att bedöva sig med diverse preparat, kanske man inte är lämplig att ansvara för någon annans liv? Försvarslösa barn! Kunde hon inte nöjt sig med katten? Fast det är tveksamt om den skulle få den omvårdnad som behövs.
För min del så kan jag inte förstå hur R orkar se sig själv i spegeln dag efter dag.
Ett barn har dött, de andra två är skadade för livet, särskilt den äldre.
Hur kan hon inte se sin del i vad som skett?
Lätt att skylla på P..
P som inte ens skulle få lov att bo tillsammans med Esmeralda..
Citera
2021-05-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naaaatta
Här kallar du dig för det. Tror inte vemvetdu har några problem med sin läsförståelse.

Att jag är trött på att bli kallad för det innebär INTE att jag själv kallar mig för det. Sluta övertolka, tack.
Citera
2021-05-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Varför ska jag skämmas?
Det är ingen fotbollsmatch som vi satsat pengar på, som ska avgöras.
Det handlar om att se till så att den som har skuld ska dömas.
Enligt vad som framkommit så är det utrett bortom rimligt tvivel att R är ansvarig för misshandel och mord.
Hon använde Esmeralda och de andra två, som spelpjäser. Hon skulle vinna mot "systemet".
Barnets bästa spelade ingen toll, för ingen jävel skulle ta det som enligt R tillhörde henne själv.
Man måste inse sina begränsningar.
Klarar man inte av en dag utan att bedöva sig med diverse preparat, kanske man inte är lämplig att ansvara för någon annans liv? Försvarslösa barn! Kunde hon inte nöjt sig med katten? Fast det är tveksamt om den skulle få den omvårdnad som behövs.
För min del så kan jag inte förstå hur R orkar se sig själv i spegeln dag efter dag.
Ett barn har dött, de andra två är skadade för livet, särskilt den äldre.
Hur kan hon inte se sin del i vad som skett?
Lätt att skylla på P..
P som inte ens skulle få lov att bo tillsammans med Esmeralda..

Det du svarade när personen frågade var alla ”Rebecka-anhängare” tog vägen var att ”de kanske sitter i förhandlingar” och några smileys som uppenbart ska tolkas som något negativt gentemot ”anhängarna”. Det du förmedlade var just det jag skrev, att du tror att de som inte håller med dig är brottsliga.
Du borde skämmas pga hur du beter dig online och hur du ser på andra människor, vilket jag också klart och tydligt skrev men eftersom du svarade på något som inte handlade om Rebecka så undrar jag om du också behöver testa din läsförståelse på nytt.
Senast redigerad av Jjfam 2021-05-27 kl. 16:45.
Citera
2021-05-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Precis!
Tror egentligen de ville lämna tillbaka henne efter ett tag, men de var rädda att E skulle ha berättat vad de gjort med henne. Och då skulle de ta de andra barnen också ifrån dem. Tror de hade lämnat tillbaka henne om de ej haft andra barn.
De ville helt enkelt inte vara i denna situation, och inte E heller. Och vad gör de då? Drogar ner sig ännu mer i hopp om att livet blir enklare.

Jag tror Rebecka skyller på alla angående det här men det hon inte tänker på är att det var HON som bestämde sig för att lämna E på bb. Om hon inte hade gjort det så hade E kunnat få en anknytning till henne och se henne som en mamma. Inte Esmeraldas fel att Rebecka valt en sån aggressiv pappa till sin dotter att sociales tyckte Esmeralda behövde skyddad boende. Inte heller Esmeraldas fel att hon växte upp med anknytning till en annan mamma. Inte Melindas fel. Inte socialens fel. Hade Rebecka ej älskat droger/Patrik så hade detta aldrig hänt. Men det var det hon valde framför sitt barn. Patrik och droger och sedan har hon mage att skylla på andra.

Mkt bra!!! Spelar ingen roll hur man som vårdnadshavare skyller i från sig på andra !!! Är man bäst för barnet gör man bäst för barnet , inte skylla i från sig!!!
Citera
2021-05-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itzy000
Det måste ändå kännas jäkligt bittert för R att hon satsade på Patrik igen efter han kom ut från fängelset... hon skärpte väl till sig under tiden. Nu är han död och var en stor ingrediens till att detta hände, även om det inte tar bort ansvaret från R så klart... men de två i kombination var katastrof. Nu är hon ensam, utan Patrik o utan barnen. Får leva med skammen resten av livet.

Den skammen hoppas vi hon känner för de som får leva i evig smärta pga dessa vårdnadshavare är två helt oskyldiga barn ”utan” familj .... så fruktansvärt hur vuxna kan göra mot barn
Citera
2021-05-27, 17:51
Medlem
Citat:
Det du svarade när personen frågade var alla ”Rebecka-anhängare” tog vägen var att ”de kanske sitter i förhandlingar” och några smileys som uppenbart ska tolkas som något negativt gentemot ”anhängarna”. Det du förmedlade var just det jag skrev, att du tror att de som inte håller med dig är brottsliga.
Du borde skämmas pga hur du beter dig online och hur du ser på andra människor, vilket jag också klart och tydligt skrev men eftersom du svarade på något som inte handlade om Rebecka så undrar jag om du också behöver testa din läsförståelse på nytt.
Du citerade mig?
Citera
2021-05-27, 17:53
Medlem
Är det någon som vet hur det var med att Patrick inte fick bo med Rebecka och barnen ? Ställde socialtjänsten vilkor? Behövdes det vakter när Patrik skulle träffa Esmeralda innan hemgången ? Fick man tillkalla vakter när Rebecka skulle förlösas pga Patriks aggressivitet, slet i sängen osv. Var det pga Patrik som Rebecka skulle ha skyddatboende ? Nåt mer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in