2021-05-27, 16:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Hade Mgm haft någon etik o moral så hade han inte hamnat i den situation
han befinner sig i idag....

Inte heller hans övriga familj hade hamnat där om han hade haft någon etik/moral.

Som du ser kan man vända på saker och ting.

Man ska inte behandlas olika bara för att den ena har en "korv" mellan benen....

Men LW hade de verktyg hon behövde för att undvika sådana situationer genom sin kristna tro, dessutom pastorsutbildad.

SD visste tydligen inte bättre. LW borde ha undervisat honom och föregått med gott exempel.
Citera
2021-05-27, 16:23
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Klockrent!🤣 Jävla Karenfasoner, gissar att det pirrar ordentligt i pelikanhakan när hon ser en öppning i tråden och skyndar sig in med sina pekpinnar!

Angående SD:s dom, klart som fan att SD måste ta emot domen (oavsett utfall) i något slags formellt sammanhang, öga mot öga med domare.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, han kommer inte sitta öga mot öga med nån domare. Rätten kommer överhuvudtaget inte samlas. Advokaten meddelar domen till SD.

WTF?? Är du verkligen säker på det (låter jättekonstigt)?
Citera
2021-05-27, 16:30
Medlem
Citat:
Jag pudlade där. Jag har bara erfarenhet i tvistemål och andra lättare mål som överklagats till HR, och där blir det telefonsamtal. Ett sånt här mordmål är det möjligt att man samlas. Men jag vet inte.
Citera
2021-05-27, 16:43
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Jag pudlade där. Jag har bara erfarenhet i tvistemål och andra lättare mål som överklagats till HR, och där blir det telefonsamtal. Ett sånt här mordmål är det möjligt att man samlas. Men jag vet inte.

Ok, då förstår jag.
Citera
2021-05-27, 16:52
Medlem
Vad som än händer i morgon så kommer Lena inte komma tillbaka. Det är den jävliga sanningen vi står i.

Min övertygelse är att SD är rätt GM, detta oavsett vad juridiken kommer fram till. Det vi får veta imorgon är om han även blir fälld.

Om SD frias så vet jag att det fortfarande finns djupare analyser att göra och förr eller senare, men helst förr så kommer GM bli fälld.

Men återigen, Lena kommer inte komma tillbaka oavsett och det är den svarta sanningen vi står i.

Tack Avel för allt ditt fantastiska engagemang och arbete. Förr eller senare. Helst förr.

Ps. Det känns skönt att ens övertygelse grundar sig på bevis och person, inte på smutskastning på nätet eller på att åklagaren skulle ha ägnat sig åt att ljuga (en sådan desperat sägelse) även om det är vad MGM själv försökt framhäva.

Kommer kännas i hjärtat om SD inte fälls, men det gör honom långt ifrån oskyldig.
Citera
2021-05-27, 16:57
Medlem
Citat:
Jag har lagt in bubblet på kylning. Om han blir frikänd får man dricka det som tröst. Blir nog bra.

Absolut! Samma här och vi ska komma ihåg att mordet inte preskriberas så fortsättning följer, oavsett.
Citera
2021-05-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Absolut! Samma här och vi ska komma ihåg att mordet inte preskriberas så fortsättning följer, oavsett.
Så är det. Han behöver se sig över axeln resten av hans erbarmliga liv. Att ha stämpel i pannan som MÖRDARE kan ju inte vara jättekul. Inte heller att som HD umgås med honom - det stämplar henne också. Om jag minns rätt så har han skaffat övervakningskameror vid sin bostad. Så helt trygg känner han sig inte. Det gläder mig.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-27 kl. 17:03.
Citera
2021-05-27, 17:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Så är det. Han behöver se sig över axeln resten av hans erbarmliga liv. Att ha stämpel i pannan som MÖRDARE kan ju inte vara jättekul. Inte heller att som HD umgås med honom - det stämplar henne också. Om jag minns rätt så har han skaffat övervakningskameror vid sin bostad. Så helt trygg känner han sig inte. Det gläder mig.

Exakt. Och varje gång han söker ett nytt jobb så kommer ordet MÖRDARE att förfölja honom, Enda chansen Steffeponken har för att kunna leva ett någorlunda liv med sej själv är att lägga korten på bordet och ta sitt straff som en man.
Citera
2021-05-27, 17:35
Moderator
OYs avatar
Det finns minst ett moderatormeddelande för tråden, läs och begrunda innan ni postar om ni vill undvika varningar.

/Mod
Citera
2021-05-27, 17:41
Medlem
Citat:

Nej det är inte konstigt.
Så går det till i Sverige.
Det är inte som i USA.

Fast det behöver inte gå genom hans advokat. När domen blir offentlig så skickas den till den tilltalade med vanlig post eller så kan den tilltalade helt enkelt kontakta tingsrätten själv och få besked.
EDIT: Domen spikas oftas sista förhandlingsdagen.
Sedan dröjer det ett år veckor innan den blir offentlig. Juristdomarna, nämndemannen och protokollföraren har alltså burit på den här hemligheten ett tag.

I de fall där domen skickas till advokaten så saknar den tilltalade ofta fast adress. Det gör ju inte byggkontrollanten Stefan Davidsson. Han bor ju i Nya Hjärsta i Örebro.
Senast redigerad av Firesnake 2021-05-27 kl. 17:50.
Citera
2021-05-27, 17:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Vad som än händer i morgon så kommer Lena inte komma tillbaka. Det är den jävliga sanningen vi står i.

Min övertygelse är att SD är rätt GM, detta oavsett vad juridiken kommer fram till. Det vi får veta imorgon är om han även blir fälld.

Om SD frias så vet jag att det fortfarande finns djupare analyser att göra och förr eller senare, men helst förr så kommer GM bli fälld.

Men återigen, Lena kommer inte komma tillbaka oavsett och det är den svarta sanningen vi står i.

Tack Avel för allt ditt fantastiska engagemang och arbete. Förr eller senare. Helst förr.

Ps. Det känns skönt att ens övertygelse grundar sig på bevis och person, inte på smutskastning på nätet eller på att åklagaren skulle ha ägnat sig åt att ljuga (en sådan desperat sägelse) även om det är vad MGM själv försökt framhäva.

Kommer kännas i hjärtat om SD inte fälls, men det gör honom långt ifrån oskyldig.

Så sant!

Han har gjort så många människor illa och olyckliga genom mordet.

Jag vet inte om man ska säga att det är en tröst direkt, men går han fri så har han även ordnat det så att han har skadat även sig själv och sitt eget liv.

Även om jag är säker på att han skjuter över skulden på Lena och åklagaren för allt ont som har hänt honom, så har hans liv försämrats ur många synvinklar.

Särskilt viktigt är det för honom mend fasaden. Den har krackelerat.
Det kan vara svårt att bygga upp något liknande fasadbygge igen...
Citera
2021-05-27, 17:49
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Kommer domen imorgon?
Nej,har inget på kylning utan jag kommer att hinka i mig enbart för att det e fredag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in